Vrući noviteti iz Peugeota

PEUGEOTOV izložbeni prostor će u Parizu biti jedan od najposjećenijih. Tri su razloga, od koja čak dva punokrvni koncepti kojima francuska marka najavljuje buduće smjernice razvoja.

Peugeot 907

Po starom dobrom običaju Peugeot i na domaćem salonu prikazuje barem jedan sportski model. Nakon RC tandema predstavlja nam se Peugeot 907. Riječ je o apsolutno najatraktivnijem automobilu Peugeotovog izložbenog prostora i možda najzanimljivijem novitetu prikazanom na salonu.

Karoserija većim dijelom napravljena od ugljičnih vlakana se proteže na 4.37 m duljine i 1.88 m širine, dok visina siluete iznosi svega 1.21 m. 907-ica odiše snagom, a karakterizira ju agresivan dizajn potenciran dugim i zašiljenim poklopcem motora. Automobil je postavljen na 18-inčne aluminijske naplatke, a kontakt s podlogom se ostvaruje putem Michelinovih pneumetika mjera 275/40 sprijeda i 345/35 straga.

Interijer je izveden u kombinaciji smeđe kože i sive alcantare uz minimalno korištenje plemenitog drva (kolo upravljača i ručica mjenjača). Inovativni Francuzi su se opredijelili za digitalnu tehnologiju pri oblikovanju instrumentalne table, ali su zadržali klasičan izgled. Svim važnijim parametrima multimedijalne opreme (MP3, GPS) i ventilacijskog sustava se upravlja putem središnjeg LCD zaslona s touch screen funkcijom.

Rasni GT automobil je dvosjed i za sada je riječ samo o konceptu. Najatraktivniji automobil s propetim lavom na maski pokreće V12 obujma šest litara koji okruglih 500 KS maksimalne snage isporučuje na stražnje kotače putem šest-stupanjskog ručnog mjenjača.

1007 RC - sportska vizija

U Parizu ćemo imati prilike vidjeti novi 1007 u sportskoj RC izvedbi. Microvan s kliznim vratima krase karoserijski detalji karakteristični za sportske automobile. Atraktivna kombinacija crne boje i kromiranih detalja je upotpunjena dvostrukim završetkom ispušnog sustava i 18-inčnim alu naplatcima.

Gradski mališan sportskih aspiracija nije ništa manje atraktivan iznutra, gdje glavnu riječ vode kvalitetni materijali unikatnih boja. Bogato opremljen automobil pokreće 1.6-litreni benzinski motor maksimalne snage čak 140 KS. 

Quark - gradska praktičnost

Quark je koncept prijevoznog sredstva koji kombinira pozitivne karakteristike automobila i motocikla. Slične koncepte smo imali prilike vidjeti u posljednjih nekoliko godina na ne-europskim salonima, posebno u Tokiju prošle godine.

Duljinom od svega 2.38 metara Quark je kraći čak i od Smarta. Masa vozila je 425 kg, dok nosivost iznosi 140 kg. Dakle, sasvim dovoljno da preveze dvije, ne previše korpulentne, osobe.

Pogon je ostvaren upotrebom elektromotora čija pojedinačna snaga iznosi desetak "konja". Svaki od motora razvija 100 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da Quark ne stvara zastoje u gradskoj vožnji. Ubrzanje do 50 km/h traje 6.5 sekundi, maksimalna brzina 110 km/h, a s jednim punjenjem je moguće prijeći do 130 km.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više