Utrka u elektrifikaciji se zahuktava, tko će biti najbrži?

 Foto: Mercedes,Volvo, Audi

VEĆ 2022. godine godišnja prodaja hibrida bi mogla doseći pet milijuna vozila i vrijednost veću od 40 milijardi dolara. 
 
Tako Markets and Markets u svojoj studiji procjenjuje kako će najveći rast popularnosti zabilježiti upravo električna vozila i plug-in hibridi. Pritom će značajnu ulogu odigrati baterije i to bez obzira na vrstu. Primjera radi, 2016. godine širom svijeta je prodano 1,8 milijuna hibrida u vrijednosti 18,88 milijardi dolara, a 2022. taj bi broj trebao narasti na 4,6 milijuna hibrida i 40,99 milijardi dolara.  
 
Najveći rast popularnosti očekuje se u Kini i Japanu, gdje je potražnja za plug-in hibridima u velikom porastu već sada, a izuzetno puno se ulaze u širenje mreže električnih punionica. 
 
Kakvi su planovi vodećih proizvođača?
 
Renault primjerice očekuje kako će do 2022. godine pola prodanih vozila biti opremljeno električnim ili hibridnim pogonom. Do tada će s Nissanom i Mitsubishijem lansirati 12 električnih modela. 
 
GM planira ukinuti modele s konvencionalnim pogonima, a do 2023. godine će lansirati čak 20 električnih modela. Ford je pak oformio Team Edison, a za razliku od GM-a planira lansirati "tek" 13 električnih modela. U razvoj električnih i hibridnih vozila u sljedećih će pet godina uložiti oko 4,5 milijardi dolara. 
 
 
Toyota pak prognozira kako će se benzinski motori zadržati u vozilima sve do polovice stoljeća, no isključivo u nekoj hibridnoj formi. Udružit će se s Mazdom koja je značajna sredstva ispucala na razvoj klasičnih motora. 
 
Daimler, bolje rečeno Mercedes u razvoj električnih modela ulaže čak 10 milijardi dolara. Do 2022. godine će nuditi 50 električnih i hibridnih modela, a cijela gama će biti elektrificirana. 
 
 
Vjerovali ili ne, Jaguar Land Rover će cijelu gamu elektrificirati do 2020. godine, a Volvo i prije, do 2019. godine. Šveđani će uz kineska ulaganja uspjeti lansirati i pet električnih modela, i to do 2021. godine.
 
I na kraju spomenimo VW Grupu. Oni će, vjerovali ili ne, u razvoj novih tehnologija uložiti nevjerojatnih 86 milijardi dolara, od čega većina ide u područje proizvodnje baterija. Do 2030. godine će lansirati oko 300 novih modela, što hibrida, a što čisto električnih.

Pročitajte više