Toyota je u problemima zbog svoje marke koja proizvodi mala vozila

Foto: Shutterstock

DIONICE Toyote pale su u četvrtak nakon inspekcije koja je utvrdila probleme u modelima njezina brenda malih automobila Daihatsu.

Dionice najvećeg japanskog proizvođača automobila pale su za četiri posto nakon što je Daihatsu priopćio da će zaustaviti isporuke svih svojih vozila na neodređeno vrijeme jer su otkrivene nepravilnosti u sigurnosnoj inspekciji.

Neovisno povjerenstvo priopćilo je da je otkrilo probleme na 64 modela, uključujući gotovo dvadesetak prodanih pod Toyotinim brendom. Povjerenstvo je istraživalo proizvođača automobila za kojeg je u travnju rečeno da je namjestio sigurnosne testove bočnog sudara provedene za 88 tisuća malih automobila.

Daihatsu zasad ne zna kad će nastaviti s isporukama, ali svjestan je da će utjecaj na njegovu zaradu biti znatan.

Šteta od 1.54 milijarde eura

Analitičari kažu da će utjecaj na Toyotinu zaradu vjerojatno biti ograničen s obzirom na veličinu matične tvrtke. Jednomjesečna obustava proizvodnje, primjerice, iznosila bi 120 tisuća vozila i dovela do smanjenja prihoda od 1.54 milijarde eura za Toyotu.

Veće probleme mogli bi imati Daihatsuovi dobavljači. Naime, lanac opskrbe te tvrtke u Japanu sastoji se od 8316 tvrtki, koje su od Daihatsua ostvarile godišnju prodaju od 14.1 milijardu eura. 

Dionice proizvođača dijelova Metalart, koji ima jake veze s Daihatsuom, pale su za deset posto.

Nepravilnosti kod Daihatsua izazvale su kritike vlade, a ministarstvo prometa reklo je da će razmotriti administrativne kazne, uključujući opoziv Daihatsuove proizvodne certifikacije, ovisno o ishodu istrage.

"Ovo je krajnje žalostan slučaj koji potkopava povjerenje korisnika automobila i predstavlja nedolično ponašanje koje utječe na same temelje sustava certificiranja automobila", rekao je glavni tajnik vladina kabineta Yoshimasa Hayashi. 

Povući će se više od milijun vozila

Daihatsu je najavio da će razmotriti financijsku potporu i odštetu za svoje dobavljače.

Toyota je, pak, najavila da će povući 1.12 milijuna vozila diljem svijeta, uglavnom u Sjedinjenim Državama, kako bi popravila neispravan senzor koji bi mogao uzrokovati da se zračni jastuci ne aktiviraju kako je predviđeno.

Dionice Toyotine podružnice i dobavljača dijelova Aisin, koja je proizvela te senzore i glavni je dobavljač za Daihatsu, pale su 3.9 posto. Dionice Suzukija, Daihatsuovog glavnog rivala na japanskom tržištu mini-vozila, porasle su 2.1 posto.

Pročitajte više