Testirali smo redizajnirani Megane, kompakt koji se voli glavom

Foto: M.N.

NEKI neće ni primijetiti da je Megane prošao kroz redizajn, sve dok ne sjednu za upravljač i odrade prve kilometre.

Megane spada u red Hrvatima najomiljenijih kompakta. Renaultova brojna obitelj tražena je roba još od prve generacije i davne 1996. godine, kad je model stigao kao zamjena za R19 (i Chamade). Posljednja generacija je dizajnerski vrlo uspješna, kao i u slučaju Talismana, a i dalje se nudi u izvedbi s pet vrata i kao karavan.

Što god birali, nećete promašiti. Karavan je dakako komforniji i praktičniji, ali klasičan kompakt zadovoljava sve apetite prosječne obitelji. Vole ga i brojne tvrtke, gdje se kao flotno vozilo pokazao kao odlična opcija. Cijena je korektna, oprema još bolja, a komfor natprosječni, pa ne čudi što ga vole putnici na duge staze.

Istina, Megane je izgubio dio tržišnog kolača, a dio tih zasluga uzima sve veći Clio, ali i crossoveri Captur i Kadjar. Ima ih još, ali vratimo se mi Meganeu. 

Tu je bitan i izbor motora. Benzinci su odavna u fokusu, a među njima je jedna od najboljih opcija uopće 1.33-litreni turbak koji smo već hvalili u nekoliko prilika, testirajući brojne modele Renault Nissan alijanse. Napredni benzinac donosi tehnologiju Nissana GT-R, a u praksi nudi sve, od smirene vožnje do sportskih ubrzanja. U nekim trenucima pokazuje svoje divlje lice koje sputava tek automatika, sve dok niste u Sport modu rada. 

Sa svojih 140 KS i 240 Nm (već od 1.600 o/min) je osjetno bolji izbor od dizelaša te razlog zašto ćete pri odabiru kompakta morati isprobati i ovaj model. Sedam-stupanjski EDC mjenjač nudi još lagodnije korištenje, a jedino traži malo privikavanja pri pokretanju. U vožnji zato uzvraća radom bez najmanjih trzaja, fluidnim razvojem snage i korektno odmjerenim stupnjevima prijenosa. 

Uz tzv. dotezanje bora izvana Megane je dobio i nešto moderniju kabinu. Digitalni kokpit čini 10.2 inčni prednji zaslon i 9.3-inčni središnji, uz poznati i sada nešto brži operativni sustav. Novost su dodatni sustavi asistencije na popisu opreme te LED svjetla. koja će bolje osvijetliti cestu ispred vas. 

Stare mane su ipak ostale, a ona bitna je da će odraslim putnicima straga nedostajati komfora zbog dosta kratke sjedeće površine. Zato je udobnost u vožnji i dalje jedan od bitnih faktora zašto volimo Megane. Ima mjesta i za stvari jer prtljažnik guta vrlo solidnih 473 l.

Vratimo li se na performanse, vrijedi reći da je potrošnja goriva na testu bila oko 7.4 l/100 m, s graničnim vrijednostima od 5 i 8 l/100 km. Sve to zvuči jako dobro jer ovo je ipak komad auta zamjetne snage i poletnosti. 100 km/h postiže za 9.0 sekundi i ne staje do 205 km/h.

A sad cijena. Renault Megane TCe 140 kreće od 155.900 kn, a u Edition One izvedbi s EDC mjenjačem cijena ide od 183.900 kn. Pridodamo li svemu brojne doplate, cijena testnog modela zaustavila se na popriličnih 210.348 kuna. Zvuči puno, ali ovaj Megane puno i daje.

Dodatna oprema
• Solar smeđa boja (3800 kuna) • paket Navigacija+ (6800 kuna) • paket Parkiranje (3500 kuna) • paket Sigurnost Premium+ (5400 kuna).

Pročitajte više