X-TRAIL u prodaji

NA DOMAĆEM tržištu može se kupiti redizajnirani Nissanov SUV, koji osim modernijeg izgleda nudi i poboljšani dizelski motor.

Common rail agregat obujma 2.2 litre razvija 136 konja i 314 Nm okretnog momenta, a X-TRAIL s njim doseže 180 km/h maksimalne brzine, dok vrijeme ubrzanja od 0-100 km/h iznosi 11.5 sekundi, uz prosječnu potrošnju od 7.2 l/100 km.

Poboljšanja su postignuta djelomično zahvaljujući usvajanju zadnje generacije common rail sustava s novom elektronički upravljanom pumpom za ubrizgavanje goriva pod visokim tlakom, novim injektorima s poboljšanim mlaznicama i sveukupnim poboljšanjem u količini goriva ubrizganog u cilindre.

Druge se promjene odnose na veći intercooler i novi turbinu s promjenjivom geometrijom. Osim toga, stupanj kompresije je porastao sa 16:1 na 16.7:1. Uz ovaj agregat, u ponudi su i dalje benzinci obujma 2.0 (140 KS) i 2.5 litre (165 KS)

Obnovljeni vanjski izgled donosi zaobljena stražnja svjetla, čiji je pokrov zagasito crvene boje za razliku od prijašnje prozirne leće. Sprijeda i straga novi su i odbojnici. Osim što su laganiji nego prije što pomaže pri iskoristivosti goriva, manjih su dimenzija i manje strše, što se odrazilo i na ukupnoj dužini vozila koje je sada kraće za 50mm, tj. njegova je dužina sada 4510mm za razliku od prijašnjih 4460mm.

Druge karakteristike izvana uključuju tri nove metalik boje – svjetlo sivu i dvije nijanse zelene – te nove, promijenjene, petokrake čelične naplatke 16".

Što se tiče unutrašnjosti, promjene uključuju novu armaturnu ploču ergonomskog oblika s novim uređajima Dostupan je i DVD sustav satelitske navigacije, pretinac za piće u središnjoj konzoli koji može biti grijan ili hlađen, dodatni otvor postavljen iznad upravljačke konzole kako bi usmjeravao hladan ili topao zrak izravno na vozača, itd.

X-TRAIL je dobio mnoštvo nagrada i pozitivnih kritika. Belgijski ga je časopis 4x4PLUS 2002. g. proglasio vrhunskim softroaderom, a slično mu je priznanje dodijelio i britanski Auto Express 2002. i 2003. godine.

Cijene na hrvatskom tržištu se kreću od 200.900 kuna za slabijeg benzinca s baznom opremom, do 276.900 kuna, što je cijena dizelaša s najjačom opremom.

Goran Vuzem

Pročitajte više