Peugeot 5008 1.6 HDI Premium: Obiteljska prinova

NAJNOVIJOJ prinovi u sve bogatijoj ponudi francuskog proizvođača najviše će se veseliti obiteljski nastrojeni klijenti, ali i svi oni kojima su komfor i praktičnost prioritet. Pritom provjereno dokazan dizelski motor i odmjeren dizajn mogu biti od same koristi, bogata serijska oprema također.
 
Predstavljen prošle jeseni na Frankfurtskom salonu automobila, 5008 s četveroznamenkastom nomenklaturom jasno daje do znanja gdje mu je mjesto. Dodatna nula znak je bježanja od prosječnosti, čak i u okviru game kojoj pripada gdje ovakva oznaka redovito donosi više, bilo prostora ili manevarskih svojstava.

Nakon 308-ice u SW izdanju i crossovera 3008 koji plijeni pažnju svojim nekonvencionalnim pristupom, na red dolazi nešto odmjereniji proizvod. Samim time radi se o modelu karakteristikama bližem širom krugu potencijalnih klijenata, ali i modelu koji mora odmjeriti snage s redom jakim igračima poput Renaultova Scenica ili pak sestrinskog Picassa.

Kao osnova u razvoju prvog kompaktnog MPV-a u ponudi Peugeota poslužio je drugi kućni novitet, model 3008, o kojem smo već govorili na našim stranicama (link). Ono što se odmah može uočiti su impresivne mjere s najznačajnijim rastom dimenzije duljine. Konkretno, 5008 je od svog izvornika dulji 164 mm uz napomenu kako je razmak između osovina porastao za 113 mm. Širina se nije mijenjala, a visina je tek malo korigirana u plusu, i to kao posljedica estetskih zahvata.

Kad smo kod estetike nema sumnje kako 5008 vjerno prati kućni francuski stil, no osjetno odmjerenije njegujući gotovo konzervativni stil. Čiste linije lišene su bilo kakvih vizualnih utega, a s ciljem produljivanja forme i približavanja gotovo karavanskoj silueti, što potvrđuje i sama aerodinamičnost. Ima tu sličnosti s modelom 3008, pa čak i s Citroenovim Picassom, no opet sasvim dovoljno novosti da automobil ostane zamijećen na cesti. 

Sasvim očekivano, porast duljine najpovoljnije se odrazio na interijer, koji je u testnom slučaju opremljen sa sedam sjedala raspoređenih u tri reda.

Premda je zadržan osnovni kostur 3008-ice, komfor je sada podignut na višu razinu, s obiljem prostora za putnike u prva dva reda sjedala. Ne treba posebno napominjati standardno MPV-ovsko oružje u vidu individualnih sjedala u sva tri reda, uzdužno podesivih s hodom od 130 mm i s mogućnosti regulacije nagiba naslona.

Tu je i obilje pretinaca, uključujući i one u podnici, kao i standardni avionski stolići. S druge strane, trendovski detalji ovdje su izostavljeni pa u konačnici kabina djeluje osjetno smirenije, ili potpuno otvoreno govoreći, manje atraktivno no što nas je Peugeot iznenadio na 3008-ici.

Govoreći o stilu možemo rezimirati kako je korištena standardna kućna oprema po pitanju pratećih kontrola (ventilacija i sl) i sustava (audio, el. podizači i sl), tek dodatno osvježena ponečim novim poput električne parkirne kočnice, podignute ručice mjenjača i hlađenog središnjeg pretinca. Pozitivan dojam ostavljaju detalji, primjerice kromom obrubljeni instrumenti, ali i fina završna obrada, donedavno strana francuskim predstavnicima segmenta.

Priču o interijeru zaokružuje prtljažni prostor, promjenjivog kapaciteta od osnovnih 579 do maksimalnih 2.506 litara. Spomenimo i sjedala u trećem redu koja se sklapaju u podnicu, dodatnih pretinaca prtljažnika, kao i pomičnog roloa prtljažnika i prenosive svjetiljke. Sve u svemu, 5008 nudi obilje prostora i udobnost dostojnu obiteljske funkcije koja mu je primarno dodijeljena.

Testni primjerak pokretao je 1,6 HDI motor snage 80 kW/109 KS, dizelaš kojeg smo nalazili u svim zamislivim kombinacijama od Citroena do Volva i u čije kvalitete smo se već nebrojeno puta uvjerili. S obzirom na ulogu koja mu je nametnuta, prve kilometre smo ipak odrađivali puni pažnje sumnjajući kako je ovo ipak prevelik zalogaj za motor koji čini osnovu kompaktne ponude.

Brzo smo razuvjereni, jer isti pruža sasvim pristojnu dinamiku. Dio zasluga ide i na račun šest-stupanjskog ručnog mjenjača pametno proračunatih prijenosnih omjera, ali i na samu činjenicu odlično odmjerene momentne karakteristike s maksimumom (240 Nm) već na 1.750 o/min. Tvornica kaže da je potrebno 12,3 sekundi za sprint do 100 km/h te kako je maksimum na 183 km/h, a praksa kako ovako motorizirani 5008 ne gubi niti u malo življoj vožnji.

Vožnja otvorenom cestom nije nikakav problem, osim u slučajevima kada se radi o stanju punog ukrcaja, kada ipak treba pripaziti na zakonske okvire i zakone fizike. Kočnice su standardno odlične, a i ovjes je osjetno uvjerljiviji no u sestrinskog Picassa, ali još uvijek mekan i time vrlo blagonaklon po putnike.

Ono najbolje ostavljamo za kraj, a to je potrošnja goriva. Čak niti u zanesenom upijanju prelijepih krajolika s lijeva i desna hrvatskih autocesta prema moru putno računalo neće pokazati više od 7,5 l/100 km. Naš rezime nakon podosta gradske vožnje i turističkog osvajanja najljepšeg sjevernojadranskog otoka ostao je na razini od 7,1 l/100 km, što je gotovo pa fascinantno dobar rezultat.


 
Peugeot 5008 na hrvatskom tržištu starta cijenom od 146.600 kn, dok u 1,6 HDI izvedbi s izdašnim Premium paketom opreme ima akcijsku cijenu od 171.600 kn. Za tu protuvrijednost kupac dobiva privlačan obiteljski automobil bogate opreme i ponude prostora, pokretan vrlo štedljivim dizelskim motorom. Više no dovoljno da francuski predstavnik zasjedne visoko, sasvim blizu vrha segmenta.

Važnija serijska oprema (razina Premium):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

Bočne zračne zavjese

ABS/ASR/REF/AFU/ESP

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Akcijska cijena testiranog vozila

Akc. cijena osn. izvedbe (1.6 VTi)

Pročitajte više