Testirali smo Daciju Sandero: I kad je luksuzna, cijena joj je adut

Foto: M.N.

DACIA Sandero, poput svoje braće u gami, ima jedan jaki adut, a to je cijena. Čak i u ovakvom luksuznom izdanju iza oznaka Stepway i Black & White.

Da, i luksuz može biti jeftin, a ova kontradiktorna tvrdnja vrijedi samo kod rijetkih modela. Kompaktni model s navigacijom, aut. klimom, alu naplatcima i infotainmentom za manje od 100.000 kn apsolutna je rijetkost na tržištu novih automobila. Gotovo da i nema proizvođača koji su to spremni ponuditi.

Rumunjski oksimoron

Dacia je u takvom spektru upravo taj raritet jer je jeftini Sandero odlučila ponuditi u luksuznom izdanju i pritom zadržati kontrolu nad cijenom. Već osnovni Sandero izgleda neloše, čak i simpatično, a u usporedbi s istoimenim prethodnikom, i atraktivnije. Kad na sve dodate Stepway opremu vanjštine, Sandero postaje privlačan automobil, za kojim se, pazite sad ovo, neki i okreću. Upravo smo to doživjeli u nekoliko navrata, pa i nišanjenje kažiprstom zainteresiranih prolaznika, a sudeći po smjeru kimanja glavom, bili su to odreda znaci odobravanja.

I doista, Sandero Stepway u domeni gradskih automobila izgleda odlično. Sprijeda i straga atraktivna svjetla odrađuju sjajan posao, na boku svoje radi dekoracija izvedbe u kombinaciji s alu naplatcima. I to je u načelu to. No drugi ne nude puno više, pa čak ni Stepway kalibar plastičnih dodataka.

Iznutra se, pak, jeftina osnova puno teže prikriva. Neobrađeni metalni dijelovi prvi upadaju u oči, posebno u prtljažniku gdje su vidljivi na izraženo visokom utovarnom rubu. Vratimo li se u kabinu, razveselit će vas vrlo udobna i mekana sjedala te sasvim pristojno osmišljen kokpit. Narančasto osvjetljenje i vrlo skroman ispis putnog računala otkrivaju jeftiniju osnovu, a istu aromu nudi i infotainment.

Da, Sandero ga ima, a uključuje središnji 7-inčni zaslon u boji te LG operativni sustav s doduše sporim sučeljem, ali prevedenim na hrvatski jezik, odmah ispod poznate Renaultove kontrole automatske klimatizacije. Idemo li još niže, doći ćemo do prekidača podizača stakala, ali ne poput Peugeota 301 ili otprije Xsare, oni nisu za prednja, već za zadnja stakla. Upravo je nevjerojatno zašto su jeftini modeli osuđeni na ova neuobičajena rješenja.

Sve je tu

S druge strane, valja cijeniti kako će Dacia Sandero opremiti potpuno elektrifikacijom, infotainmentom, pa i navigacijom te povezivanjem telefona i ostale periferije. I ono što ćemo posebno pohvaliti je kožom presvučen upravljač. Ali ako ćemo o ergonomiji, znajte da je sustav podizanja sjedala sličan onom na 206-ici, a kolo upravljača nije podesivo po dubini. Dobra je stvar solidna ponuda prostora sprijeda i straga pa je nešto lakše naći zadovoljavajuću poziciju. Recimo i kako je prtljažnik kapaciteta solidnih 320 litara, a preklapanjem sjedala korisni volumen ide i do 1,2 kubika.

Ispod poklopca, kao što bi neki rekli, tek pola nekadašnjeg motora. Zapremine je tek 0,9 litara, ali zahvaljujući turbini, daje 90 KS i 140 Nm. I Sanderu daje dovoljno agilnosti, u gradu i izvan njega. Turbo rupa se osjeti, pet-stupanjski mjenjač je očekivanih karakteristika, a tu je i klasična zvučna kulisa trocilindraša. Na 100 km/h stiže za 11,1 sekundi, maksimalac je 168 km/h, a prosječna potrošnja na razini od oko 6,5-7 l/100 km.

Mekano podešeno podvozje ovdje definitivno nije mana. Sandero ne voli brzinu, ali zato nema problema u silasku s asfalta. Podignuta podnica i mekana sjedala osiguravaju lagodnu vožnju makadamom, a i vidljivost je zadovoljavajuća.

I dalje najjeftinija u Hrvatskoj

Ponuda za Sandero kreće od svega 71.400 kn, a jači motor i oprema koja bi i kod Clija bila pažnje vrijedna, dižu cijenu ovog prestižnog izdanja na 94.900 kn. Pridodamo li svemu još i pokoju doplatu, konačna cijena je 99.890 kn. Stoga ponovimo, ovaj je model dokaz da se može dobiti komforan gradski kompakt atraktivnog izgleda, dobre motorizacije i opreme bez propusta za manje od 100.000 kn. A jedini uvjet je da nosi rumunjski logo, što uopće nije loše. Dacia je u posljednjih 15-ak godina strašno napredovala i gotovo da nema poveznice s prijašnjim poluproizvodima poput Nove, SuperNove i sličnih bisera.

Dodatna oprema: Electric paket - str. parking senzori i kamera, el. pod. str. prozora (1500 kn), rezervni kotač (390 kn), metalik boja (3100 kn).

 

Pročitajte više