Vozili smo Golf Plus

NAJNOVIJA izvedba Golfa stigla je u Hrvatsku. Golf Plus u Volkswagenovoj ponudi puni prazninu između običnog Golfa i modela Touran, a cilja na sve one kojima je komfor bitniji od dinamičnosti.

Pomalo neuobičajen način nailazi na odobravanja, ali i zbunjene poglede prolaznika koji bi mogli misliti da se radi o redizajnu Golfa V. Naime, natpis na stražnjem poklopcu ničime ne daje do znanja da se radi o novoj izvedbi. Zadržana je osnovna oznaka modela, pa Volkswagen postaje jedini proizvođač koji nudi dvije petvratne izvedbe jednog modela.

Osim ako Plus doživimo kao monovolumen, ali i u tom slučaju briga je za kupce evidentna. Uz ovakvu ponudu Volkswagenovi obožavatelji ostaju vjerni, a mogli bi se pojaviti i novi.  

Prvi dojmovi

Tijekom jednodnevnog druženja cestama oko Zagreba imali smo prilike pobliže se upoznati s bogato opremljenom izvedbom pokretanom slabijim dizelašem u ponudi. Radi se o 1.9 TDI motoru, kojeg koriste mnogobrojni modeli koncerna. Pomalo zbunjeni siluetom dosad najvišeg Golfa ubrzo smo mogli uvidjeti sve kvalitete koje donosi hibridna konstrukcijska koncepcija.


Smješten na pola puta između kompakta i monovolumena, Golf Plus zadržava skladan vanjski izgled uz osjetno više prostora u kabini. Pogled na tehničke podatke otkriva da je osnovna razlika u visini krova. Naime, izvedba Plus u milimetar se slaže s Golfom kad je u pitanju širina (1.759 mm), dok je razlika u duljini neznatna, 4.206 naspram 4.204 mm. Međutim, automobil je skoro deset centimetara viši, što se itekako osjeća.


Više prostora i novi dizajn prednje armature prvi upadaju u oči. Visoko odrezana središnja konzola daje dojam prostranosti, a udvostručeni kružni otvori ventilacije obrubljeni su kromom.


Jednostavan i vrlo upotrebljiv kokpit definitivno je na strani Plus izvedbe, baš kao i viša vozačka pozicija (+75 mm). Jedine mane koje smo na brzinu uspjeli naći su nešto lošija vidljivost zbog podebljeg A-nosača, te tvrdi tapecirung vrata, koji izvedbom ne prati ostatak interijera.

Budući vlasnici Plus izvedbe osim što će lakše ulaziti i izlaziti, imat će na raspolaganju veći prtljažnik. Osnovni kapacitet iznosi 395 litara (+45 l), a u dvostrukoj podnici nalazi se još stotinjak litara. Stražnja sjedala mogu se uzdužno pomicati, asimetrično su djeljiva, a njihovim preklapanjem dobiva se ravna podnica. 

Golf Plus na cesti se ponaša uzorno poput rastom nižeg imenjaka. Vozna svojstva sasvim su solidna, baš kao i osjećaj za upravljačem. Usporedimo li ga s „običnim“ Golfom, ovaj troši oko pola litre više, što je povećanje od nekih pet posto. Ekvivalentno pogoršanje bilježe i ubrzanja, što je posljedica nešto veće mase i lošije aerodinamika.

Bogata ponuda, cijene poznate

Sasvim je sigurno da je do dolaska karavanske i limuzinske izvedbe Golf Plus definitivno najpraktičniji i najkomforniji izbor, a Golf jedan od modela s najširom ponudom.

Paleta dostupnih izvedbi je vrlo izdašna, a čini ju četiri benzinska (1.4/75 KS, 1.6/102 KS, 1.6 FSI/115 KS, 2.0 FSI/150 KS) i tri dizelska (1.9/90 KS, 1.9/105 KS, 2.0/140 KS) motora. Pridodamo li tome dva ručna mjenjača (pet- i šest-stupanjski), šest-stupanjsku automatiku (uz 1.6 FSI i 2.0 FSI) i DSG mjenjač(uz TDI od 105 i 140 KS) dolazimo do ukupno dvanaest različitih kombinacija.

Volkswagen je i u pogledu opreme vrlo darežljiv. Dostupna su tri paketa opreme, i to Trendline, Comfortline i Sportline. Već bazni paket nudi potpunu sigurnosnu i komfornu opremu. Prednji i bočni zračni jastuci, kao i bočne zračne zavjese, dolaze serijski, a isto vrijedi za ABS/EDS/ASR sustav.

Automobil je između ostalog opremljen Climatic ručnim klima uređajem, audio-uređajem (2x20 W) s CD-om i 6 zvučnih jedinica. Bazne izvedbe na žalost nemaju putni kompjutor, naslon između sjedala i dvostruku podnicu, a ESP je u svim razinama na popisu doplata.

Cijene su za sve izvedbe objavljene. U prosjeku se radi o sedamstotinjak eura višim cijenama. Konkretno, cijene benzinskih izvedbi kreću se od 17.457 eura koliko stoji izvedba s 1.4 motorom i Trendline paketom, pa sve do 24.023 eura koliko je potrebno izdvojiti za 1.6 FSI izvedbu s automatskim mjenjačem i Sportline paketom.

Dizelska ponuda starta s 20.463 eura (1.9 TDI/105 KS, Trendline) i završava na 24.152 eura koliko stoji 2.0 TDI sa Sportline paketom. Iz priloženog je očito da u ponudi nisu još sve motorne izvedbe, a nedostaju dizelaš od 90 KS, najsnažniji benzinac, te izvedbe s DSG mjenjačem. Također, ponuda će u bliskoj budućnosti biti proširena i 1.4 FSI motorom 90 KS.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više