Slovenski mediji upozoravaju svoje građane: Pazite se, hrvatske su ceste opasne

Foto: Pixsell/Emica Elvedji

DANAS JE cijenjeni slovenski Avtomagazin objavio članak pod naslovom Idete li ovih dana u Hrvatsku? Pazite, hrvatske ceste smatraju se jednima od najmanje sigurnih u Europi…, gdje između ostalog kažu:

"Mnogi će Slovenci tijekom prvomajskih praznika hodočastiti na jadransku obalu. Prema najnovijoj studiji koju je provela švicarska stranica Vignetteswitzerland.com, Hrvatska je svrstana među najopasnije zemlje za vožnju u Europi, točnije na četvrto mjesto ljestvice. Prema navedenoj stranici, naši južni susjedi godišnje bilježe oko 71.20 smrtno stradalih u prometu na milijun stanovnika. U 2023. godini na hrvatskim cestama poginule su 274 osobe, od čega 74 motociklista i suvozača", piše Avtomagazin.

230 vozača tjedno ostane bez dozvole

Članak se dalje referira na tvrdnju voditelja Službe za sigurnost cestovnog prometa Josipa Mataije izrečenu na HRT-u, a što je prenio i Index, kako su hrvatski policajci lani zabilježili više od 750.000 prometnih prekršaja te da čak 230 hrvatskih vozača mjesečno ostane bez vozačke dozvole!

Index je provjerio navedenu studiju i otkrio sljedeće. Da, Hrvatska je na neslavnoj listi zaista na visokom četvrtom mjestu - samo iza Rumunjske, Srbije i Bugarske - a jedini je kriterij broj poginulih na milijun stanovnika.

Međutim, podaci su sve samo ne novi: tako se uzimaju brojke iz 2012. i uspoređuju s onima iz 2022. godine, u kojem je razdoblju Hrvatska napravila veliki pozitivni skok od 22.5 posto smanjenja smrtnosti. Kalkulacija izrađivača studije - koja je inače na samo tri stranice - to smanjenje očigledno nije vrednovala.

Kao najsigurnije u Europi ističu se ceste Norveške, Švedske, Ujedinjenog Kraljevstva…

Upitni kriteriji

Inače, zaista je upitan kriterij poginulih na opću ocjenu sigurnosti. Jer, primjerice, među 10 najopasnijih zemalja ovdje je i Luksemburg, a prilično smo uvjereni da se tamo ne divlja po cesti. Kriteriji kao što su broj kilometara autocesta, kvaliteta tunela (gdje je Hrvatska već godinama pri vrhu), kvaliteta vertikalne i horizontalne signalizacije ili slično nisu uzeti u obzir, tako da jednostavno na ovu švicarsku studiju moramo gledati s podosta rezerve.

 

Pročitajte više