Predstavljen novi Viper

NA auto salonu u New Yorku je predstavljena nova generacija legendarnog Vipera.

Novitet službenog imena Dodge SRT Viper donosi više snage te znatno unaprijeđeni interijer gdje je pojedine elemente i materijale posudio iz Ferrarijevih i Maseratijevih modela (npr. sjedala i sl.), s obzirom kako su danas svi oni članovi Fiat-Chrysler obitelji.

Za novu generaciju američke auto ikone se čak i razmišljalo o korištenju talijanskih platformi, no umjesto toga je ipak zadržana čelična konstrukcija prethodnika, no ista je temeljito dorađena. Tako je primjerice sada 50% kruća od prijašnje varijante. Karoserija je pak dobrim dijelom izrađena od aluminija (npr. vrata...) i ugljičnih vlakana (krov, poklopac motora...) te 32% lakša od prethodne. Ukupno gledajući novi je model 50-ak kg lakši, a ulazni model teži točno 1.521 kg.

Općenito, izgled je dotjeraniji u usporedbi s prethodnikom, no ništa revolucionarno kako bi i dalje bio prepoznatljiv svojim uglavnom američkim kupcima. Dominiraju nova bi-ksenonska svjetla, veliki usisnik na poklopcu motora, doble-bubble krov i sl. Stražnji kraj donekle podsjeća na Maserati GranTurismo, a posebno su uočljivi veliki stražnji spojler, LED svjetla i bočni ispuh. Unutrašnjost se može pohvaliti većom komocijom, naprednijom opremom i sl.

Ovaj model pokreće 8,4-litreni V8 motor koji je 13 kg lakši od jedinice iz starog Vipera, a snaga mu iznosi 649 KS (+41 KS), dok je najveći okretni moment povećan za 55 Nm i sada iznosi 814 Nm. Ovaj podatak novi Viper čini automobilom s najvišim maksimalnim okretnim momentom kod modela pokretanih atmosferskim motorom.

Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji uz pomoć diferencijala s blokadom snagu prenosi na stražnje kotače. Novi Viper dolazi s tzv. launch controlom, a tu je i kontrola proklizavanja te ESP sustav s četiri različita načina rada od kojih jedan dopušta potpunu deaktivaciju. Tu su i kotači veličine 18 i 19 cola te standardne Pirellijeve P Zero gume, kao i Brambo kočnice, novi ovjes i sl.

Kupcima će biti dostupne dvije varijante, bazna i GTS, a predstavljena je i trkaća izvedba koja će se natjecati u američkom Le Mans prvenstvu.

Pročitajte više