Testirali smo novi Audi A4, kralja srednje klase

 Foto: M.N.

VIŠEDNEVNO druženje sa novom generacijom jednog od najpopularnijih Audijevih modela potvrdilo je ono čega smo svi svjesni – novi A4 je svojim karakteristikama nedvojbeno vladar ulaznog premium segmenta. 
 
Pomalo rezervirano preuzeli smo novi A4 računajući da ništa novo nećemo doživjeti. Na fotografijama A4 ne djeluje spektakularno, automatski mjenjač je poznata stvar, a 2.0 TDI je ulazni motor, pa jedino zanimanje možda izazove virtualni kokpit o kojem toliko slušamo. No, prevarili smo se, i to podosta. 
 
Impresivan start
 
Već u prvom kontaktu uživo na cesti A4 je iznenadio svojom samouvjerenom pojavom. Priča započeta trećom generacijom iz 2004. godine udarila je temelje izgledu četvorke, a posljednja, peta po redu, generacija dovela je dizajnerski izraz začet Walterom de Silvom do vrhunca. Iako veći od prethodnika, novi A4 djeluje vrlo kompaktno, gotovo nabijeno, a ono što iznenađuje je da je Audi naglaskom na agresivnost uspio stvoriti automobil za kojim će većina okrenuti glavu.
 
 
Da, u nekoliko dana doživjeli smo nebrojene znatiželjne poglede prema autu, ne i vozaču, kakve nismo još doživjeli otkako su na scenu stupili premium mališani poput prve generacije Minija i nadasve Alfe MiTo. Nevjerojatno iskustvo, pa ipak je to "samo A4" toliko sličan svom prethodniku. 
 
Najkraće rečeno, A4 je nenametljiv, a oku privlačan. Rafiniran techno look na germanski način podjednako privlači staro i mlado, žene i muškarce, pa i geografski gledano istok i zapad. No ipak, malo smjelosti kućnih dizajnera ne bi škodilo, a tu ne mislimo samo na A4.  
 
Samouvjeren nastup tehnološku potvrdu ima u novoj MLBevo platformi koja mu osigurava impresivan međuosovinski razmak od 2,82 metara. Zasad je jedini model u cijeloj VW grupi iz programa limuzina koji koristi ovu platformu, što daje svojevrsnu ekskluzivnost. Ono što je bitno je da usprkos blagom rastu dimenzija A4 ima stotinjak kilograma manje u odnosu na prethodnika. 
 
Avionski kokpit vrhunske izrade
 
Već doslovno prvi kontakt potvrđuje premium štih. Podizna ručica vrata odlično sjeda u ruke i otvara vrata u novi Audijev svijet predvođen virtualnim kokpitom. Iako će prvi kontakt pobuditi nepovjerenje prema u potpunosti digitalnom 12,3-inčnom zaslonu privikavanje traje taman koliko traju i dva tri uzdaha pri pogledu na prednju armaturu. Audijev kokpit vrlo izravno pokazuje koliko su novi trendovi promijenili izgled interijera u posljednjih nekoliko godina, odnosno koliko snažno su ICT tehnologije ušle u autoindustriju. 
 
 
Razloga za brigu nema, vozač će u nekoliko minuta pohvatati sve mogućnosti individualizacije vozačkog sučelja. A one su svakako brojne. Primjera radi, osim dvije osnovne postavke definiranja pozadine prednje ploče tu je još nekoliko opcija prikaza informacija, pa čak i dodjeljivanje dodatne funkcije tipki na upravljaču.
 
Svime se upravlja putem MMI sučelja sa zakretnim mehanizmom čija je gornja ploha ustvari ploča za pisanje (touchpad), a u praksi odlično prepoznaje rukopis. Dodatno, sve postavke prati animirani lik vozila gdje se zorno pokazuje pozicija na koju se odabrana stavka odnosi. Naravno, u svemu se može naći zamjerka, a mi ju nalazimo na vozačkoj ploči gdje grafika vozila uzima previše površine, a u suštini nema nikakvu svrhu. Tko zna, možda i ona bude u budućnosti animirana. 
 
