Testirali smo električni Twingo, kandidata za najbolji gradski auto

Foto: M.N.

RENAULT Twingo je u prvoj generaciji opčinjavao upotrebljivošću, druga generacija ga je učinila ozbiljnim automobilom, a ova najnovija nudi inovativni koncept pogona i električnu opciju. 

S Twingom smo se već družili kroz snažniju izvedbu od 95 KS koja nažalost više nije u ponudi. Kupcima se aktualni Twingo nudi kroz dvije opcije, benzinsku sa 65 KS i električnu gotovo dvostruko veće cijene. Prvo što će mnogi pitati je isplati li se uložiti u električni pogon na Twingu, a odgovor nažalost nije jednoznačan.

Nema razlika

Sve što znate o Twingu vrijedi i ovdje. Prije svega su to odlična manevarska svojstva potencirana fascinantnim krugom okretanja od 8.7 metara. Potom je tu povišen položaj za upravljačem, odlična preglednost i sasvim solidna ponuda prostora. Ono dobro je da sve rečeno vrijedi i za električnog Twinga. 

Ustvari, jedini način da prepoznate električnu izvedbu su plavi detalji koji idu od prednje maske preko bočne linije sve do stražnjeg kraja i oznake ZE. Zavučete li se pak ispod vozila vidjet ćete da nema auspuha, ali i da je ugrađena dodatna zaštita baterija pohranjenih u podnicu. Tako je prtljažnik ostao isti, pa u kabini osim ručice automatskog mjenjača jedini detalj koji upućuje na struju je prilagođena prednja ploča s odgovarajućim pokazivačima – jednostavno i samim time neodoljivo. 

Odličan u gradu

Grad je ono gdje se Twingo odlično snalazi, a tu mu još bolje pristaje elektrika. Performanse su bolje u pogledu ubrzanja, a pritom blagodati automatskog mjenjača ne treba ni napominjati. Twingo je vrlo startan, čak i u ECO modu rada prati promet, pa vrlo brzo ulazi pod kožu. 

Pogonski elektromotor daje 82 KS i 160 Nm, a u kombinaciji dodatnih 250 kg mase i dalje je osjetno startniji – do 100 km/h mu treba 12.9 sekundi. Maksimalac je pak spuštena na 135 km/h čime je jasno rečeno da Twingo ne voli brzinu. 

Veseli i potrošnja. S relativno skromnim kapacitetom baterije od 22 kWh prijeći će do 190 km po WLTP-u, odnosno u praksi i do 160 km. Tijekom hladnijih dana doseg pada, a ako izađete na otvorenu cestu svjedočit ćete zabrinjavajućem padu autonomije. Dakle, ako imate potreba za izvangradskom vožnjom ovaj auto ne može biti jedina opcija u kućanstvu.

U suprotnom je odličan jer ćete s njime svakodnevnu gradsku vožnju odrađivati bez potrebe za čestim dopunjavanjem te ćete u praksi voziti besplatno. Imate li garažu s dostupnom utičnicom još bolje, jer Twingo postaje apsolutni best buy u konkurenciji gradskih automobila.

A cijena?

Električni Twingo starta cijenom od 139.200 kuna, odnosno 163.800 za zen razinu opreme. Nije malo, ali je osjetno manje od cjelokupne konkurencije. I što je bitno, radi se o dostižnom iznosu za brojne potencijalne korisnike, posebno one koji uz klasičan auto traže ono nešto za grad.  

Pritom pripazite s opcijama. Testni primjerak je bio s paketom opreme Intens koji donosi 16-inčne alu naplatke, grijana prednja sjedala, automatski klima-uređaj i 7- inčni zaslon infotainmenta. S nizom opcija cijena mu se popela na čak 185.810 kuna. 

Dodatna oprema

• Biserno bijela boja (4.090 kn) • Prevlake crne boje (390 kn) • Paket navigacija Premium (2.990 kn) • Pretinac pod stražnjim sjedalima (460 kn) • 16" alu naplatci (2.490 kn) • Kućni kabel za punjenje (2.290 kn) • Naplatci Monega (790 kn) • Sustav za pomoć pri parkiranju straga  +  kamera (2.060 kn) • Paket Look (790 kn) • Zatamnjena stražnja stakla (1.260 kn) 

Pročitajte više