Većina automobila na cesti je bijela, znate li zašto?

Foto: BMW

USPRKOS sve bogatijoj ponudi nijansi, kupci i dalje najčešće biraju bijelu boju automobila.

Ona prema podacima BASF-a i dalje iznosi čak 29% u Europi i Sjevernoj Americi, te čak 49% u Aziji. Na drugom mjestu je jednako "inspirativna" siva boja s 20% udjela u Europi, dok je treća srebrna s 19%. Otprilike sličan odnos vrijedi i u Americi, a tamošnji CBS je pokušao dokučiti zašto je to tako. 

Stvar je sljedeća, uz spomenute tri tu je još srebrna boja i to su najčešći izbori na novim automobilima. Osnovni razlog ovakvog odabira je što se radi o bojama koje "idu uz sve", ne ističu se, te se nude na gotovo svim modelima bez obzira o kojoj klasi govorimo. 

Također, brojni su kupci koji žele do auta doći što prije, a onda biraju ono što salon trenutno ima na lageru. A to su opet te iste neutralne boje. 

Ubacimo li ovdje Hrvatsku, stvari postaju još jasnije. Na našem tržištu država i njene službe su vrlo izdašan kupac, a onda su tu i rent-a-car tvrtke. Svi oni ne biraju "divlje" nijanse.

Ima i izuzetaka. Tako CNBC naglašava da kupci električnih i ekoloških vozila općenito puno češće biraju plavu boju koja je postala zaštitni znak takvih vozila. U Europi je čak 11% automobila plavo, a nudi se oko 160 različitih nijansi. 

 

BASF je pak u svojim studijama uočio kako su manji auti češći u kromatskim bojama, dok su veliki i dalje crni, sivi ili bijeli. Dojam je očito kako elegantnim modelima takve neutralne boje bolje pašu. Također, premium proizvođači su se tu potrudili ponuditi atraktivne nijanse, pa tako jedan njemački proizvođač za svoj top model nudi tri različite nijanse crne boje. 

Pročitajte više