Volvo 850: Četvrt stoljeća modela koji je promijenio svijet

 Foto: Volvo

POMALO zaboravljeni Volvo 850 u automobilski svijet unio je brojne novosti označivši prekretnicu u Volvu, ali i cjelokupnoj ponudi velikih limuzina. 
 
Model 850 predstavljen je sada već daleke 1991. godine kao rezultat, pazite sad ovo, razvoja koji je trajao nevjerojatnih 13 godina. Dugotrajan razvoj automobila polučio je rezultate, a 850 postao prvi moderni Volvo sa čak četiri svjetske inovacije.
 
 
Naravno, sigurnost je na prvom mjestu pa je tako 850 bio prvi model sa sampodesivim prednjim pojasevima, ali i sa integriranom bočnom zaštitom. Osim Delta–link ovjesa podjednako bitna inovacija je poprečan smještaj pet-cilindarskog benzinskog motora. 
 
A motorizacija je svakako nešto po čemu svi pamtimo 850-ke. Posebno T5 i ultimativnu T5-R, odnosno R izvedbu (od 1996.g) koja je postala zaštitnik znak Volva i upisala švedsku marku na popis proizvođača atraktivnih sportaša. Dovoljno je reći da R izvedbe sa do 250 KS i danas odlično kotiraju na tržištu, ali su nažalost prava rijetkost. 
 
 
1993. na scenu dolazi i karavanska izvedba, prvi Volvo sa prepoznatljivim vertikalnim stražnjim svjetlima, koja su prekrivala kompletan D nosač. Recimo i kako je 850 prvi Volvo koji se nudio i u AWD kombinaciji s pogonom na sve kotače. 
 
1994. godine Volvo se vraća u autosport, a s karavanima ulazi u BTCC (British Touring Car Championship). 
 
 
Volvo 850 prestao se proizvoditi 1996. godine nakon gotovo 1,4 milijuna proizvedenih primjeraka, a naslijedio ga je nešto pitomije dizajniran S70, koji je u suštini bio samo redizajnirani 850. 2000. godine naslijedio ga je S60.  
 
U svakom slučaju, ako je serija 7 spasila Volvo, onda je serija 850 bio i ostao prvi moderan Volvo s kojim je tek tada sve počelo.  
 
 

Pročitajte više