NEKADAŠNJI europski automobil godine u Europi niti u svojoj četvrtoj godini egzistencije ne zna za predah. U širokoj ponudi karoserijskih i motornih izvedbi najveći tržišni potencijal ima kompaktna izvedba s nedavno uvrštenim dizelskim agregatom kakvu smo imali priliku testirati.
Dizajn
Po pitanju dizajna svi su jednoglasni da je 307-ica i dalje jedan od najljepših automobila u klasi. Tipični izdanak francuske škole dizajna još jednom potvrđuje da Peugeot bije glas proizvođača najljepših automobila. Nasljednik 306-ice plijeni poglede profinjenom elegancijom, ali i snažnim nastupom kao posljedicom uvođenja monovolumenske koncepcije u kompaktnu klasu. Implementacijom najboljih rješenja s poslovnog 607 i gradske 206-ice dobivena je forma imuna na zastarijevanje.
Klinasti prednji kraj sa snažno položenim vjetrobranskim staklom osigurava odličnu aerodinamiku: koeficijent otpora zraka iznosi izvanrednih 0.29. S druge strane, izražena visina (1.514 mm) i širina (1.746) čine 307-icu automobilom koji ulijeva povjerenje. Monolitan izgled nastavlja se duž bočnih linija, gdje je umjesto trećeg prozora odabran snažni C-nosač. Iako je nekada bio među većima u segmentu, danas je 4.202 mm duljine Peugeotovom kompaktu dovoljno samo da zadovolji prosjek klase.
Vanjski izgled prvotno je smatran inovativnim, s godinama je sazrio i pokazao sve svoje kvalitete, a u budućnosti će biti odličan primjer u dizajnerskim udžbenicima i baza za daljnje projekte. Na svu sreću to nije bila slučajnost Peugeotovih stilista, pa nakon predivne 407-ice s nestrpljenjem iščekujemo nasljednika modela 307.
Unutrašnjost
Monovolumenska koncepcija i pametna arhitektura 307-ici je odmah po predstavljanju priskrbila titulu najprostranijeg u klasi. Visoka karoserija u kombinaciji s izdašnim međuosovinskim razmakom od 2610 mm i danas je uzor mnogima. Uostalom, istovjetnu platformu koristi i najnoviji kompakt, kućni Citroen C4.
Obilje prostora sprijeda i straga omogućuje prijevoz pet odraslih osoba i na dalje rute. Prostranost prati praktičnost, brojni pretinci razasuti su posvuda u kabini, dok brojne staklene površine čine unutrašnjost prozračnom.
340 litara prtljažnika u skladu je sa standardima klase, a pristup prtljazi je solidan. Manje predmete moguće je fiksirati zaštitnom mrežom, koja se isporučuje serijski, baš kao i asimetrično djeljiv stražnji naslon kada kapacitet raste na više od 1.300 litara.
Prednja armatura izvedena je u kvalitetnoj plastici, a u testnom je primjerku bila oplemenjena imitacijom drveta, što nam nije najbolje leglo. Godine je nemoguće sakriti, što je posebno vidljivo na središnjoj konzoli gdje se nalaze prekidači klima-uređaja i audio sustava.
U pogledu ergonomije za upravljačem nema većih zamjerki. Sjedi se uspravno i povišeno, idealnu poziciju vozač može naći pomicanjem upravljača po visini i dubini, te sjedala po visini. Mekana sjedala i izostanak značajne bočne potpore upućuju vozača da primiri strasti za upravljačem, te se prepusti lagodnoj vožnji u kojoj francuska udobnost dolazi do izražaja. Sve relevantne informacije vozač dobiva preko četiri kružna mjerna instrumenta uokvirena kromom i središnjeg djela rezerviranog za signalne lampice.
Testni primjerak opremljen XT paketom opreme donosi sve bitne elemente karakteristične za ovaj segment. Bogatu sigurnosnu opremu čini šest zračnih jastuka (prednji, bočni i zračne zavjese), ABS sustav potpomognut EBD raspodjelom sile kočenja i BAS sustavom pomoći pri kočenju.
Automobil je opremljen potpunom elektrifikacijom u vidu podizača svih stakala i podešavanja vanjskih (grijanih) retrovizora. Ugodnom boravku pridonosi serijski klima-uređaj i radio s CD-uređajem sa 6 zvučnika i komandama na upravljaču.
