Toyota Yaris 1.33 Bi-Tone: Pouzdana i lijepa

 Tekst i foto: M.N.

IZUZETNA pouzdanost i jednako dobra prostranost nisu više jedine kvalitete male Toyote. Yaris sada dobiva atraktivno odjelo i još bogatiju opremu čime se približava ukusu zahtjevnijih kupaca. 
 
Bi-Tone izvedba pokazala se kao puni pogodak. Koju god od tri dvobojne kombinacije izabrali Yaris je usprkos godinama i dalje oku ugodan automobil, pa čak i privlačan. Koketirajući s premium štihom u Bi-Tone izdanju nudi dvobojnu karoseriju dodatno začinjenu 16-inčnim alu naplatcima, LED svjetlima i stražnjim spojlerom – taman da se svidi mlađoj klijenteli sklonoj individualizaciji. Poveća saćasta maska i istaknuti bok otkrivaju sportske aspiracije, no ovdje se ipak priča svodi na vizualni ugođaj. 
 
Bi-Tone izvedba je dostupna u tri boje: biserno bijela sa sivim interijerom, metalik crvena s crnim interijerom i metalik brončana s toplo-sivim tonovima interijera.
 
Yaris je u osnovi pristojno skrojen automobil. Nenametljiv, ali s prepoznatljivim Toyotinim potpisom, ovaj se gradski mini jasno distancira svojom kapljičastom, da ne kažemo kupolastom formom. Odlično, jer premda skromnijih gabarita od konkurencije, u kabini nudi čak i više prostora.
 
Osjećaj prostornosti je prvo što će pasti na pamet na spomen Yarisa. I doista, sprijeda se u Yarisu sjedi vrlo komforno, sa obiljem prostora u predjelu ramena. Ni straga nije lošije, a i prtljažnik ne razočarava sa 286 litara osnovne zapremine. 
 
Bi-Tone u pogledu interijera ne donosi puno. Nažalost, sivilo je prisutno, a jedina prava novost koju uočavamo osim kvalitetnijih materijala je dotjerana ploča s instrumentima i nova generacija Toyota Touch 2 infotainment sustava sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Ovdje vrijedi reći kako je navigacija dostupna isključivo uz doplatu (4.850 kn), dok je sve ostalo uglavnom dio standardne opreme. Tako Yaris Bi-Tone dolazi sa cjelokupnim sigurnosnim paketom, a prati ga potpuna elektrifikacija. Dovoljno je reći da zračni jastuk za koljena i kamera za vožnju unatrag dolaze bez nadoplate. 
 
Ergonomija je zadovoljavajuća i na dulje pruge. Pogovora nema ni na gabaritima skroman oslonac na ruke, kao ni na preglednost. Ovdje ćemo pohvalit sjedala, kao i mogućnost podešavanja kola upravljača po dubini i visini. I da, u Toyoti ne filozofiraju sa mogućnostima upravljanja pratećim sustavima – sve je jednostavno i pregledno u user friendly maniru.
 
Kod Yarisa se ponuda motora bitno ne mijenja već nekoliko sezona. Snažnija izvedba podrazumijeva benzinac, i to već dobro poznati 1,33 VVT-i sa 73 kW/99 KS i 125 Nm, uparen sa vrlo solidnim šest-stupanjskim mjenjačem. Na papiru to zvuči odlično, kako sa stanovišta ubrzanja (0-100 km/h za 11,7 s, 175 km/h), tako i kada je u pitanju potrošnja goriva. 
 
U praksi je situacija donekle drukčija. Yaris je na cesti predvidiv i dovoljno snažan, međutim teško bi se moglo reći da je i zabavan. I dok pod opterećenjem motoru fali malo snage u režimu srednjih okretaja, jedina prava mana ovog automobila mogao bi biti nedovoljno izbalansiran ovjes. To se posebno osjeti na lošem asfaltu, ali i u nešto dinamičnijoj vožnji. S druge strane, Yaris je nakon redizajna ipak postao udobniji zahvaljujući blago revidiranom podvozju. Naša preporuka bi svakako bila ići na broj manje naplatke i mesnatije gume. 
 
Yaris se u praksi pokazao odličnim suputnikom, a nakon nekoliko stotina kilometara druženja ostali smo zadovoljni potrošnjom goriva, ali i iskustvom vožnje na otvorenoj cesti. Yaris na 3.000 o/min krstari u zakonskim okvirima, a tada je buka manja i potrošnja pada ispod 7,1 l/100 km koje smo postigli tijekom testa. 
 
Toyota Yaris Bi-Tone u izvedbi sa pet vrata i prije spomenutim benzinskim motorom  stoji 107.900 kn, čemu valja pridodati dodatni trošak za integriranu navigaciju. U tom slučaju dobit ćete odličan gradski mini bogate opreme i još bogatije tradicije pouzdanog vozila. Prostrana kabina dodatni je plus, posebno manjim obiteljima s jednim djetetom. Pridodamo li svemu petogodišnje jamstvo Yaris se penje na ljestvici kao jedan od poželjnijih automobila u segmentu.

Pročitajte više