Volkswagen više nije najvrjednija automobilska marka u Europi

Foto: Shutterstock

PRETEKAO ga je proizvođač sportskih automobila. 

Pogađate dobro, u pitanju je Porsche, koji se popeo na vrh usprkos činjenici da je zabilježio pad dionica s 82.5 eura u inicijalnoj ponudi dionica (IPO), s kojom je prije samo tjedan dana izašao na burzu. Vrijednost dionica pala je na 81 euro početkom tjedna pa je u četvrtak naglo skočila na čak 93 eura. Time je tržišna vrijednost marke skočila na 85 milijardi eura, piše Reuters

Volkswagen je tako drugi s vrijednošću od 77 milijardi eura, dok je na trećem mjestu Mercedes-Benz s procijenjenom tržišnom vrijednošću od 57.2 milijarde eura. Slijede BMW s 47.5 i Stellantis s 39.7 milijardi eura vrijednosti.

Snažan vjetar u leđa dionicama Porschea pružile su investicijske banke koje su vodile IPO kupnjom gotovo 3.8 milijuna dionica za 312.8 milijuna eura u sklopu opcije povećanja količine izdanja (greenshoe), osmišljene da podrži njihovo izlistavanje.

"Podaci o inflaciji iz Europe i Sjedinjenih Država, najnovije bojazni u vezi s opskrbom energijom u Europi i eskalacija rata u Ukrajini prije tjedan dana potaknuli su fluktuacije zbog kojih su nužne bile male stabilizacijske mjere", rekao je glasnogovornik Volkswagena.

Pročitajte više