Vozili smo novi Nissan Pathfinder

TVRTKA Renault-Nissan Hrvatska prezentirala je hrvatskim novinarima u Dvorcu Bežanec svoj najnoviji model u terenskoj ponudi. Nissan Pathfinder je drugi terenski novitet u ovoj godini, čime se Nissan dokazao kao broj 1 u terenskoj ponudi.

Dolaskom amerikaniziranih modela Murano i Pathfinder Nissan je postao proizvođač s najširom ponudom terenskih modela (ukupno šest) s pogonom na sve kotače. Čelo preuzima Pathfinder, prvi rasni terenac koji kombinira visoku dozu funkcionalnosti s nesumnjivo uvjerljivim terenskim sposobnostima.

Naime, iako je prvotno bio zamišljen kao nasljednik vremešnog Terrana II, u Nissanu su odlučili da je puno bolje riješenje zadržati još neko vrijeme Terrano u krakoj (trovratnoj) izvedbi i razviti potpuno novi model, donekle pitomiji od neustrašivog Patrola.

Praktičan poput monovolumena

Priča o novom modelu započela je s projektom Dunehawk, studijom terenca budućnosti predstavljenom 2003. godine na frankfurtskom salonu. Vidljivo je da su dizajnerske razlike serijskog modela i koncepta minimalne, pa Nissan zaslužuje priznanje za smjelost. No moderan dizajn nije jedina novost. Pathfinder vanjskim mjerama ostaje u okvirima klase (4.740x1.850x1.763 mm), ali posjeduje više nego prostranu putničku kabinu sa čak sedam sjedala (od razine SE).

Istina, kad su sva sjedala podignuta vlasniku preostaje gotovo simboličnih 190 litara tovarnog prostora, ali već preklapanjem trećeg reda zapremina raste na 515 litara, a daljnim sklapanjem drugod reda dobija se 2.091 litara prostora. Valja imati na umu da nije potrebno sjedala vaditi pošto se preklapaju u podnicu, dobiven je prostor duljine čak 2,8 metara. Također, na raspolaganju su čak 64 različite kombinacije slaganja sjedala čime se ne mogu pohvaliti niti neki obiteljski monovolumeni.

Jedan, ali vrijedan

Na hrvatskom tržištu se nudi samo jedan motor. Radi se o 2.5-litarskom četiri-cilindarskom dizelašu iz YD serije motora kojoj pripada i manji 2.2-litarski dostupan na X-Trailu. Motor raspolaže pozamašnom snagom od 128/174 kW/KS koje razvija pri 4.000 o/min. Impresivniji je podatak o okretnom momentu: budući vlasnik neka ima na pameti da motor isporučuje maksimum od 403 Nm.

Serijski dolazi u kombinaciji s šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a u ponudi je i pet-stupanjska automatika s mogućnosti ručne izmjene, inače posuđena od Infinitija. Ovako motorizirano vozilo teško oko 2,2 tone vrlo je agilno na cesti. Ubrzanje do 100 km/h traje 12,3 sekundi (12,5 aut.), a postiže maksimalnih 175 km/h.

Gledamo li Pathfinder kroz prizmu terenskog vozila, postignuća su opet više nego solidna. Opremljen 4x4 All-Mode pogonom s reduktorom (pr. omjer: 1:2.596), Pathfinder prolazi bez problema kroz teške terene. Kut uspona iznosi 33 stupnja, kut silaska je 25 stupnjeva, a udaljenost podnice vozila od tla čak 254 mm.

Od jeseni će biti ponuđena i benzinska izvedba pokretana 4.0 V8 benzinskim motorom iz YD serije. Razvijen na osnovi 3.5-litrenog agregata iz Murana, Pathfinderov motor razvija 269 KS i 385 Nm, dolazi isključivo u kombinaciji s automatskim mjenjačem, a već je ponuđen na tzv. „ne-dizelskim tržištima“. 

Američki korijeni  

Nije na odmet znati da ime Pathfinder u Sjevernoj Americi egzistira od 1986. godine, a trenutni model je treća generacija vozila. Također, novi model je postavljen na H-Frame krutu šasiju opremljenu dodatnim ojačanjima s kojom su se isti ti Ameri već imali prilike upoznati na Nissanovim modelima X-Terra, Armada i titan.

Međutim razloga za zabrinutost u američko poimanje kvalitete nema, jer se model namijenjen hrvatskom (europskom) tržištu proizvodi u pogonima u Španjolskoj, te je u potpunosti modificiran u skladu s europskim standardima kvalitete.

Tri paketa opreme

Pathfinder se na hrvatskom tržištu nudi u tri razine opremljenosti. Bazna izvedba s XE paketom opreme je vrlo bogata, pa između ostalog posjeduje automatsku klimatizaciju, ABS/EBD/NBAS sustav i audio uređaj. Cijena ovako opremljenog modela s 2.5 dCi motorizacijom je 290.000 kn.

SE paket donosi dodatni par sjedala, te bogatiju sigurnosnu (ESP+, zr. zavjese) i luksuznu opremu (17“ alu naplatci, tempomat, CD, digitalni kompas…), a stoji 340.000 kn.

Najbogatiji LE paket opreme s kožom presvučenom unutrašnjosti, Xenon svijetlima, inteligentnim ključem i električno pokretanim krovnim otvorom stoji 390.000 kn. Ista izvedba u kombinaciji s automatskim mjenjačem stoji okruglih 400.000 kn.

Prvi dojmovi 

S mogućnostima Pathfindera mogli smo se upoznati na turističkoj vožnji Hrvatskim zagorjem. Nakon početnog privikavanja na proporcije vozila i upoznavanja s brojnim elementima unutrašnjosti uputili smo se na kraći obilazak okolnih brda.

Vozeći lokalnim cestama moglo se uočiti da se Pathfinder neobično lako vozi. Na cesti se u pravilu koristi modus pogona (Auto) u kojem elektronika vodi brigu o raspodjeli momenta, pa su bilo kakve neočekivane situacije u ovom slučaju nepoznate. Neiskusnijim vozačima dobro će doći i ESP+ sustav uz kojeg Pathfinder poslušno drži putanju. Rezerve snage uvijek ima dovoljno, dok je preglednost vrlo dobra.

Na prvi pogled kvaliteta izrade se čini visokom, baš kao i ergonomija za upravljačem. Vozeći lakšim terenom Pathfinder nije posustajao po pitanju popratnih zvukova, dok su sjedala vrlo dobro držala tijelo. Sve u svemu, kratko druženje s Pathfinderom rezultiralo je pozitivnim početnim dojmom, dok za neku objektivniju procjenu treba pričekati novu priliku.

Pathfinder je trenutno najkompletniji Nissanov proizvod u 4x4 segmentu, koji savršeno odgovara obiteljskim potrebama, a zahvaljujući modernom dizajnu i markantnom nastupu može poslužiti i kao poslovno vozilo. O mogućnostimu na terenu ne treba trošiti riječi, ipak je to Nissan s vrlo dugom tradicijom gradnje ovakvih vozila.

Više podataka o modelu dostupno je ovdje.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više