Testirali smo Nissan Micru, gradskog šminkera nakrcanog opremom

 Foto: M.N, Nissan

NISSAN Micra je u pet generacija prošla metamorfozu od neuglednog gradskog automobila do vrhunskog šminkera, ali obraz nikad nije gubila. Najmanjeg Nissana testirali smo u najprestižnijem izdanju pogonjenom pomodnim turbo trocilindrašem. 
 
Micra je do danas doživjela pet generacija. Prve dvije generacije priskrbile su joj status izuzetno pouzdanog automobila. Tijekom 1990-ih bio je to model simpatičnog izgleda, bogate opreme i odlične kvalitete, a bio je i prvi japanski model koji se počastio titulom Europskog automobila 1993. godine. 
 
U novom mileniju Micra pod kapom Renaulta postaje ženskasti automobilčić nadasve originalnog dizajna. Prostran i simpatičan, ovaj je automobilčić stekao zavidnu popularnost. Tu ne mislimo i na C+C izvedbu kojoj ni bivša TV voditeljica N. Pišek nije uspjela pomoći. Četvrta generacija vozi u rikverc i predstavlja se kao low budget model, a na kraju ne ostvaruje rezultat za pamćenje. 
 
 
Nova generacija pak vraća Nissan na granicu premiuma i postaje prvi Nissan izvan crossover ponude koji nije usput skrojen. Japanci su Micri odlučili podariti superatraktivni agresivan dizajn koji se među japanskim brendovima sada nosi, a pritom nisu štedjeli ni na materijalu. 
 
Nova je Micra tako u odnosu na prethodnika dulja 17, šira 8 i niža 5,5 cm, pa najkraće rečeno osim imena i nema dodirnih točaka. Micra je puno više od japanske replike Clija, to je automobil koji plijeni pažnju atraktivnim dizajnom, brojnim mogućnostima individualizacije i prvoklasnom opremom.
 
Nissan je u okrugla četiri metra duljine složio originalan automobil koji će se svojim kvalitetama nametati prije svega manjim obiteljima koji traže praktičnost i nadasve sigurnost, a ne žele se odreći visokih estetskih vrijednosti. Svidjet će se i drugima jer s ovakvim automobilom definitivno visoko kotirate. 
 
 
Posebno kada se ne štedi, a onda to uključuje dvobojnu kombinaciju s narančastom dekoracijom izvana i iznutra. U kabini pak u eko kožu tapecirana armatura nudi dojam prestiža, a atraktivni detalji podižu dojam na najvišu razinu. Sprijeda se sjedi izuzetno komforno, a zasmetati mogu tek nešto tvrđe sjedeće površine. Ergonomija vozača je odlična, a prednja armatura s dominantnim centralnim zaslonom od 7 inča osjetljivim na dodir vrlo pregledna. Pohvala i na račun klimatizacije koja je i dalje odvojena od zaslona i ima vlastite kontrole. Ispred vozača ploča s instrumentima nudi potpunu informiranost, ali i uvid u izuzetnu opremljenost izvedbe. 
 
Posebno sigurnosne, a ona uključuje sustave prevencije sudara, prepoznavanja pješaka, adaptivni tempomat i sl. Apsolutno iznenađenje su i zvučnici u prednjim naslonima za glavu iz Bose radionice, a koji osiguravaju 3D surround kvalitetu zvuka. Vesele i detalji, poput jastučića za koljena sprijeda, ili osvijetljenog pretinca s mrežastim gumenim pokrovom.
 
Straga je pak nešto skučenije, posebno za glave putnika. Voze li se djeca, problema neće imati, osim ukoliko koristite voluminozni sjedalicu. Tada pripazite, povijeni krov uzima centimetre. Putnici straga uskraćeni su i za električne podizače kojih nema ni na popisu opcija. Prtljažnik kapacitetom od 300 litara u potpunosti zadovoljava, a prigovora nema ni na račun veličine utovarnog otvora.
 
Iza IG-T 90 oznake krije se benzinac poznat iz Renaultove ponude. Ima tek 898 ccm, a zahvaljujući turbo pomoći daje 90 KS i 140 Nm, a u Micri se optimalno snalazi. U maksimumu osigurava 175 km/h i 100 km/h za 12,1 sekundi, no puno više veseli ono između. Iako usuglašen tek s pet-stupanjskim mjenjačem, ovaj motor pruža solidan odziv odmah po startu, a dah ne gubi ni u punom opterećenju. Naravno, čuda nisu moguća, no kada vidite da na otvorenoj cesti pije ispod 5 litara, zaboravit ćete i na povremenu buku, pa i nedostatak snage. Pritom se naviknite na vožnju u višem režimu okretaja, posebno na autocesti kada do izražaja dolazi nedostatak šestog stupnja. To neće smetati putnicima jer je zvučna izolacija zaista dobra, pa neparan broj cilindara ni okretaji ne smetaju. 
 
 
Nakon sedmodnevnog druženja i stotina prijeđenih kilometara maleni motor uvukao nam se pod kožu, kao i sama Micra. Vožnja gradom i otvorenom cestom bila je još ugodnija kada smo shvatili da Micra nije pretjerano rastrošna. Mirna noga znači ispod 5 litara, a prosjek od 6,2 l/100 km je više no solidan. Taman da se dovede u pitanje isplativost odabira ipak skuplje dizelske opcije, ali i opravda relativno skromna zapremina rezervoara od 41 l.
 
Tek razina opreme donosi i 17-inčne naplatke s gumama 205/45 koje uzimaju danak u komforu. Zato izgledaju odlično i uklapaju se u moderan štih cijelog automobila. Tvrdo posloženo podvozje zna rezultirati poskakivanjem na poprečnim neravninama, no držanje pravca je suvereno, a odziv upravljača u skladu s očekivanjima. Na sve će se odlično nadovezati solidnost cjelokupne izvedbe i prije spomenuta obilata ponuda sigurnosnih sustava, bez premca u segmentu.
 
Visoku tehnološku potkovanost kupac mora i platiti. S početnom cijenom 102.250 kn Micra sigurno neće rušiti prodajne rekorde, a o testnoj izvedbi da ne govorimo. Izbor moćnijeg benzinca cijenu podiže za oko 11.000 kn, a daljnjih 27.000 kn uzima razina Tekna. Pridodamo li doplate u vidu Orange personalizacije, 17-inčnih naplataka i metalik boje cijena se zaustavlja na gotovo 150.000 kn. 
 
 
Zvuči doista puno, posebno ako Micru gledamo kao drugi auto u kućanstvu. Kao izbor mladih obitelji je i dalje razuman odabir jer, uz puno stila i zadovoljavajuću prostranost, nudi izvanserijsku opremljenost kakvu je gotovo nemoguće pronaći u ovom segmentu. 

NOVA_Micra_0.9 by Index.hr on Scribd

Pročitajte više