Brojne zvijezde objavljuju fotke bez šminke. Stručnjakinje objasnile pozadinu trenda

DREW BARRYMORE obilježila je svoj 47. rođendan ležernom fotografijom u kupaonici, pokazavši kako izgleda bez šminke. Salma Hayek označila je svoju fotografiju u kupaćem kostimu s hashtagom #nomakeup.

Još jedna zvijezda u nizu koja takve fotke objavljuje vrlo često je Gwyneth Paltrow. Michelle Pfeiffer, Tyra Banks, Jennifer Aniston, Jennifer Lopez, Gabrielle Union, Tracee Ellis Ross, Helen Mirren - sve su podijelile naizgled prirodne slike, a njihova lica su lišena tipičnog visokog sjaja za Instagram.

"Nema više toliko realnih fotografija", kaže psihijatrica i dermatologinja Amy Wechsler iz New Yorka. "Sve je namješteno i planirano, sa šminkom i frizurom." A zahvaljujući društvenim mrežama, sada je postao trend objavljivati i spomenute prirodne fotografije.

“Sjećam se da sam čitala Vogue kao tinejdžerica i osjećala se loše jer nisam tako izgledala”, prisjeća se Wechsler, “ali tada sam mogla odložiti časopis. Nije mi sve to bilo ispred očiju cijelo vrijeme.”

Štetni psihološki utjecaj društvenih medija na tinejdžere je već istražen, ali psihijatrica iz New Yorka Samantha Boardman smatra da ne obraćamo dovoljno pažnje na to kako to utječe na žene koje stare. Ona kaže da društveni mediji mogu učiniti da se starije žene osjećaju jednako loše kao i tinejdžerke, posebno kada izgled žene ne odgovara onome što se ona osjeća.

“Također smo cijelo vrijeme bombardirani slikama s naših telefona - ovo he prije 5 godina, ono prije 10 godina”, kaže Boardman, “i to je podsjetnik na protok vremena i da izgledamo drugačije.”

Kad je riječ o selfijima bez šminke, 55-godišnja Halle Berry više utječe na javnost od 25-godišnje Hailey Bieber, piše WSJ Magazine. “Mislim da uvid u to kako slavne osobe zapravo izgledaju ljudima pruža ohrabrenje”, kaže estetičarka Joanna Vargas. 

Fotografije također mogu ponuditi podsjetnik kako izgleda koža bez šminke. Verzija fotografija bez bora na društvenim mrežama nije moguća, kaže Wechsler. “Ta slika savršenstva koju projiciramo na slavne osobe je manjkava”, kaže Boardman. “Često smo zatrpani slikama za koje ne znamo da su dotjerane”, kaže Wechsler.

Učinak društvenih medija može se vidjeti u proizvodima za šminkanje koji se prodaju da oponašaju ono što rade filteri: zaglađivanje i sjaj.

Je li to utjecalo na to kako percipiramo vlastitu kožu koja stari?

"Mislim da ljudi žele da bude drugačije, ali bulje u sebe i pronalaze stvari koje žele popraviti, promijeniti ili poboljšati", kaže Wechsler.

“Dok s čuđenjem i strahopoštovanjem gledam žene koje kao da se pomlađuju, htjela bih imati malo više izbora. Stoga se nadam da ću pomoći ženama koje se osjećaju kao i ja, starost je dio ljepote i karaktera i to treba slaviti, a ne brisati”, izjavila je svojedobno 56-godišnji model Paulina Porizkova.

Pročitajte više