Peugeot 407 Coupe V6 HDi: Miss autoceste

NAJLJEPŠI coupe na hrvatskom tržištu odlazi u mirovinu. Iako više ne nosi Pininfarinin potpis, 407 Coupe sasvim opravdano preuzima lentu. I ne samo to, Peugeotov novitet sada je rasni coupe koji plijeni izuzetnom motorizacijom, vrhunskim komforom i prvoklasnom opremom.

Velike promjene zadesile su Peugeot, pa tako i PSA koncern. Okuraženi odličnom prodajom sve više vjeruju u vlastite snage, a paletu proizvoda proširuju trendseterskim proizvodima. CC izvedbe kompaktnih modela, inovativni 1007, pa čak i (neslužbeno) otvorena mogućnost proizvodnje 907-ice - sve su to dokazi da Peugeot ostaje u dizajnerskom smislu jedan od najpriznatijih svjetskih proizvođača.


407 Coupe je priča za sebe, baš kao što je to bio i prethodnik. Jedina razlika koja se na prvi mah može zamijetiti je da se nakon pola stoljeća Peugeotov coupe dizajnira kod kuće, a ne u Italiji. No, ovaj put privlačnost francuskog sportaša nije samo u izgledu, u što smo se i sami uvjerili tijekom sedmodnevnog druženja s njegovom najprestižnijom izvedbom.

Forma u službi elegancije

Premda se radi o coupeu, još uvijek neuobičajenoj formi za vladare tržišta, 407 Coupe iz svakog ugla jasno otkriva Peugeotov potpis. Poveća prednja svjetla u potpunosti prate zaobljenu formu vozila, dok poput usta morskog psa razjapljena maska hladnjaka ispod koje je ostalo mjesta samo za maglenke, te bočne "škrge" jasno otkrivaju sportski karakter vozila.

Gotovo jednako je dojmljiv stražnji kraj s blago podignutim poklopcem prtljažnika i dvostrukim završetkom ispušnog sustava koji upozorava da ispod lima kuca srce junaka.


No, 407-ica u trovratnom izdanju najatraktivnija je  s boka gdje se najbolje vidi djelo majstora zanata. Linija se gotovo neprimjetno s krajnje položenog nosa vozila penje vjetrobranom do krova i odmah potom vraća preko položenog C nosača do decentnog izbočenja, preciznije rečeno "spojlerčića".

Prevjesi kakvih se ne bi postidjele niti američke krstarice iz nekih prošlih vremena bude nostalgiju za prošlim vremenima kada je vožnja automobilom bila užitak, a žurilo se jedino na godišnji odmor. Iskreno rečeno, elegantne, gotovo smirujuće linije vozila koje dodatno naglašavaju razvučene staklene površine melem su za oči u moru konfekcije koje svaki dan možete susresti na cesti.


Prvoklasan stil 4,82 metara dugog coupea vidljiv je i u detaljima. Osim prije spomenutih "škrga", pažnje vrijedni su nekonvencionalno postavljeni vanjski retrovizori i 18-inčni aluminijski naplatci s pet krakova.

Besprijekorna unutrašnjost

Petnestak centimetara plusa u odnosu na limuzinski izvornik itekako je vidljivo, i to ne samo izvana. Iako je coupeovska struktura "pojela" značajan prostor kabina je i dalje vrlo prostrana, posebno sprijeda gdje vozač i njegov kopilot uživaju u prvoklasnom komforu.

Električno podesiva i grijana sjedala presvučena su kožom, kao i veći dio kabine. Kombinacija smeđe kože sa svjetlim šavovima i tamne plastike nadopunjene dekoracijom od sjajnog metala daju Peugeotovom pulenu imidž skupocjenog automobila iz posebne kaste.


Testni primjerak bio je opremljen svom silom opreme među kojima i telefonom. Zanimljivo je da tijekom vožnje sustav dopušta čitanje sms poruka, što istina nije kažnjivo zakonom, ali ovisno o sadržaju može itekako narušiti sigurnost vožnje.

Posebno veseli kvaliteta izrade, netipična za francuska vozila, koja se može iščitati na filigranskim detaljima. Osim što cjelokupan interijer odaje dojam solidnosti, posebno veselje pričinjavaju detalji poput grafike mjernih instrumenata i električnog pomicanja sjedala u svrhu prilaska stražnjoj klupi.


Kad smo kod drugog reda sjedala jedina konstatacija može biti da čuda nisu moguća. U okviru klase koju predstavlja, 407 Coupe straga nudi zadovoljavajući komfor. Praktično, ukoliko ste visoki oko 175 cm, frizuru radite tek kada stignete na odredište. Sportska arhitektura zato nije prepreka tovarnim mogućnostima. 400 litara prtljažnika obradovat će svakoga, kao i mogućnost asimetričnog preklapanja stražnjeg naslona (ne i sjedala).