Ako već sve rečeno kod nekog budi podijeljena mišljenja ergonomija je gdje je Audi A4 bez premca. Doslovno desetak sekundi je dovoljno za podešavanje pozicije sjedenja sa svim kontrolama na dohvat ruke i odličnim pogledom na okolinu. Ono što posebno veseli su S line sportska sjedala sa potpunom potporom kojima ćemo lako oprostiti ručno upravljanje, te sportsko kolo upravljača koje odlično sjeda u ruke. Sjedi se izuzetno nisko, uz većim dijelom ispružene noge, što je u skladu sa sportskim genima branda. 
 
Vozne osobine bez premca
 
Što se same kvalitete izrade i opremljenosti tiče ne treba trošiti puno riječi. Sve je na svom mjestu, a nerijetko ima toga i previše. Najdojmljiviji detalji, osim 8,3-inčnog zaslona sa 3D prikazom zemljovida su trozonska klimatizacija, potentni audio sustav i dakako unutarnje osvjetljenje kabine s više izvora svjetlosti.  
 
 
Testni automobil pokretao je osnovni 2.0 TDI dizelaš čiji je maksimum 110 kW/150 KS i 320 Nm, a usuglašen je sa sedam-stupanjskim S tronic automatskim mjenjačem. U svijetu A4 osnovni model znači 8,7 sekundi za sprint do 100 km/h i 219 km/h maksimalne brzine uz potrošnju od nevjerojatnih 4,0 l/100 km. 
 
Višednevna praksa vožnje potvrdila je kako će ovaj izbor zadovoljiti većinu potencijalnih vlasnika. A4 je na cesti vrlo startan, čak i pod opterećenjem, a potrošnja goriva je doista mizerna. Lako je voziti uz potrošnju nižu od 5 litara, a naš prosjek od 6,1 l/100 km s velikim udjelom vožnje u uvjetima gradske gužve ostaje u domeni pohvala. 
 
Odlična zvučna izolacija i solidnost izrade omogućuju visoku razinu komfora na koju se neće požaliti niti putnici na stražnjim sjedalima. Agilna arhitektura dopušta vrlo dinamičnu vožnju kada do izražaja uz ovjes dolazi izravnost upravljača, te potentne kočnice. Da, usprkos nominalno skromnoj snazi motora smještaj polugica za izmjenu stupnjeva prijenosa iza upravljača definitivno ima smisla. Manje zahtjevnima od pomoći će biti brojni sustavi asistencije, i to u poglavljima sigurnosti i štednje goriva. 
 
Govoreći o voznim osobinama Audiju A4 je nemoguće naći manu. Odlično izbalansiran komfor i vozna svojstva ne ostavljaju nikoga ravnodušnim, pa čak ni one koji su prije zazirali od "luksuznog Passata". Da, A4 se jasno distancira od ostalih modela u VW grupi, i to na najbolji način. Jedino otvoreno pitanje je kolike su želje i može li osnovni motor zadovoljiti apetite. A tu treba biti oprezan jer Audi radi dobro, ali to zna i naplatiti. 
 
Oprema diktira cijenu
 
A kad smo kod cijene recimo kako je start ponude na nemalih 279.225 kn. U slučaju testnog automobila koji je doslovno nakrcan opremom traženi iznos se sa početnih 317.092 kn penje na čak 400.232 kn, odnosno na razinu gdje je moguće ugurati i snažniju izvedbu motora (190 KS), pa čak i quattro pogon, a ostane još pozamašan iznos za opremu. 
 
 
Audi A4 nikada nije svoje mjesto pod suncem tražio cijenom, već se nametao kvalitetom izrade, voznim svojstvima i naprednim tehnologijama. A sada to čini bolje no ikada prije i bolje od ikoga drugog. Novi A4 spada u red najboljih Audijevih modela posljednjih godina, ali i najboljih noviteta koji su na hrvatsko tržište stigli proteklih mjeseci, pa čak i godina. Tako govore poklonici marke koji su probali auto, a misle i njegovi najžešći oponenti. 

Pročitajte više