Kako ništa ne bi bilo prepušteno slučaju testni automobil je bio nakrcan brojnom dodatnom opremom u ukupnoj vrijednosti većoj od dvadeset tisuća kuna. 16-inčni alu naplatci i metalik boja učinili su 307-icu magnetno privlačnom, pa ne čudi što se na popisu našao i protuprovalni sustav.
Motor i vozne osobine
S 1.6 HDI dizelskim motorom nastalim u suradnji dvaju velikih koncerna (PSA i Ford) već smo se imali nekoliko puta upoznati. Njegovih 80 kW/109 KS maksimalne snage dostupne pri 4.000 o/min i 240 Nm raspoloživih već pri niskih 1.750 o/min optimalna su mjera za automobil ove klase. To potvrđuju tvornički podaci prema kojima 307-ica postiže 100 km/h za 11.2 sekundi uz 188 km/h maksimalne brzine.
Jedna od najvećih kvaliteta je svakako potrošnja goriva. Vozeći otvorenom cestom uz laganu nogu na gasu potrošnja će se kretati u rasponu od 4 (90 km/h, 1.800 o/min) do 6.5 (130 km/h, 2.750 o/min) litara. 1.6 HDI ostaje štedljiv i na autocesti, kada mu odgovaraju brzine veće od 150 km/h. Uz potrošnju manju od 8 litara, vozač će, kao i ostali putnici, moći zamijetiti nisku razinu buke motora, ali i vjetra. Prosjek testa iznosio je 6.5 litara, što je s obzirom na vremenske uvjete i stil vožnje, jedan od najboljih rezultata koje smo postigli s automobilom ove klase.
Peugeot 307 nije previše sklon sportskim aspiracijama. Iako je upravljivost natprosječna, a odziv kočnica odličan, koncept ovjesa s torzijskom osovinom straga zaostaje za svemogućim multilinkom. Razloga za brigu nema, vozače s manje iskustva od tendencije preupravljanja čuva ESP (doplata), a iskusniji standardnom procedurom bez problema mogu kontrolirati putanju. Prelasci preko manjih neravnina su nečujni, a nailaskom na asfalt izbrazdan poput mjesečeve kore, koji je u nas čest slučaj, potmulim zvukom se javljaju komponente stražnjeg djela ovjesa.
Također, mjenjač je, iako mekan i precizan, predugog hoda tj. prespor za bilo kakve egzibicije. Stoga, ukoliko je vozač svjestan svojih mogućnosti i vođen providnošću prometnog zakona, 307-ica ostaje jedan od najsigurnijih i najudobnijih prijevoznih sredstava u klasi.
Zaključak
Peugeot 307 1.6 HDi u petvratnoj karoserijskoj izvedbi s XT paketom opreme stoji 142.000 kuna. Protuvrijednost je to za koju kupac dobiva, ne samo jedan od najljepših automobila na tržištu, već i bogato opremljeni komforni obiteljski kompakt pokretan odličnim dizelskim motorom.
Testni primjerak s pregršt dodatne opreme prikazuje 307-icu u potpuno novom svijetlu. Efektni alu-naplatci, ESP sustav, grijanje prednjih sjedala, tempomat, te sustavi automatskog uključivanja svjetala i brisača približavaju kompaktni Peugeot premium modelima, kako imidžom tako i cijenom koja u ovom slučaju iznosi 164.350 kn.
>>Ostale fotografije pogledajte ovdje
Važnija serijska oprema: | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
ABS+EBD (el. regulacija sile kočenja) | |
BAS - pomoć pri kočenu | |
El. podizači stakala | |
El. pokretani i grijani retrovizori | |
Klima uređaj | |
Radio CD RD3 + 6 zvučnika i komande na upravljaču | |
Sjedala podesiva po visini | |
Varijabilni servo-upravljač podesiv po visini i dubini | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Rasvjeta ogledala u sjenilu | |
Putno računalo | |
Svjetla za maglu | |
Dodatna oprema: | |
16" alu naplatci Ariane | |
Metalik boja | |
Protuprovalni sustav | |
Tempomat s regulatorom brzine | |
ESP sustav | |
Grijanje prednjih sjedala | |
Funkcija pranja prednjih svjetala | |
Senzor kiše i svjetala | |
Elektrokromatsko ogledalo u unutrašnjosti | |
Funcija sklapanja retrovizora | |
Sekvencijalno podizanje stakala + sustav protiv priklještenja | |
Peugeot 307 1.6 HDI XT |
142.000 kn |
Ukupna cijena testnog vozila |
164.350 kn |
Miljenko Nikolić