Termin svako zlo za neko dobro možemo i okrenuti, pa tako i u najboljem Peugeotu nailazimo na poneki minus. No jedina stvar koja nas je tijekom vožnje zasmetala je položaj podizača prozora koji je previše pomaknut prema straga, što redovito traži dobru razgibanost zglobova.


Sve u svemu, rijetki su trenuci kada ćete se naći u ugodnijem okruženju od onog koje pruža 407 Coupe. Posebno ako se radi o bolje opremljenoj izvedbi u kojoj apsolutno ništa ne nedostaje.

Vladar autoceste

Suprotno očekivanjima, najatraktivnija izvedba ima dizelsko srce. 2.7 V6 HDI predstavlja vrhunac suradnje s Fordom, a karakterizira ga common-rail druge generacije, intercooler i dvije turbine promjenjive geometrije.

Više nego dovoljno za dizelsku eksploziju koju opisuju brojčani maksimumi 204 i 440. Naravno, prva označava snagu, a druga zakretni moment, inače dostupan pri 1.900 o/min. Pogon je na prednje kotače, a mjenjač automatski sa šest stupnjeva prijenosa i funkcijom sekvencijalnog rada.


Izmjena stupnjeva prijenosa teče brzo i glatko, što za isporuku snage baš i ne vrijedi. Pomalo netipično za dizelaša, ovdje automobil grize cestu već pri minimalnom pritisku papučice gasa, a tek elektronika sprečava dulje potpise guma i naboravanje asfalta ispod vas. Šalu na stranu, ali ako nečega ne nedostaje, to je svakako porivna snaga. No, sve to valja uzeti s rezervom jer ovo nije jurilica već siguran putni automobil koji će samo majstori s uživanjem moći vraški brzo voziti.

U protivnom vozaču ne gine kontrola podupravljanja reducirana smirenim radom ESP-a, te znojni dlanovi kao posljedica da se Peugeotova lađa zadrži na kursu. Također, valja imati na umu da se radi o gotovo dvije tone teškom automobilu. Ovjes je na razini elegantne vanjštine, kao da govori: udobnost i kontrola ceste prije svega. Istome je naklonjen i servo upravljač - ovo je definitivno coupe limuzinske udobnosti.


Isto tako vrijedi konstatacija da je ovaj automobil stvoren za autocestu. Manje od 9 sekundi do 100 km/h i gotovo 230 km/h maksimalne brzine jasno daju do znanja da među-ubrzanja i visoka putna brzina nisu nikakav problem. Pritom je buka neznatna, a kultivirani rad "šestaka" miliji uhu od većine "hitova" domaće estrade.

Užitak niskih preleta nepreglednim dionicama može vam pokvariti tek policijska patrola kao što je bilo u našem slučaju kada nas je iz nirvane probudila uplatnica sa znamenkom previše. Snalaženje u gradu, usprkos nezahvalnoj preglednosti, olakšavaju sustavi pomoći pri parkiranju straga i sprijeda.


Nešto manje bolan put povratka u stvarnost nudi kalkulacija potrošnje goriva. Maksimum smo postizali u gradskim uvjetima kada je porivni stroj sa svim većim potrošačima u pogonu gutao 13 l/100 km. Nešto bolje prošli smo na autocesti gdje je, ovisno o ritmu vožnje i konfiguraciji ceste, potrošnja težila jednoznamenkastoj domeni. U konačnici, prosječnih desetak litara postignutih tijekom testa čini nam se kao zadovoljavajući rezultat.

Popularnost diktirana cijenom

Testni primjerak koji uključuje top izvedbu s moćnim dizelskim motorom i skupim doplatama stoji gotovo 350.000 kuna. To je osjetno više od financijskih mogućnosti prosječnog hrvatskog kupca, koji ovakav automobil niti ne sanja.

No isto tako potencijalni kupci trebaju imati na umu da će za automobil sličnih karakteristika kod konkurencije platiti osjetno više. Nerijetko toliko da bi za isti iznos mogli u garaži imati testirani 407 Coupe i još jednu 207-icu. A tu već ulazimo u snove mnogih i započinjemo neku novu priču.


Stoga, ukoliko ste kupac većeg kalibra naš je savjet da ozbiljno razmislite o opciji koju nudi Peugeot. Patite li na dizajn i vrhunski komfor te ih stavljate ispred agresivne sportske vožnje, 407 Coupe je najvjerojatnije najbolji izbor.

Važnija serijska oprema:

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

Zračni jastuk za noge

Prednje maglenke

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

Satelitska navigacija, glasovno upravljanje, zaslon u boji, telefon, CD izmjenjivač

Cijena testiranog vozila

 Servisni interval: 30.000 km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miljenko Nikolić
Foto: M.N.

Pročitajte više