Volvo: Sigurnost prije svega

JEDNA od rijetkih tvrtki koja je ostala dosljedna svojoj izvornoj filozofiji obilježava 80 godina postojanja.

U bogatoj povijesti švedske tvrtke mnogo je zanimljivih modela, mnogo atraktivnih rješenja, nekih možda i nepravedno zapostavljenih, no ipak, Volvo je bio i ostao prije svega sinonim sigurnosti.

Njegovu sigurnosnu filozofiju pokrenuli su sami utemeljitelji, Assara Gabrielsson i Gustafa Larson, koji su prijeosam desetljeća konstatirali: "Ljudi voze automobile. Stoga je sigurnost ideja vodilja koja stoji iza svakog napora u Volvu."



Svaki novi Volvo model redovito donosi poboljšanu razinu sigurnosti koja redovito prati neka nova rješenja. Posljednji dokaz su ženevski noviteti, modeli V70 i XC70, na kojima je Volvo lansirao proširene zračne zavjese i podesive dječje sjedalice s jastucima, graničnicima sile na sigurnosnim pojasevima za djecu i snažnom bočnom konstrukcijom.

Filozofija utemeljitelja Volva poslužila je kao temelj za mnoge sigurnosne značajke tijekom svih ovih godina postojanja Volva. Jedan od primjera je sigurnosni kavez kojeg je uveo Volvov model PV 444, davne 1944. godine skupa s laminiranim vjetrobranskim staklom. Sigurnosni pojas s tri točke pričvršćivanja jedan je od najvažnijih Volvo izuma koji se pojavio 1959. godine. Sustav zaštite protiv bočnih udara (SIPS) uveden je 1991. godine, a za njim je uslijedio Sustav zaštite od trzajnih ozljeda vrata i kralježnice (WHIPS) 1998. godine.

Današnji modeli dolaze s posebnim zonama gužvanja uvedenim 1966. koje su tijekom  godina poboljšavane i usavršavane uvođenjem četiri vrste čelika kako bi se optimizirale i apsorbirale sile udara.

Tijekom posljednjih 37 godina, Volvov istraživački tim za sudare učio je i razvijao se na spoznajama temeljenim na stvarnim nesrećama. Zaključci izvedeni iz ovih istraživanja pomogli su razvoju svih budućih Volvo tehnologija.

Volvo danas stremi prema potpuno sigurnom okolišu za vožnju. Automobili budućnosti s švedskim potpisom trebali bi biti opremljeni inteligentnim sustavima koji će poboljšati budnost vozača te preuzeti kontrolu u slučajevima kada vozač ne reagira na vrijeme, a sve s ciljem da bi se izbjegle opasne situacije. Dobre naznake daje BLIS sustav upozorenja o mrtvom kutu te CWBS sustav upozorenja mogućnosti sudara s potporom za kočenje.

Neke od prekretnica u 80 godina Volvo razvoja sigurnosti:

1944 - Sigurnosni kavez

1959 - Sigurnosni pojasevi s tri uporišne točke
1964 - Dječja sjedalica okrenute prema natrag
1966 - Zone gužvanja
1967 - Sigurnosni pojasevi za stražnja sjedala
1968 - Nasloni za glavu na prednjim sjedalima
1974 - Branici koji upijaju energiju
1974 - Spremnik za gorivo zaštićen od sudara
1982 - Zaštita kod potapanja
1984 - ABS
1987 - Zračni jastuk za vozača
1990 - Ugrađeno dječje sjedalo s jastukom
1991 - SIPS sustav zaštite od bočnih udara



1997 - ROPS Sustav zaštite kod prevrtanja (C70)
1998 - WHIPS Sustav zaštite od trzajnih ozljeda
1998 - Zračna zavjesa (IC)
2000 - Dvostupanjski zračni jastuci
2003 - IDIS Inteligentni sustav informiranja vozača
2004 - BLIS Sustav provjere mrtvog kuta
2004 - ACC Prilagodljivi tempomat
2006 - PCC Osobni komunikator s vozilom
2006 - Aktivna zakretna Bi-Xenon svjetla
2006 - CWBS sustav upozorenja s potporom za kočenje

Pročitajte više