Toyotin prodajni "boom" u Europi

U PRVOJ polovici 2004. godine  Toyota je prodajom 502.016 vozila na području Europe postigla svoj "osobni" rekord po broju prodanih automobila.

15 % veća prodaja u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini rezultirala je rastom tržišnog udjela Toyote u Europi  na 5.1% što je 0.4% više u odnosu na prethodnu godinu. Prodajom svojih automobila sa sve boljim imidžem, Toyota nastavlja rast prema vrhu europskog tržišta. Odlični rezultati ostvareni su i na hrvatskom tržištu, gdje japanska marka bilježi rast od čak 53%.

"Ovaj naš polugodišnji rezultat predstavlja važnu prekretnicu za Toyotu u Europi: to je naš do sada najbolji polugodišnji rezultat. Prodaja modela Yarisa, Corolle, Corolle Verso i Avensisa kontinuirano raste zajedno sa povjerenjem kupaca prema kvaliteti Toyotinih proizvoda. Već treću godinu za redom, Toyota je na prvom mjestu po zadovoljstvu kupaca što pokazuje i ovogodišnja njemačka anketa J.D. Power customer satisfaction. Nadamo se da ćemo doseći naš ovogodišnji cilj od 860.000 prodanih vozila", rekao je Thierry Dombreval, potpredsjednik i voditelj operativnog ureda Toyota Motor Marketing Europe.

Yaris – najuspješniji model

Ukupna prodaja Toyote Yaris je s 141.117 prodanih jedinica porasla za 9.1% u ovogodišnjem polugodišnjem periodu. Prodaja Corolle porasla je 9.5% (103.976 jedinica), dok je najveći rast prodaje zabilježio Avensis s prodajom 83.911 primjeraka što je čak 71.7% više nego prošle godine.

Odlično se snalaze i Toyotini noviteti. Corolla Verso je dosegla apsolutni mjesečni rekord prodajom 26.294 jedinica u lipnju, dok je istovremeno prodaja Toyotinog hibridnog vozila Priusa porsala za nevjerojatnih 874% u odnosu na 2003 (3.444 jedinica). Prodaja Lexusa povećala se za 31.6% (13.378 jedinica) više nego u istom periodu prošle godine.

Rezultati po zemljama

U prvih šest mjeseci ove godine Italija se opet pokazala kao Toyotino najveće nacionalno tržište u Europi sa 75.118 prodanih jedinica (+4.8%). Nakon nje slijedi Velika Britanija (74.179 jedinica; +6%), Njemačka (63.183 jedinice; +18.6%) i Francuska (41.126 jedinica; +12.6%). Najveći porast prodaje od 40.7 % zabilježen je u Španjolskoj, gdje je Toyota uspješno prodala 29.447 vozila.

U Hrvatskoj Toyota također bilježi rast, i to od 53% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Količinski gledano, Toyota je u prvih šest mjeseci ove godine prodala 2.073 automobila, dok se u prvom polugodištu 2003. ta brojka zaustavila na 1354 automobila.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više