Prozvali su ga baby G-klasom, ali se na crash testu nije proslavio

Foto: EuroNCAP

VEĆINA će se složiti da je novi Jimny iz Suzukija jedan od najsimpatičnijih noviteta. Nažalost, ne i najsigurnijih.

Podbačaj Suzukija je potpuno neočekivan, poglavito jer je nasljednik stigao nakon što je prethodnik bio na tržištu puna dva desetljeća. Doista su se mogli bolje potruditi i priskrbiti Jimnyu više od tri zvjezdice, koliko mu je dodijelio EuroNCAP.

U frontalnom sudaru putnički prostor je deformiran, posebno u predjelu okvira vrata. Najugroženije je područje vozačevih prsa, dok su noge i zdjelica dobro zaštićeni. U bočnom udaru putnici su dosta lošije zaštićeni i vjerojatnost ozljeda je kudikamo veća.

Ali najgore od svega je da se vozačev zračni jastuk nije dovoljno napuhao, pa bi u sličnim nezgodama vozač sigurno glavom udario kolo upravljača. Recimo i kako su vozač i suvozač bili podjednako nezaštićeni u predjelu prsa.

Iz područja opreme sustav automatskog kočenja u nuždi pokazao je slabe performanse, posebno pri slabijem vanjskom svjetlu, kada se može dogoditi da „ne vidi“ pješaka. Standardno ima problema i sa bržim objektima poput biciklista, pa u konačnici i ne pruža neki oslonac.

Mathew Avery, šef istraživanja pri Thatcham Research za jimny je rekao: “Kao potpuno novi model, morao bi pružiti bolju zaštitu za vozača u prometnoj nezgodi. Njegove sigurnosne tehnologije se također nisu iskazale. Mlađa publika za koju je Jimny dizajniran je zaslužila više po pitanju pasivne i aktivne sigurnosti”.

A sada dobre vijesti. Jimny je i dalje pravi robusni terenac koji se doista ne boji sići sa asfalta. I solidno opremljen aizvedba u Njemačkoj starta već od 17.900 eura.

A drugi?

U ovom krugu testova EuroNCAP je provjerio i novitete iz VW grupe, Audi A6 i VW Touareg. Pogađate, ispit su položili s odličnim uspjehom. Zvjezdicu manje uknjižio je redizajnirani Ford Tourneo.

 

Pročitajte više