Toyota Urban Cruiser 1.33 Executive: Na visini zadatka

TOYOTINA ekspanzija modela nastavlja se i u segmentima pred kojima tek predstoji da se tržišno dokažu i opravdaju svoje hibridne koncepcije. Takav je i Urban Cruiser, dinamični gradski crossover, kojeg smo testirali u kombinaciji naprednog benzinskog motora i najbogatijeg paketa opreme.

Nedavno pristigao na hrvatsko tržište, Urban Cruiser svojim karakteristikama zahvaća segment u kojem već nekoliko sezona stoluju modeli tipa Fordovog Fusiona i Suzukija SX4, ali istovremeno nudi kvalitete gradskog karavana, pa čak i monovolumena. Korak dalje ide dizelaš s pogonom na sve kotače, no to je već neka druga priča.

U svakom slučaju, Urban Cruiser nameće se originalnim vizualnim nastupom na tragu većeg RAV4. Atraktivno posložen, markantan i nadasve moćan, Toyotin novitet nerijetko može izazvati zabunu i biti nepravedno svrstan u koš većih rivala iz gornjeg doma u kojem stoluje prije spomenuti kućni idol.

Nema sumnje, Urban Cruiser (UC) već se u prvom kontaktu nameće snažnim stavom naglašenim izdašnom širinom i izbačenim bokovima, svojevrsnom agresivnošću od koje neće zazirati niti pripadnice nježnijeg spola.

Posebno ako se radi o izvedbi srodnoj testnoj, s odlično pogođenom nijansom boje karoserije i atraktivno dizajniranim naplatcima. Kako su iste u velikoj mjeri bile i otprije sklone Toyotinoj "lakoj konjici", posebno modelu RAV4 ne sumnjamo kako će UC izazvati barem jednak interes. No, na ruku ovom modelu idu i kompaktne mjere. S manje od četiri metra duljine, UC je od prije spomenutog modela kraći 385, uži 90 i niži 195 mm, dok je razmak između osovina manji za okruglih 100 mm.

S obzirom na ekološki aspekt, kao jedno od tri osnovna načela na kojima se zasniva modela (to su još kompaktnost i čvrstina), automobil se može pohvaliti uzornom aerodinamikom s koeficijentom otpora zraka od 0,315 postignutom pažljivo odmjerenom formom, ali i detaljima putem kojih su obuzdana glavna žarišta turbulencija. Epilog je niska razina buke i što je test ukazao, odista niska potrošnja goriva.

Kabina nudi dobro znani Toyotin recept. Jednostavnost ovdje ne podrazumijeva redukciju inovacija i modernih gadgeta, pa i Urban Cruiser na bolje opremljenim izvedbama nudi centralni info zaslon osjetljiv na dodir putem kojeg se upravlja audio-sustavom, navigacijom i telefonom.

Za pohvalu je i novi dizajn ploče s instrumentima, koja vješto kombinira analognu i digitalnu tehnologiju nudeći odličnu čitkost. Sve u svemu, ergonomija je odlično pogođena, a pokuda nema niti na ponudu prostora.

Priča za sebe je praktičnost, definitivno jak adut modela. Osim što obiluje pretincima interijer UC-a uključuje i individualna stražnja sjedala, podesiva uzdužno i po pitanju nagiba naslona. Ideja preslikana s Toyotinih monovolumena ovdje je u potpunosti zaživjela i osigurala putnicima širok spektar zadovoljenja potreba. Inače, prtljažnik je kapaciteta 314 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 749 litara.

Premda u ovoj kombinaciji s benzinskim motorom nema pogona na sve kotače, silazak s asfalta je moguć. Osim nešto veće visine podnice i mesnatijih guma (195/60 R16) Urban Cruiser posjeduje zaštitu donjeg postroja. Vožnja makadamom nije nimalo naporna, čak ni na blažim uzbrdicama kada elektronika dopušta minimalna proklizavanja pogonskih kotača.

S poglavljem o motoru dolazimo do još jednog važnog ekološkog dostignuća - najmanja na svijetu CO2 emisija i potrošnja goriva u segmentu. Iako je ovo vezano za AWD izvedbu niti testna kombinacija s benzinskim motorom i prednjim pogonom nije daleko. Naime, 1,33-litreni Dual VVT-i benzinski motor čini bazu ponude u spektru od malenog iQ, preko Yarisa do Aurisa, a spada u najštedljivije motore svoje vrste.

Serijski opremljen pametno odmjerenim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i Stop&Start tehnologijom (štedi do 4% goriva), ovaj benzinac sa 101 KS i 132 Nm niti u ovom okruženju ne pije previše. Testnih 6,8 l/100 km nitko neće smatrati pretjeranim, posebno ako se uzme u obzir kako u jednako motoriziranom Yarisu nismo trošili puno manje.

Međutim, ono što se svakako može uočiti je da Urban Crusier suvereno vlada magistralnim cestama, a tek na otvorenoj cesti, pod punim opterećenjem lagano gubi dah i iziskuje igru s mjenjačem. No i tada krstarenje pri brzinama od 140 km/h nije nikakvo iskušenje.

Uzoran na duge i kratke staze, s vrlo uvjerljivom mehanikom, ovaj se model sa stanovišta voznih karakteristika pokazao vrlo solidnim izborom. Pritom veseli da je poglavlje sigurnosti u Toyotinom stilu apsolvirano s odličnim uspjehom.

Toyota Urban Crusier starta cijenom od 134.250 kn, dok je dizelska ponuda postavljena na 149.250 kn. U slučaju tetsnog primjerka cijena je postavljena na pozamašnih 163.800 kn, iznos kojeg će samo odabrani biti spremni platiti. A njih će očekivati najopremljenija moguća izvedba Toyotinog noviteta kojeg bije glas atraktivnog i ekonomičnog all-around vozila. 

Toyota Urban Cruiser

Važnija serijska oprema (razina Executive):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga
Zračni jastuk za koljena vozača

ABS/EBD/BA

12V utičnica

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena osn. modela (1.33 Active)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pročitajte više