Znanstvenici apeliraju na medije da smanje promoviranje mršave figure u javnosti

Foto: Pexels

GLEDANJE televizije utječe na to da gledatelji preferiraju vitkija ženska tijela, pokazuje novo istraživanje.

Znanstvenici su ustanovili postojanje veze između gledanja TV programa i percepcije ljepote među ljudima iz udaljenih sela u Nikaragvi.

Dok su oni koji su imali ograničen pristup televiziji preferirali žene s višim indeksom tjelesne mase (BMI), oni koji su često gledali TV više su voljeli vitkije žene. Istraživači su rekli da je razlog tome činjenica da na televiziji prevladavaju žene takve figure.

Tim istraživača predvođen znanstvenicima sa Sveučilišta u Durhamu u Velikoj Britaniji apelira na medije da počnu povećavati zastupljenost ljudi različitih oblika i veličina kako bi se smanjio psihološki pritisak i trend koji teži “idealnom” tijelu.

"Vodeći ljudi televizijskih programa i reklama imaju moralnu odgovornost birati glumce i modele svih oblika i veličina kako bi izbjegli stigmatizaciju drugačijih tijela", rekla je Lynda Boothroyd, autorica studije i profesorica psihologije u Durhamu. Ona objašnjava da treba napraviti pomak u stavovima i da mediji imaju značajnu ulogu u tome.

Rezultati istraživanja pružili su nepobitne dokaze da TV mijenja naše poimanje tjelesne ljepote, što dalje utječe na nezadovoljstvo našim tijelom, igrajući značajnu ulogu u razvoju depresije i poremećaja u ishrani.

"Obično je teško odvojiti gledanje televizije od ostalih ekonomskih čimbenika, poput prihoda i obrazovanja", rekla je Lynda za CNN, ali specifični uvjeti u tim selima omogućili su znanstvenom timu izolirati čimbenik izlaganja televizijskom programu od ostalih. Sudionici studije nisu čitali časopise ni koristili internet, a nijedan od njih nije posjedovao pametni telefon. Istraživači su pratili one koji su gledali latino sapunice, holivudske akcijske filmove, glazbene spotove, policijske reality emisije i vijesti.

Istraživači su pokazali slike nešto krupnijih, a zatim mršavih žena grupi sudionika koji su imali malo ili nimalo pristupa TV-u.

"Rezultati jasno pokazuju da su percepcije privlačnosti veoma promjenjive i da na njih utječe ono čemu smo vizualno izloženi. Ideali tijela ispitanika kretali su se u sličnom pravcu", rekla je koautorica Tracey Thornborrow, profesorica psihologije na Sveučilištu Lincoln u Velikoj Britaniji.

Znanstvenici su prvi put pokazali vezu između medijskog prikazivanja tijela i tjelesnih ideala, mimo industrijaliziranih društava, a oni kažu da njihov rad pokazuje da je ono što ljudi smatraju privlačnim veoma promjenjivo.

"Ako postoji nešto što je univerzalno u privlačnosti, to je njegova mogućnost prilagodbe", rekla je Lynda. Kulturološki konstrukt idealnog tijela mijenjao se tijekom vremena. Prije više tisuća godina, skulpture i ostale umjetnine prikazivale su žene s oblinama. U kasnom 20. stoljeću mršavi modeli  preplavili su stranice modnih časopisa. Danas se lijepa pozadina slavi klikovima na društvenim medijima.

Pročitajte više