Sve opasnosti prtljage

VRIJEME je godišnjih odmora. U Chevroletu stoga koriste priliku da još jednom skrenu pozornbost na zapostavljeni aspekt sigurnosti, a koji njihova Captiva elegantno rješava.

Odmah na početku valja reći kako Captiva povećim prtljažnikom zapremine 465 litara bez problema proguta prtljagu cijele obitelji. No, nije dovoljno samo natrpati stvari, već je potrebno pridržavati se sigurnosnih pravila pri ukrcaju prtljage. Jedan od njih je da teži komadi prtljage idu na dno prtljažnika, a potrebno ih je čvrsto nagurati na naslon stražnjeg sjedala čime se smanjuje opasnost od njihovog ulijetanja u kabinu prilikom sudara.

Primjera radi, pakiranje mineralne vode teži 17 kilograma. Tijekom sudara tih se 17 kilograma zahvaljući ubrzanju pretvara u preko pola tone mase koja se zalijeće u stražnje sjedalo. Kako bi se smanjila udarna snaga, teške komade prtljage treba čvrsto pozicionirati odmah iza sjedala, a po potrebi ih i dodatno zavezati.

Osim teških kofera, prtljaga za odmor redovito uključuje i lakše komade kao što su sportske torbe, prostirke za plažu i "luftići". Njih treba spakirati tako da ispunjavaju prazan prostor između težih komada, i to što je tješnje moguće. Pakiranje iznad razine stražnjih sjedala treba izbjegavati. Sve što je smješteno iznad te razine može u slučaju naglog kočenja ili sudara poletjeti naprijed i ozlijediti putnike.

Varijante Captive sa sedam sjedala standardno dolaze s mrežom za prtljagu koja sprečava da predmeti u prtljažniku postanu leteći projektili, dok se peterosjedi mogu njome opremiti dodatno. Također se preporučuje učvrstiti prtljagu posebnim remenjem - u Captivinom prtljažniku postoje posebne ručice za remenje, koje se može također zasebno nabaviti.

Ako straga nema putnika, stražnji pojasi trebaju biti poprečno zakopčani kako bi povećali stabilnost stražnjeg sjedala. Trokut, fluorescentni prsluk i pribor za prvu pomoć moraju biti pohranjeni na mjestu s kojeg ih se u svakom trenutku može lako dohvatiti.

Još dva savjeta za sigurno putovanje na odmor. Zbog veće količine prtljage i opterećenja, potrebno je prilagoditi pritisak zraka u gumama. Veće opterećenje stražnjeg dijela vozila uzrokuje dizanje prednjeg dijela, pa je potrebno regulirati i duljinu snopa. U slučaju Captive to vrijedi samo kod osnovne izvedbe. Sve ostale imaju sustav za automatsko podešavanje.

Pročitajte više