OHRABREN pohvalama na račun koncepta Sesame predstavljenog prije nekoliko godina na ženevskom autosalonu, Peugeot je pokrenuo serijsku proizvodnju. Dostojan nove četveroznamenkaste nomenklature u gami, 1007 je ubrzo stekao status proizvoda koji nadilazi okvire klase, kako mogućnostima tako i cijenom.
Peugeot 1007 je doista poseban auto. Prije svega koncepcijom, pošto ga je gotovo nemoguće svrstati u neki određeni razred. Iako duljinom od svega 3.731 mm definitivno zadovoljava standarde klase, pogled na druge dvije dimenzije (širina/visina: 1.826/1.620 mm) otkriva kako se radi o monovolumenu.
S druge strane, unutrašnjost komforom ne zaostaje bitno za kompaktima, no opet straga nailazimo na tek dva sjedala. Uostalom, i samo ime automobila je upitno. Službeno, radi se o modelu "tisuću i sedam", ali mnogi radije koriste termin "one double-o-seven". Najzbunjeniji će ostati "matematičari" koji će u dvije spojene nule, odnosno polegnutoj osmici, vidjeti znak beskonačnosti.
Vrata u prvom planu
Kad bi 1007 predstavili kao automobil koji je kraći od 206-ice i ujedno viši od 307-ice, malotko bi mogao pomisliti da tu ima mjesta ikakvom skladu. Ipak, u Peugeotu su opet uspjeli i dokazali se kao jedni od vodećih stilista. 1007 je automobil koji se možda neće nekome svidjeti, ali mu nitko neće moći osporiti originalnost i estetsku ujednačenost.
Izuzmemo li originalno postavljanje staklenih površina, najzanimljiviji dio vozila su bočna klizna vrata upravljana elektromotorima, baš kao i na velikoj 807-ici. Rješenje koje prave vrijednosti dokazuje u gradu glavna je prednost modela koji nema i najvjerojatnije neće nikada imati sličnog konkurenta. Pritisnuti tipku na ključu zavaljen u kakvom kafiću i čekati da automobil poslušno otvori vrata nekima je neizmjeran gušt i prilika za pokazivanje koju su spremni i platiti.
Iskreno, klizna vrata su dobrodošla, pogotovo ljeti kada je kabinu moguće vrlo brzo provjetriti, a s otvorenim vratima može se provozati na kraćim dionicama (zvuk upozorenja naprosto para uši). Pritom imajte na umu da pri brzini višoj od 5 km/h elektromotori ne rade, a za ručno zatvaranje gotovo metar dugačkih vrata potrebna je poveća snaga.
O olakšanom ulasku i izlasku iz vozila da nije potrebno posebno govoriti. Stoga se kao jedini nedostatak u korištenju nameće položaj pojasa kao posljedice koncepcije, koji je odmaknut unazad. Osim razgibanosti, djelovanje na većem kraku rezultira jačom priteznom silom što na duljim rutama može iritirati.
Novi motor u ponudi
S druge strane, danak prestižnog sustava plaća se dvostruko. Osim povisoke cijene, instalirana oprema značajno povisuje masu vozila i negativno utječe na performanse. Obje mane u Peugeotu su pokušali umanjiti novom moternom izvedbom. "Nova" 16-ventilska izvedba iz istog obujma sada razvija 88 KS i 133 Nm, ili 15 KS i 15 Nm više od osamventilske verzije koja ostaje u ponudi.
Prema tvorničkim podacima, ubrzanje je poboljšano za gotovo sekundu (13,6 naspram 14,4 s), a maksimalna brzina popela se sa 165 na 173 km/h. Sasvim solidno s obzirom na nezahvalnu aerodinamiku i 1,2 tone mase. Stoga jedini problem ostaje potrošnja koju stremi dvoznamenkastoj brojci. U pravilu se može računati s prosjekom od 8 do 8,5 l/100 km.
Sasvim očekivano, 1007 se odlično snalazi u gradu, gdje do izražaja dolaze skromne vanjske mjere i uzorna preglednost. Dobrom dojmu pridonosi povišeni položaj za upravljačem i premium dodaci; el. sklopivi vanjski retrivizori i stražnji PDC. U vožnji kolnikom lošije kvalitete primjetno je poskakivanje karoserije, dok na otvorenoj cesti može zasmetati manjkava stabilnost. I dok je prvo posljedica skromnog razmaka između osovina (2,32 m), osjetljivost na bočne udare vjetra i naginjanje prouzročila je visoka silueta vozila i nešto više težište.
Sportska vožnja podjednako umara vozača i automobil, a potrebe za korekcijom zbog podupravljanja i nemirne (lagane) stražnjice donekle spašava ESP sustav. Isto govori i mjenjač, ručni s pet stupnjeva prijenosa, koji dugim hodovima, ali preciznim radom nagovara vozača da se ne žuri već prepusti užitku smirenije vožnje.
Kvaliteta izrade na visokom je nivou, baš kao i opremljenost. Putnici imaju na raspolaganju neočekivano puno prostora za automobil ove veličine. Udobna kabina djeluje vrlo moderno i nadasve praktično.
Kapacitet prtljažnika u osnovnom položaju je tek 178 litara, ali valja imati na umu da je uzdužnim pomicanjem svakog od stražnjih sjedala moguća prilagodba prijevozu većih predmeta (max 364 l). Posebno u krajnjem položaju s preklopljenim stražnjim sjedalima kada 1007 pokazuje s "kubikom" korisnog prostora pokazuje dostavne aspiracije.
Peugeot 1007 starta s cijenom od gotovo 100.000 kuna koliko stoji bazna izvedba. Testni primjerak s potentnijim motrorom, Trendy paketom opreme i 23.000 kuna vrijednim doplatama stoji pozamašnih 134.000 kuna.
Poveću cijenu opravdava visok stupanj praktičnosti, bogata oprema i dakako električna klizna vrata. Šminka i prestiž uvijek su koštali, pa ni Peugeotov inovativni četverosjed nije izuzetak. I na kraju, svi oni koji sumnjaju u sigurnost ove koncepcije neka imaju na umu da je i ovaj Peugeot osvojio maksimalnih pet zvjezdica pri EuroNCAP-u.
Važnija serijska oprema (razina Trendy): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
ABS | |
| |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
|
|
|
|
Metalik boja |
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena baznog modela (1.4 Urban) | |
Foto: M.N, M.Š.
Miljenko Nikolić