Peugeot 908 RC: Limuzina budućnosti spremna za Pariz

PEUGEOTOVI koncepti predstavljeni posljednjih godina redovito su bili melem za oči i dušu, i što je važnije, nerijetko je studija urodila serijskim modelom. Najnoviji uradak iz serije 900 s RC sufiksom donosi limuzinsku čežnju koja bi u budućnosti mogla postati poželjni stanovnik asfaltnih bespuća Europe.

Peugeot će se potkraj rujna na pariškom salonu predstaviti s novim konceptom. Još jedan dokaz neupitnih kvaliteta francuskog stila ovaj put poprima obrise sportske limuzine. I to kakve. Francuzi opet pucaju na emocije iz najjačeg oružja i pritom se razmeću talentom, ali i mjerama. Izrazito aerodinamična forma vozila daje se u impozantnim mjerama na razini cestovnih krstarica.


908 RC u duljinu mjeri 5.123 mm, širinu 2.154 mm i visinu 1.370 mm. Da se nije štedjelo govori i međuosovinski razmak od čak 3.150 mm, a tu su i prevjesi od po jedan metar sa svake strane vozila. Nadalje, vozilo je postavljeno na efektne naplatke s 20 krakova, promjera 20 inča sprijeda i broj većima straga. Gume su Michelin Pilot Sport PS2 mjera 255/35 odnosno 285/30.

Jedino gdje se ne pretjeruje je masa. Primjenom kompozitnog materijala s karbonskim ojačanjima, te aluminijske slitine ukupna masa je reducirana na zadovoljavajućih 1.800 kg. Zanimljivo je da se ovjes bazira na onomu serijske 407-ice. No, kočioni sustav je potpuno nov, na čelu s kompozitnim (keramika + uglj. vlakna) diskovima mjera 380/34 mm sprijeda i 350/24 mm straga, te 6-klipnim odnosno 4-klipnim klještima (straga).


Jednako uvjerljiva je i motorizacija. Novost iz HDI domene je 5.5-litrena V12 strojčina kakva će biti ugrađena u budući bolid namijenjen utrci izdržljivosti (24 sata Le Mansa).

Preko 515 kW/700 KS i 1.200 Nm višestruko opravdava sportsku RC oznaku u imenu vozila, ali i evocira na RC (Spades i Diamonds) dizelske studije iz 2002. godine s kojima je ova priča zapravo i počela. Po uzoru na Peugeotovu ekološku nastrojenost ugrađena su dva DPF filtera, po jedan za svaku ispušnu granu.


Poprečno straga postavljen motor povezan je sa šest-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem, koji je smješten ispod samog motora. Inovativna arhitektura omogućila je optimalno slaganje masa, ali i dodatni prostor. Stoga je prtljažnik kapaciteta 300 litara (+ 220 litara ispod prednjeg poklopca), a kabina pruža prvoklasni luksuz i odgovarajući komfor četirima osobama.

Prvoklasna izvedba interijera uključuje svu silu moderne tehnologije i najkvalitetnije materijale. Svim parametrima upravlja se preko MMI (Man/Machine Interface) sučelja, odnosno 10,4-inčnog LCD zaslona s touchscreen funkcijom.

Preko tri kvadrata staklenih površina osigurava obilje svjetla i odličnu preglednost, posebno sprijeda zahvaljujući dvostruko zakrivljenom vjetrobranu površine 1,3 četvorna metra koji zadire u bok vozila.


Najnovijim konceptom Peugeot nastavlja s razvojem luksuznih sportskih automobila pripremajući tako tlo za buduću serijsku proizvodnju.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više