Svi autoproizvođači povlače se iz Rusije, ali ne i Renault

Foto: Renault Grupa/AvtoVAZ

U RENAULTU još uvijek nisu na čistu s time trebaju li se povući iz Rusije.

Sasvim razumljivo i očekivano s poslovnog gledišta jer je Renault najranjiviji proizvođač automobila sa Zapada po pitanju trenutne situacije. S jedne strane je pritisnut sankcijama i prekidima u opskrbnom lancu, a s druge najavom Rusije kako će se obračunati sa svima koji je napuste.

>> Autoindustrija u Rusiji zaustavlja proizvodnju, svijetu prijeti nestašica paladija

Stvari postaju jasnije kad kažemo kako Renault drži 68% vlasništva AvtoVAZ-a te gotovo 30% ruskog tržišta automobila. Upravlja nizom tvornica, među kojima je i jedna od najvećih u Europi, ona u kojoj se proizvode Ladini modeli. Renault svojim operacijama u Rusiji upravlja s oko 40.000 radnika, a Rusija istovremeno čini 10 posto Renaultovih prihoda. 

U takvom ozračju najava Rusije kako bi mogla nacionalizirati sve tvrtke koje odluče napustiti rusko tržište ne zvuči dobro. Stoga ne čudi da u Renaultu ozbiljno razmišljaju o ostanku, što su potvrdili i neimenovani izvori iz kompanije za Auto News. Također, neki neovisni stručnjaci najavljuju da Renault definitivno ostaje u Rusiji. Takva odluka bi lako mogla naići na kritiku ostatka Europe, posebno jer francuska vlada ima 15% udjela u Renaultu. 

Francuska vlada se još nije očitovala o konkretnom slučaju, dok je ministar financija Bruno Le Maire izjavio da privatne tvrtke imaju slobodu u donošenju odluka o poslovanju u Rusiji, ali uz preduvjet da se u potpunosti pridržavaju sankcija.

Kao što smo već pisali, Renault i AvtoVAZ su ranije ovog mjeseca obustavili proizvodnju u svojim pogonima, a kao uzrok su navedeni problemi u opskrbi i nestašica poluvodiča. 

Pročitajte više