Toyota RAV4 2.2 D-4D Executive: Najbolji s razlogom!

PRIJE desetak godina upravo je ovaj model uveo pojam SUV-a u Europu i tako otvorio vrata svoj sili novopridošlica. Danas je situacija kudikamo drugačija: RAV4 se izdiže iznad konkurencije ponukan odličnom prodajom i nastoji pomrsiti račune nekad nedodirljivim rivalima s premium predznakom. I to radi jako dobro.

Nakon što su postigli sve što se može i uvjerljivo zadržali status najprodavanijeg modela u klasi, u Toyoti sada imaju sa RAV-om nove planove. Prvi je iskristalizirati proizvod kao reprenzentativni model, pa čak ga i izdići iznad, inače visoke pozicije samog branda.


U borbi s najboljima moralo se ponešto i oduzeti, pa tako po prvi puta nema trovrane izvedbe. Ruku na srcu, taj miljenik žena ionako nije bio nešto posebno. Produljena izvedba s pet vrata je kudikamo pametniji izbor, a i apetiti dosadašnjih vlasnika(-ica) su porasli, proporcionalno rastu vozačkog umijeća. Šalu na stranu, ali RAV4 nikad nije bio bolje pogođen - pravi globalni model.

Ispunjena očekivanja

U dizajnerskom smislu promjene se ne čine krucijalnima, barem dok se ne pogleda na papir. Sa 4.395 mm ukupne duljine, novi je model 150 mm dulji od prethodnika i čak 285 mm od prve generacije modela. Osim toga značajan rast bilježe i ostale dimenzije, pa tako i međuosovinski razmak koji sada iznosi čak 2.560 mm.


Ono što je dobro ne treba mjenjati, pa tako novi model nema nikakvih stilističkih eskapada. Moderno oblikovano vozilo s naglašenim bokovima i odlično uklopljenim elementima (svjetla, krovni nosači i sl) nikoga neće razočarati bilo da se radi o japanskom, američkom ili europskom kupcu. Što se vanjskog izgleda tiče nema razloga da RAV4 ne zadrži status najprodavanijeg SUV-a na svijetu.

Prostrano i udobno

Rast dimenzija bio je blagonakon i u kabini. Poput klasičnog automobila (po)više klase, utroba RAV-a proguta pet putnika. Putnici straga posebno su povlašteni. Nude im se sve blagodati, od meko obloženog naslona i ugodnih sjedala, pa sve do mogućnosti regulacije naslona. Na udobnost prednjih sjedala možda će se požaliti mušićavi zajedljivci s konstantnom potrebom dokazivanja vozačkih (ne)spretnosti, no na svu sreću taj profil kupaca najčešće zaobilazi ovu marku.


Konkretno, ako se radi o bogato opremljenoj Executive izvedbi, redovito je riječ o prvoklasnom okruženju s premium štihom kojem u konačnici ovaj model i stremi. Odličan audio-sustav, dvozonska klima, kožna sjedala (prednja grijana) i potpuna elektrifikacija vrh su brda opreme koje Toyota nudi. Uostalom, dovoljno je reći da je u ovom slučaju doplate moguće nabrojati na prste jedne ruke.

Prednja armatura i bočne stranice njeguju tekovine Toyotinog stila što u prijevodu znači da propusta nema. Odlična ergonomija, brojni pretinci i izvrsna finalna izrada su karakteristike na koje su se Toyotini poklonici već navukli, a u RAV-u bi mogli ostati predozirani.


Priču o interijeru završavamo podacima o prtljažniku. Iza velikih vrata na kojima je montiran rezervni kotač krije se pozamašni prtljažni prostor kapaciteta preko 586 litara. Preklapanjem sjedala volumen raste na gotovo dva "kubika". Pa nek se netko požali.

Najbolje od najboljeg

RAV4 se nudi u tri motorne izvedbe, možda najbolje u Toyotinoj ponudi. Osim uvjerljivog benzinca (2.0 VVT-i/150 KS) za svoje mjesto su se izborila dva dizelaša. Tržišno najzanimljiviji je 2.2 D-4D sa 136 KS i 310 Nm kakvog smo i testirali, dok je izvedba motora s D-CAT tehnologijom priča za sebe i nažalost još uvijek nedostupna hrvatskom tržištu. Za dodatnih 41 KS i 90 Nm jedino rješenje je odlazak do "dežele".


No i ovakav "okljaštren", motor se odlično snalazi u Toyotinom SUV-u. Usuglašen sa šest-stupanjskim mjenjačem pruža performanse dostojne bolje motoriziranih automobila - ubrzanje do 100 km/h za 10,5 sekundi i 180 km/h maksimalne brzine. Takav je i osjećaj u vožnji. RAV4 je agilan na asfaltu, zavoje upija poput limuzinske braće, bez neugodnih naginjanja i plesanja po cesti. Moderan ovjes i posve automatiziran pogon na sve kotače u kombinaciji s potpunom elektronskom logistikom učinili su svoje.

RAV4 spada u red najboljih kad je u pitanju ponašanje na asfaltnoj podlozi. Osim što je bio i ostao u samom vrhu, RAV4 se ne boji niti silaska na makadam. U tom slučaju moguće je pritiskom na tipku zaobići "umjetnu inteligenciju" (blokada središnjeg diferencijala, pr. omjer: 55:45) i zalokati prijenosni omjer između osovina, što je novost u ponudi ovog modela.

Kao i kod ostalih vozila ovog tipa, nezahvalna arhitektura s područja aerodinamike, zajedno s povećom masom (1.585 kg) rezultiraju nešto višom potrošnjom goriva. No, prosjek testa od 8 l/100 km sasvim je zadovoljavajući, a i prema tvorničkim podacima RAV4 je najštedljiviji u konkurenciji.

Kad se podvuče crta

Rezultat je slijedeći. Testni RAV4, kao najopremljenija izvedba stoji 266.411 kuna. Pridodamo li tomu dodatnu opremu (navigacija, metalik boja) cijena raste na 291.078 kuna. Iznos je to po kojemu Toyota nudi izuzetno motoriziran i opremljen SUV jednako uvjerljivih voznih osobina i komfora.

Tražite li multi-funkcionalno vozilo koje ničime ne zaostaje za onime što nudi obiteljska limuzina, pa čak i monovolumen, a istovremeno gajite nadu da ćete ponekad skrenuti s ceste RAV4 je prvi izbor. Istina, moguća konkurencija je donekle jeftinija, ali ne nudi ni približno toliko.


Može se proći i jeftinije. Još uvijek bogato opremljena izvedba s Active paketom opreme i istim motorom stoji 225.236 kuna, dok je za jednako opremljenog benzinca potrebno izdvojiti 214.110 kuna.

I na kraju, ako ste neodlučni recimo da je hrvatsko tržište već presudilo. Zbog prevelike potražnje liste čekanja sve su dulje, a RAV4 je na dobrom putu da opet postane broj 1.

Toyota RAV4

Važnija serijska oprema (razina Executive):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga
Zračni jastuk za koljena vozača

ABS/EBD/BA

12V utičnica

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (2.0 Active)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miljenko Nikolić

Pročitajte više