Suzuki Swift je stigao

NAKON godina iščekivanja nova generacija Suzuki Swifta stiže na hrvatsko tržište. Potpuno novi automobil koji gotovo da i nema dodirnih točaka s prethodnikom, u Hrvatskoj starta s cijenom od 79.500 kuna.

Swift - ime koje vrijedi

Čekanje na novi model trajalo je više od dvadeset godina, a sudeći po prvi dojmovima itekako se isplatilo. Swift je svoje zlatno doba doživio početkom devedesetih godina, da bi zatim polako ali sigurno odlutao u zaborav. Idući redizajn prolazi nezapaženo, pa Swift gotovo, pa odlazi u ilegalu.


Najava da se stvari kreću nabolje dolazi početkom novog tisućljeća kada Suzuki predstavlja vrlo zanimljive koncepte Concept-S i Concept-S2. Međutim, razvoj novog Swifta počeo je puno ranije, uz napomenu da se ovog puta krenulo iz nule. Iskustva stečena u motociklizmu i automobilskim natjecanjima diktirala su razvoj automobila s dinamičke strane, dok su dizajneri imali zadatak da potpuno novim stilom osvježe imidž marke i stvore jedan od najoriginalnijih automobila u klasi.

Odlična reakcija publike na predstavljene koncepte zacementirala je budući izgled Swifta, od kojeg se očekivalo da vizualno bude sportski napadan, masivan, ali i vrlo kompaktan. I konačno na pariškom auto-salonu u rujnu prošle godine predstavljen je novi Swift, definitivno najvažniji Suzukijev model u ovoj i godinama koje dolaze.

Originalan izvana i iznutra

Novinskom prezentacijom održanom u Hotelu Korana u Karlovcu, Suzukijev zastupnik službeno je označio početak prodaje na hrvatskom tržištu. Tijekom jednodnevnog druženja s petovratnom izvedbom, jedinom koja se nudi u nas, imali smo prilike pobliže se upoznati s najizraženijim kvalitetama automobila.


Vizualni susret potvrdio je da Swift uživo izgleda još bolje nego na fotografijama. Više od naglašenog sportskog karaktera potenciranog kroz veliku širinu iznenadio nas je originalan dizajnerski pristup. Što se pak tiče dimenzija, novi Swift je korjenito promijenio odnose dimenzija u odnosu na prethodnika.

Novi model je pet centimetara kraći, ali čak deset širi i petnaest viši. Još veće promjene dešavaju se u pogledu traga kotača, koji je porastao petnaestak centimetara, te je trenutno najveći u klasi.

Moderna koncepcija arhitekture i novi odnosi gabarita donose prostraniju unutrašnjost. Fluidnost linija i sportski karakter izvana preseljen je u kabinu, koja na prvi pogled djeluje ugodno. Suzuki je u pogledu unutrašnjosti podosta radio na ergonomiji i sprečavanju buke.

Tako se prednja sjedala uzdužno mogu pomicati čak 240 mm, što je najviše u klasi. S druge strane, dvostruko brtvljenje stakala, sandwich konstrukcija podnice, pregrada prema motoru i smještanje servo uređaja izvan kabine svode buku na najmanju moguću mjeru.

Posebna pažnja posvećena je sigurnosti putnika i pješaka. Swift je osvajač četiri zvjezdice za sigurnost putnika i tri za sigurnost pješaka (na EuroNCAP), što je jedan od najboljih rezultata u klasi.

Dva benzinska motora, dizelaš od rujna

Novi Swift se nudi u dvije motorne izvedbe, gdje su obje benzinske. Četiri-cilindarski motori obujma 1.3 odnosno 1.5 litara razvijaju 91 KS u slučaju manjeg i 102 KS kod većeg motora.

Prema službenim podacima, već bi slabiji motor trebao zadovoljiti potrebe prosječnog kupca. 175 km/h maksimalne brzine više je nego dovoljno, dok na potrošnju goriva koja se kreće u rasponu od 5,1 (otv. cesta) do 8 l/100 km (grad) nema prigovora.


Trenutno je u ponudi samo jedan mjenjač, pet-stupanjski ručni, dok će na klasičnu automatiku s četiri stupnja prijenosa i pet-stupanjski robotizirani mjenjač trebati pričekati do rujna.

U to vrijeme na tržištu će se pojaviti i dizelska izvedba s Fiatovim 1.3 motorom, koji u Suzukiju nosi oznaki 1.25 DDiS. Ljubitelji brze vožnje morati će pričekati još godinu dana za kada je zakazano lansiranje sportske izvedbe s motorom od 150 KS.

Bogata serijska oprema

Swift se nudi u tri razine opreme, i to GC, GLX i GS. Bazni model dolazi opremljen solidnom sigurnosnom opremom koju čini ABS+EBD i dva zračna jastuka, a od elemenata komfora tu su centralno zaključavanje i progresivni servo-uređaj.

Kod prva dva paketa klima-uređaj je potrebno doplatiti, dok se uz GS isporučuje serijski. Od posebnosti u pogledu opreme svakako valja spomenuti vrhunski audio sustav i keyless sustav pokretanja kod skupljih izvedbi, te činjenicu da bolje opremljene izvedbe serijski imaju šest zračnih jastuka.

Cijene za novi Swift se kreću od 79.500 kn za 1.3 GC, pa sve do 103.900 koliko stoji model s 1.5 motorom i najbogatijim GS paketom opreme. Prvi model s klima uređajem, 1.3 GC AC stoji 85.500 kn.

Kako doznajemo u zastupstvu, vozila su na lageru i spremna za isporuku. Suzukijeva mreža još je uvijek u razvoju, a za sada postoje tri prodajna centra, dva u Zagrebu (Eurorent sport i Auto Salon Toš) i jedan u Osijeku (Autocentrala). Suzuki će uskoro otvoriti prodajne centre u Splitu i Puli, a do kraja godine trebali bi prodajnu mrežu proširiti centrima u Varaždinu i Rijeci. 

Miljenko Nikolić

Pročitajte više