Samo Toyote uvijek svijetle

STUPANJEM na snagu novog zakona o prometu pri kupovini automobila postaju bitni detalji kojima kupci do sada nisu predviđali veliku važnost.

Jedan od takvih detalja su svijetla odnosno način njihovog aktiviranja. Kako novi zakon uvjetuje stalno upaljena svijetla na što hrvatski vozači nisu navikli, sustavi koji brinu o radu svjetala postaju vrlo aktualni.

Kupovinom gotovo bilo kojeg automobila novijeg datuma jedan problem ćete sigurno riješiti. Naime, gotovo svi novi automobili posjeduju senzor detekcije rada svjetala uz pomoć kojeg zvučnim signalom obavještavaju vozača da je po gašenju motora zaboravio ugasiti svjetla. U drugom slučaju, gašenjem motora, svjetla se automatski prebacuju u modus pozicijskog svjetla, čime je spriječeno ubrzano trošenje akumulatora.

Međutim, pri startanju motora gotovo niti jedan proizvođač ne nudi automatsko paljenje svjetala odnosno tzv. day light running system. Gotovo nitko osim Toyote, koja već pune dvije godine nudi Corollu sa prije spomenutim sustavom.

Kako to rade u Toyoti

Toyotin sustav u praksi itekako olakšava korištenje automobila i što je važnije, vozača sprečava u nesvjesnom kršenju jednog stavka zakona. Prilikom startanja motora automatski se pale kratka svjetla, a tek kad vozač okrene ručicu za svjetla tj. kad fizički upali svjetla ima mogućnost biranja ostali načina rada svjetala (pozicija, dugo svjetlo, itd). Ukoliko vozač nije dirao ručicu, svjetla će se ugasiti sama nakon što izvuče ključ iz kontakt brave.

Osvjetljenje instrument ploče je povezano s radom svjetala. Ako svjetla nisu upaljena, instrument ploča svijetli najjačim intenzitetom, a kad se fizički upale svjetla onda na instrument ploči postoji mogućnost podešavanja intenziteta osvjetljenja.
 
Isti sustav imaju i Corolla Verso i Avensis, a prema riječima hrvatskog zastupnika, sustav će biti ugrađen i na sve nove modele.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više