Peugeot RCZ: Isplatilo se čekati

FRANCUSKI je proizvođač napokon predstavio dugo i željno očekivani model RCZ, automobil koji pakiranjem podsjeća na Audi TT, a svojim performansama predstavlja duhovnog nasljednika modela poput 205 GTI. Drugi riječima njime će Peugeot pokušati povratiti svoj sportski renome.

Peugeot je 2007. na frankfurtskom auto salonu predstavio studiju koja je zaintrigirala mnoge ljubitelje sportskih automobila.

Na njihovu veliku sreću ove će nam godine, ponovno u Frankfurtu, biti predstavljena gotovo identična produkcijska izvedba.

Automobil je to koji smjera pomutiti račune Audiju TT, dakako ponajviše cijenom, ali i osjećajem za upravljačem i performansama. Koliko je za sada poznato cijena ovog automobila će se kretati nešto iznad 20.000 eura, a prodaja bi trebala krenuti početkom iduće godine.

Izgled je svakako najsnažniji adut novog Peugeota i u tome nema baš ništa loše. Primjese obiteljskih Peugeotovih značajki, klasične Karmann Ghie te Zagatovih linija posebno primjetnih u tzv. double-bubble krovu, koji je usput rečeno, dostupan i u izvedbi od ugljičnih vlakana, daju neodoljivi koktel pravog sportskog coupea.

U ponudi će se naći tri motora. Najsnažniji model će pokretati 1,6-litreni turbobenzinski motor preuzet iz Minija Cooper JCW snage 200 KS i maksimalnog okretnog momenta od 255, odnosno 275 Nm u overboostu.

S njim će RCZ ubrzavati od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi te dostizati najveću brzinu od preko 225 km/h. Bazni će model pokretati 1.6 snage 156 KS, a dizelske će boje braniti 2.0 HDI snage 165 KS.

Svi će motori standardno biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U opciji će se nalaziti i 6-stupanjska automatika (samo za početni 1.6), kao i široki popis programa personalizacije među kojima treba istaknuti razne boje, presvlake, naplatke...

RCZ se temelji na istoj platformi kao i model 308, dakle pogon je na prednje kotače, ali je ovjes dodatno ukrućen i podnica je snižena za 20 mm. Radi daljnjeg poboljšanja kvalitete voznih svojstava proširen je i trag kotača (+54/72 mm). Zapremina prtljažnika iznosi 384 litre, a može se dodatno povećati preklapanjem stražnjih sjedala. Na njih bi se barem na papiru trebala moći smjestiti dva putnika, no... Znate kako to ide.

Pročitajte više