Ovo je auto koji najviše gubi na vrijednosti

Foto: Maserati, Porsche, iSeecars

OPĆE je poznato da novi automobil odmah po izlasku iz salona izgubi značajan dio cijene. Koliko izgubi nakon pet godina?

Portal iSeecars nudi odgovor u najnovijoj studiji kojom su obuhvaćeni automobili starosti do pet godina. Kad je u pitanju američko tržište, najveći pad vrijednosti bilježe električna vozila, prosječno čak 49.1 posto u pet godina. S druge strane, cijenu najbolje drže hibridi i dakako kamioneti. 

Maserati najviše gubi na cijeni

Ima nešto zajedničko američkom i europskom tržištu, a to je da talijanski automobili najlošije drže cijenu. Izgledaju odlično, super se voze, ali svejedno cijena im nije jača strana. U Europi su to primjerice Fiat i Alfa Romeo, dok će u SAD-u neslavni predvodnik biti Maserati. 

Maserati je svetinja na domaćem tržištu, ali u Americi jako loše kotira kao rabljeni. Cijena mu pada ekspresnom brzinom, pa nakon pet godina izgubi čak 64.5 posto vrijednosti, što znači da će kupac izgubiti preko 90.000 USD. U samom vrhu je i Maserati Ghibli, a na osmom mjestu je SUV model Maserati Levante.

Između se smjestio i BMW serije 7, serije 5, pa i X5, a izdvojit ćemo značajan pad cijene i kod Jaguara XF te Audija A7. Prevedeno, kupovina premium automobila ujedno znači i najveći gibitak na vrijednosti vozila s vremenom. Dakako, uz neke izuzetke.

Porsche kao uvijek dobra investicija

Porsche čiji 911 redovito pobjeđuje u testovima zadovoljstva kupaca, ali i po pitanju kvalitete, odlično kotira i kad je držanje cijene u pitanju. Nakon pet godina izgubit će tek 9.3 posto inicijalne cijene ili tek oko 18.100 USD. Dvostruko lošiji, ali i dalje odličan je i 718 s gubitkom od 17.6 posto.

Dalje slijede isključivo nepremium marke, a u red najboljih uvrstila se Toyota s tri modela u Top 10. Sudeći po ovom popisu, isplati se posjedovati i Hondu Civic, Subaru te nekolicinu domaćih modela.

Kad je europsko tržište u pitanju, jasno je da će odnos snaga biti drukčiji. U vrhu će Porscheu društvo praviti još neke europske marke, dok će na začelju biti i europski brendovi koji nisu dostupni na američkom tržištu. Jedina enigma su kineski automobili, odnosno odgovor na pitanje koliko će vrijediti nakon pet godina. 

Pročitajte više