Scion odlazi u povijest

 Foto: Scion

IZNENAĐUJUĆI potez iz Toyote. Scion brand namijenjen mlađoj populaciji bit će uskoro ugašen. 
 
Nakon goptovo milijun prodanih vozila mlađahni brand ide u (ne)zasluženu mirovinu. Scionovi zaposlenici već su obaviješteni o odluci koja će dio njih vjerojatno poslati na burzu. 
 
Toyota je Scion lansirala prije 13 godina, kao brand namijenjen isključivo mlađoj populaciji. U pravilu se radilo o dodatno modificiranim Toyotinim globalnim modelima koji su estetski prilagođeni ukusu mladih vozača. Prvi Scioni zakotrljali su se 2002. godine, i to oku ne baš ugodni xA i xB, da bi u kasnijim godinama asortiman bio oplemenjen atraktivnijim modelima. 
 
 
Najveći uzlet Scion bilježi 2006. godine kada je prodano rekordnih 173.000 automobila. Posljednjih godina prodaja je usprkos širenju game modela padala da bi Scion prošlu godinu skončao sa tek 56.167 prodanih primjeraka. Istu sumu Toyota postigne samo sa jednim modelom u manje od dva mjeseca. 
 
Osnovni razlog Scionovog neuspjeha je što se u konačnici nikada nije uspio približiti mlađoj populaciji na koju je ciljao. Prema nekim statistikama prosječna starost kupca bila je oko 49 godina, što je gotovo dvostruko više od planiranog. A u tom segmentu Scion nije mogao, pa ni trebao konkurirati. Time je idaja kako će mladi vozač svijet automobila upoznati u Scionu, tijekom radnog vijeka koristiti Toyotu i u na koncu završiti u Lexusu je u startu pala u vodu. 
 
 
Scionovi saloni ostat će otvoreni dok se ne rasproda zaliha, a u Toyoti očekuju da bi to moglo potrajati do kolovoza. Nakon toga dio zaposlenika moći će aplicirati za posao u Toyoti. Scion trenutno u ponudi ima pet modela uključujući model iM (Auris) i iA (Mazda2). Prošlogodišnji koncept C-HR očito neće stići zaživjeti u proizvodnom izdanju kao Scion, već će poput ostalih modela dobiti Toyotinu značku.

Pročitajte više