Ove kineske automobile dizajnirao je ex-dizajner Alfa Romea i Lamborghinija

Foto: BYD

U PRIJEVODU s kineskog FangChengBao znači "leopardova formula" ili "leopardova jednadžba", što god to značilo. U hijerarhiji BYD-a novi brend pozicioniran je između luksuznog brenda Yangwang i premium brenda Denza.

Marka FangChengBao proizvodit će samo električne i plug-in hibridne automobile, a linija modela podijeljena je u dvije grane - Leopard (SUV, crossover i pickup) i Super (sportski automobili).

Uspješan usprkos visokoj cijeni

Prvi model marke FangChengBao bio je plug-in hibridni SUV srednje veličine Leopard 5 na platformi okvira DMO (skraćenica za Dual Mode Off-Road). Ušao je na kinesko tržište u studenom prošle godine i do sada se dobro prodaje usprkos prilično visokoj cijeni. U prvom kvartalu ove godine, prema CAAM-u, prodana su 11.063 primjerka. Leopard 5 košta od 289.800 juana, odnosno oko 39 tisuća eura.

Uoči sajma automobila u Pekingu, koji se otvara sljedeći tjedan, marka FangChengBao je predstavila tri nova modela.

Na ovoj prezentaciji noviteti su prikazani u statusu koncepta bez tehničkih karakteristika i procijenjenih cijena, tako da se za sada zapravo možete samo diviti dizajnu razvijenom pod nadzorom njemačkog stručnjaka Wolfganga Eggera, koji je prije radio za Seat, Alfa Romeo, Audi i Lamborghini.

Od prikazanih novih proizvoda prvi će u seriji najvjerojatnije biti veliki SUV Leopard 8 (u statusu koncepta nosi naziv Super 8), a sada je dobio dizajn koji se vjerojatno neće bitnije mijenjati. Pogonski sklop Leoparda 8 vjerojatno će biti isti kao i Leoparda 5, odnosno plug-in hibrid.

Plug-in hibridi

U Leopardu 5 pogon se sastoji od 1.5-litrenog benzinskog turbo motora (194 KS, 273 Nm), elektromehaničkog varijatora i dva elektromotora: prednji proizvodi 272 KS i 360 Nm, a onaj straga 388 KS i 400 Nm. Maksimalna kombinirana snaga je 505 kW (687 KS) i 760 Nm. 

Manji SUV Leopard 3 (u statusu koncepta nosi naziv Super 3) ima zaobljeniji dizajn od Leoparda 5 i Leoparda 8. Sva tri SUV-a, prema press-službi BYD-a, temeljena su na DMO platformi, ali Leopard 3 je najavljen s isključivo električnom instalacijom pogonskog sklopa.

Impresivan dvosjed Super 9

Dvosjed Super 9 osobno je predstavio Wolfgang Egger na prezentaciji FangChengBao. Super 9 izgleda prilično europski i ništa manje impresivno od bilo kojeg Aston Martina DBR22. Broj 30 na poklopcu motora označava 30. obljetnicu osnutka BYD Grupe koju tvrtka slavi ove godine.

FangChengBao Super 9 ima detaljnu unutrašnjost u neoklasičnom stilu s fizičkim prekidačima i kontrolama na središnjoj konzoli, prekrivenom gornjom pločom koja dijeli kokpit na dva dijela. Upravljač presvučen antilopom načičkan je hrpom gumba u trkaćem stilu. Ručke unutarnjih vrata izrađene su u obliku kožnih traka.

Općenito, bogato iskustvo Wolfganga Eggera u potpunosti se pokazalo u ovom modelu - jedina je šteta što se još ne zna kada će i u kojem obliku ovaj superauto doći do masovne proizvodnje. Ako tamo stigne, imat će potpuno električni i prilično snažni pogon.

Pročitajte više