PSA&Ford pripremaju nove dizelske motore

GRUPACIJE PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company će u drugom dijelu ove godine svoju gamu obogatiti novim motorima. Riječ je o dva dizel motora sa common rail direktnim ubrizgavanjem u čiji razvoj je uloženo čak milijardu eura.

Nakon uspjeha sa 1.4 HDI/TDCi agregatom dvije grupacije nastavljaju suradnju, i baš kako je bilo najavljeno, predstavljaju nove zajedničke proizvode.

Novi motori pokazuju znatan napredak u odnosu na dosadašnje. Uz ekonomičnost i čišći ispuh, motori postavljaju nove kriterije na području buke i performansi. Riječ je o najznačajnijim novostima ponudi grupacija, što potvrđuje i najava više od 1,6 milijuna ugradnji ovih motora u njihove modele.

Motor 1.6 litara

Prvi od novih motora na skali je 1.6-litreni agregat, koji će biti dostupni u dvije verzije. Slabija izvedba razvija maksimalnih 66/90 kW/KS, dok jača 80/110 kW/KS. Motor će se ugrađivati u čak 37 različitih modela.

Motor 1.6 litarski HDi/TDCi je u potpunosti napravljen iz aluminija, čime je postignuta vrlo niska masa, svega 120 kilograma.

Nova generacija common rail ubrizgavanja goriva sa radnim tlakom od 1.600 bara u kombinaciji s tehnikom višekratnog ubrizgavanja koja omogućuje do 6 ubrizgavanja po jednom ciklusu rada motora omogućuje manju potrošnju goriva i poboljšava ugodnost vožnje, smanjuje buku, te emisiju štetnih plinova.

Kao i kod 2.2 HDi agregata pojedine izvedbe ovog motora biti će opremljeno FAP filtrom čestica. Time će se već 2004. godine udovoljiti Euro IV normi čija primjena je predviđena od siječnja 2005. godine.

Druga generacija 2-litarskih motora

Paralelno s prije spomenutim 1.6-litrenim motorom premijeru će doživjeti druga generacija 2.0-litarskih motora poznatih kao HDi 2l / Duratorq TDCi 2.0l.

2.0-litarski HDi motori se ugrađuje u vozila srednje i više klase grupacije PSA Peugeot Citroen još od 1998. godine, a do danas su doživjeli više od tri milijuna vozila.

Novu generaciju ovog motora karakterizira značajno unaprijeđeni užitak u vožnji u odnosu na prethodnu generaciju, koja je već postavila standard na tržištu. Ovi ciljevi postignuti su bez povećanja potrošnje goriva, koja je i dalje ostala vrlo niska.

U pogledu zaštite okoliša, novi motor zadovoljavat će već od svog uvođenja na tržište normu Euro IV i bit će opremljen FAP pročistačem, što dosad nije bio slučaj.

Common rail sustav direktnog ubrizgavanja motora druge generacije, koji također karakterizira nadziranje do 6 različitih ubrizgavanja i tlak do 1.600 bara, proizvoditi će Siemens.

Posebno značajan napredak postignut je na području isporuke snage, maksimalna snaga iznosi 100/136 kW/KS što je 25-postotno povećanje snage u odnosu na prethodnu generaciju. Okretni moment povećan je  36 %, pa bolja elastičnost omogućuje ugodniju vožnju.

Motori će se proizvoditi u tvornici Tremery grupacije PSA Peugeot Citroen u regiji Lorraine na istoku Francuske. U prilagodbu postojeće tvorničke linije s ciljem poboljšanja ergonomije radnih mjesta za proizvodnju novih motora investirano je 159 milijuna eura.

Pročitajte više