Peugeot 3008 1.6 THP Premium Pack: Visoka šminka

PEUGEOTOV najznačajniji novitet u godini na zalasku ujedno je i najveći iskorak marke u posljednjih nekoliko sezona. Premda klasičnog kroja, ovo je prvi povišeni model marke i jedini hibridne koncepcije monovolumena i SUV-a.

Već smo tijekom svjetske premijere konstatirali kako se radi o značajnom novitetu za Peugeot, i to ne samo koncepcijski već i u pogledu samih odlika proizvoda.

Vjerovali ili ne, dojam najkvalitetnijeg Peugeota ne odaje limuzinski 407, pa čak ni još uvijek reprezentativni 607, već 3008, drugi četveroznamenkasti model u gami. Upravo tako, ovaj automobil možda ne privlači toliko pažnju vanjskim izgledom, no već kratki boravak u automobilu tjera na promjenu mišljenja o Peugeotu kao šminkeru bez (premium) pokrića. 

Ako su već prvi modeli s 8-icom na kraju imena jasno označili porast kvalitete materijala i same izrade u odnosu na prethodnike, onda 3008 grabi korak dalje. I to onaj od sedam milja, jer interijer 3008-ice nimalo ne zaostaje za lifestyle pripadnicima višeg segmenta.

Atraktivan dizajn s avionskim prekidačima na konzoli prvi je znak distinkcije u odnosu na izvorni model, a tu su još i brojna napredna rješenja. Jedno od njih je samopodizni vizir kao dio Head Up sustava prikaza najvažnijih informacija na prozirnom polikarbonatnom panelu ispred vozača. Prati ga ekran multimedije kao dio navigacijskog sustava (opcija), a tu su još automatska električna kočnica, efektni detalji i otprije poznata ploča s mjernim instrumentima.

Pomalo skupi izgled kabine pokriće ima i u ergonomiji. Sjedi se povišeno, kao u kakvom SUV modelu, a vozač ne treba trošiti puno vremena u potrazi za idealnom pozicijom. Sve kontrole su nadohvat ruke, a zasmetati može tek nemogućnost podešavanja položaja središnjeg oslonca, inače poklopca jednog od najvećih hlađenih pretinaca koje smo susreli u automobilima.

Što se terenskog osjećaja tiče, tu je i ručka na suvozačevoj strani, jedini detalj koji će asocirati na možebitne silaske s asfalta. Udobnost i komfor prve klase vrijede i u drugom redu sjedala, gdje će se bez problema snaći i tri odrasla putnika. Za poseban ugođaj na daljim rutama tu je Cielo stakleni fiksni krov s električno pogonjenim roloom, a koji dolazi kao dio najbogatijeg paketa opreme.

Priču o kabini završavamo prtljažnikom osnovnog kapaciteta natprosječnih 432 l, odnosno 1.241 l s preklopljenom stražnjom klupom. Funkcionalnosti doprinose ravne bočne stranice, Multiflex sustav s tri položaja podnice u prtljažniku, kao i dvostruka vrata prtljažnika.

I dok interijer zaslužuje redom pohvale, vanjština nas ostavlja više manje ravnodušnima. Više hrabrosti ne bi smetalo, bar pri kreiranju pomalo nezanimljivog stražnjeg kraja. Markantna prednjica i detalji u vidu LED-ica i kroma ipak nisu dovoljni da se opravda visok cilj. Testni primjerak mogao se bar pohvaliti opcijskim 18-inčnim naplatcima, dodatnom krom dekoracijom i 4x4 Look paketom, kao i dodatno zatamnjenim stražnjim staklima.  

Relativno kompaktne vanjske dimenzije vozila otkrivaju potencijalne rivale nekadašnjih "sila osovine", pa ne čudi što su u Peugeotu prednost dali voznijoj platformi osnovne 308-ice, kao i redom potentnijih motora.

Primjera radi, testni primjerak bio je pokretan 1,6 THP motorom kojeg nalazimo i na sportskim izvedbama popularnih Peugeotovih modela. Kao što je poznato, potentni turbak je razvijen u suradnji s BMW-om, a diči se povoljnom radnom karakteristikom već u donjem režimu rada. Razvija 150 KS maksimalne snage, i što je važnije zamjetnih 240 Nm okretnog momenta pri niskih 1.400 o/min.

Usuglašen sa sasvim solidnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ovaj će motor osigurati iznenađujuću agilnost. Natprosječnih 8,9 sekundi za sprint do 100 km/h i preko 200 km/h maksimalne brzine jasan su pokazatelj uvjerljivosti motorne potpore.

Pridodamo li svemu izrazito nisku razinu buke stječe se dojam kako 3008-ici ovaj benzinac bolje pristaje od popularnijih dizelaša. Da, tomu bi bilo tako kada bi cijena benzina bila na razini od prije desetak godina. Naime, prosječnih 10 litara na testu s krajnim vrijednostima od 12,5 u gradu i 8 l na otvorenoj cesti jasno pokazuju kako je ovako motoriziranom automobilu naklonjena isključivo vangradska vožnja, a urbane distance svedene na minimum.

Mehanički gledano, s obzirom da vozilo nije bilo opremljeno Grip Control sustavom, većih iznenađenja nema. Svi dijelovi zaslužuju dobre ocijene gleda li ih se kroz spektar smirenije vožnje, a jedinu zamjerku ćemo već tradicionalno upisati na račun prelaganog serva upravljača. 

I na kraju dolazimo do cijene.Testni primjerak s nimalo jeftinom dodatnom opremom ima cijenu postavljenu na čak četvrt milijuna kuna. Ovdje stvar ne spašava ni značajan popust, pa će puno bolji efekt imati izostavljanje luksuzne opreme poput integrirane navigacije ili kožnih presvlaka. Bacimo li pogled na početak ponude izdvojit ćemo osnovnu izvedbu 1.6 VTi s Confort Pack paketom opreme kojoj je cijena snižena na 138.145 kn.

Peugeot 3008 spada definitivno u red boljih proizvoda izašlih iz Peugeotove inovativne kuhinje. Nastao kao rival modelima poput uspješnog Nissana Qashqaija, 3008 se može podičiti izrazito ukusno uređenom kabinom, izdašnom ponudom prostora i dakako velikom funkcionalnošću. No, prave kvalitete automobil će pokazati u kombinaciji moćnijeg motora i Grip Control sustava kontrole i prilagodbe trakcije kada vjerojatno može bar djelomično nadoknaditi nedostatak 4x4 pogona.

Važnija serijska oprema (razina Premium Pack):

Cielo stakleni fiksni krov

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zavjese

ABS/ASR/CDS/ESP

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Paket koža:
- kožne presvlake
- detalji presvučeni kožom
- grijana prednja sjedala

Akcijska cijena testiranog vozila

Akc. cijena osn. izvedbe (1.6 VTi)

Pročitajte više