Toyota Yaris 1.33 Sport: "Zlato" u malom

TREĆE izdanje Toyotinog aduta urbanog potencijala predstavlja se u potpuno novom izdanju zadržavajući kvalitete prethodnika, ali i pokušati proširiti horizont djelovanja i na one koji dosad nisu marili za Toyotom. 

Yaris je potkraj devedesetih više no uspješno zamijenio besmrtni Starlet. Odmah po startu kiti se titulom europskog automobila godine da bi u godinama koje slijede zajedno s nasljednikom popravio Toyotine pozicije u ovom segmentu dosegavši prodaju od 3,5 milijuna primjeraka gdje značajan dio otpada upravo na europsko tlo. Istina, koliko god je bila prva generacija revolucionarna, veliki apetiti i nedorečenost uslijed podređivanja globalnoj ulozi nisu ostavili puno toga za pamćenje na drugoj generaciji.

Prostranost i pouzdanost ostali su glavni aduti, pa ne čudi što je Yaris jedan od modela koji odlično drži cijenu na tržištu polovnjaka, čak i na ovom našem tržištu. Nedostatak euro arome ovdje je očito manje važna od same činjenice kako je u pitanju kvalitetan proizvod japanske strojogradnje.

I dok naše tržište čak i u postreferendumsko vrijeme, baš poput države same, tek ponekad zamiriši na Europu, treća generacija Yarisa euro potpis ima jasno ispisan u svom genu. Relativno originalan koncept s izraženijom sportskom dinamikom i uvjerljivom mehaničkom potporom ovdje su oduvijek prolazili. Nema zabune, ovaj put je ukus starog kontinenta pogođen, a Toyota servira topli novitet kao predjelo i najavu nadolazećih noviteta.

Ono kupcima najvažnije je da Yaris treće generacije u potpunosti ispunjava očekivanja. Prva i najznačajnija novost je gubitak pomalo bezlične vanjštine ustupanjem mjesta osjetno ozbiljnijem outfitu.

Nošen smjerom redizajna Aurisa novi Yaris se nameće agresivnijim, pomalo klinastijim prednjim krajem s izbačenom maskom, u bok usječenim svjetlima i masivnim odbojnicima. Bočna silueta ne donosi previše novosti, dok je straga priča ima nešto zanimljiviji rasplet.

Ukupna duljina vozila povećana je 100 mm na 3.885 mm, posljedica čega je i 50 mm veći međuosovinski razmak, dok je ostatak raspoređen na prednji i stražnji prevjes. Zanimljivo, širina vozila je ostala ista, dok je visina smanjena 20 mm.

Pridodamo li svemu kako već u prvom kontaktu s interijerom u oči upada dojam prostranosti možemo samo rezimirati kako Yaris i u svom trećem izdanju može nositi epitet Piccolo Genio (malen genijalac) kao opipljivi dokaz vrijednosti kućnog koncepta “kompaktnost izvana i prostranost u unutrašnjosti”.

I doista , ne sjećamo se kada smo sjedili u prostranijem gradskom modelu, bilo da govorimo o prednjim sjedalima ili stražnjoj klupi. Sudeći po službenim podacima nikada, jer Yaris nudi rekordne vrijednosti u B segmentu po pitanju prostora za koljena i glavu na stražnjim sjedalima.

Isto vrijedi i za tlocrtne gabarite tovarnog prostora ukupnog kapaciteta 286, odnosno 768 litara kada se djeljiva stražnja sjedala preklope do kraja. Dvostruka podnica skriva dodatni prostor  dubine 120 mm.

Osim putnika razloga za zadovoljstvo ima i sami vozač. Novodizajnirana prednja armatura sada je više usmjerena vozaču, a potpuno nova logika analognih instrumenata upotpunjuje ergonomski povoljan dojam.

Kvaliteta izrade je poslovično na zavidnoj razini, a veseli i što tvrda plastika prethodnika postaje stvar prošlosti.

Možda najveća novost je središnje postavljen multimedijalni sustav "Toyota Touch" s 6,1 inčnim zaslonom u boji osjetljivim na dodir, koji u osnovnoj izvedbi sadrži AM/FM radio, CD/MP3 player, Bluetooth povezivanje mobilnog telefona, mogućnost povezivanja s vanjskim audio uređajima, iTunes kompatibilnost i sl. Također, isti je središnje mijesto za ispis parametara vožnje (potrošnja, vrijeme rada motora,...)  uključujući i sliku kamere za vožnju unazad.

Napredniji sustav je Toyota Touch & Go s integriranom navigacijom i opcijama poput povezivanja Google Local Search, aplikacije Google Maps i sl. Recimo i kako ove sustave Toyota trenutno nudi po popularnim cijenama.

Testni primjerak pokretao je snažniji benzinac u ponudi, 1.33 Dual VVT-i sa 99 KS i 125 Nm uparen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem.  Zvuči odlično što potvrđuju tvornički podaci (0-100 km/h za 11,7 s, 175 km/h) i praksa. Ista je naime potvrdila Yarisovu agilnost u svim režimima vožnje, od gradske pa sve do krstarenja autocestom, i to uz potrošnju koja nikad nije stizala do dvoznamenkastih vrijednosti.

Čak štoviše, prosječnih 7,3 l/100 km ostvarenih tijekom testa još su jedan signal koji upravo ovu izvedbu izbacuju u prvi plan, čak i ispred (pre)skupog dizelaša. Prateća mehanika je jednako uvjerljiva, uključujući kočnice i solidno odmjeren servo sportski profiliranog upravljača. Ovjes je podešen s naglaskom na udobnost, pa ni dalje dionice putnicima neće predstavljati neki problem.

Polako smo stigli i do cijene. Ulazak u svijet Yarisa i urbanih legendi Toyota kao i prije postavlja visoko, na 94.240kn. Testni primjerak s parom vrata više, snažnijim motorom i najbogatijim paketom opreme stoji 115.520 kn, a uz niz doplata kompaktu primjerenijih 127.072 kn.

Visoku cijenu dijelom opravdava sama činjenica da je model zadržao DNK prethodnika, ali uz sofisticiraniji dizajn i još bogatiju opremu. Dio opravdanja pronalazimo i u još višoj kvaliteti izrade, ali i petogodišnjem totalnom jamstvu. Za konačnu prevagu treba ipak biti naklonjen Toyoti i znati kako Yaris nikad nije bio bolji.

Važnija serijska oprema (razina Sport):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
ABS/EBD/BA
Disk kočnice sprijeda i straga

Sportsko podvozje

Titanium dekoracija eksterijera

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

Panoramski krov (pom. sjenilo)

Safety Pack:
- VSC + TRC
- bočne zračne zavjese
- zr. jastuk za koljena vozača

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (1.0 Luna)

Pročitajte više