Velike promjene u Volkswagenu: jedna marka više neće proizvoditi automobile?

Foto: Seat

SLAVNA španjolska marka izgleda više neće proizvoditi automobile. 

Kad jednom svane, drugom smrkne, uzrečica je koja se u autoindustriji može često koristiti. U najnovijem slučaju ona u potpunosti otkriva kako tržišna kretanja diktiraju sudbinom kompanija s višedesetljetnom povijesti. Najnoviji primjer je Seat, španjolski proizvođač koji će se sukladno ranijim najavama povući iz svijeta automobila. 

Doduše, ne radi se o potpunom gašenju, već činjenici da Seat više neće proizvoditi automobili. Ostat će prisutan u svijetu osobne mobilnosti. Možda najbolji opis budućnosti je dao sam predsjednik Volkswagena Thomas Schäfer. Upitan u magazinu Autocar da pojasni kakva je budućnost Seata, rekao je: "Budućnost Seata je Cupra“. 

I to je doista tako. Nekadašnji sinonim za sportske izvedbe Seatovih modela nije mogao zaustaviti znakove zamora u Seatu tijekom prošlog desetljeća, pa je odlučeno da se odvoji kao zasebna marka. To se i dogodilo 2018. godine, a onda i uspjeh koji je iznenadio i sam Volkswagen. Cupra je trenutno najbrže rastuća europska marka. Seatova uloga sportske marke postala je suvišna, a naslijeđe je vrlo uspješno preuzela upravo Cupra kao predstavnik sportskih premium vozila u koncernu.

Schäfer je potvrdio kako Seatovo ime neće iščeznuti, već su samo „za njega predvidjeli novu ulogu“. Linija skutera Mo je prvi signal onoga što nas očekuje iz Seata, zajedno s nekim novim proizvodima. Mnogi pretpostavljaju kako će upravo Seat ponuditi konkurenta Stellantisovom električnom četverociklu koji se prodaje pod markama Citroena, Fiata i Opela. 

Ono bitno je da autoindustrija ostaje prisutna u Španjolskoj. Osim što će upravo iz Martorella dolaziti novi ID.2, Volkswagen je potvrdio kako će uložiti 10 milijardi eura u gigatvornicu baterija koja će se izgraditi u Valenciji. 

Pročitajte više