Dodjela Porina jednostavno nije za TV

Foto: Hina/Press

HRT JE večeras emitirao 22. epizodu "serije" Porin u kojoj gledamo dogodovštine voditelja koji komornu atmosferu (ovog puta u punom splitskom Spaladiumu) pokušavaju predstaviti kao "najglamurozniji glazbeni događaj godine" i u tome redovito komično podbace.

Naravno, prijašnja su nas iskustva naučila da se pripremimo na pokušaje duhovitosti, a ove godine ti su pokušaji bili strašniji nego ikad prije. Niska voditelja izredala se na pozornici i premda se većina njih, svaki na svoj način, trudila nasmijati okupljene nekom marginalno duhovitom foricom, svi su redom podbacili, a nategnute su doskočice naišle na apsolutni muk publike koja jednostavno nije spremna na ovaj nevješti pokušaj amerikanizacije dodjele.

Da stvar bude gora, svi pokušaji da se od Porina učini televizična dodjela, djelovala je tako promašeno. Ida Prester i Nikša Kušelj trudili su se animirati okupljene, ali nije im polazilo za rukom probuditi uglavnom stariju ekipu koja je uporno odbijala suradnju.

Recimo to ovako, najveći dio nagrada dodijeljen je "off screen", a one koje smo imali prilike vidjeti, teško je nazvati zanimljivim. Jednostavno nema te napetosti, a čak i kad se proglasi album godine, publika ne može biti nezainteresiranija za tu velevažnu objavu.

Mario Petreković, dežurni smiješni Hrvat, nije bio ono što je trebao biti - smiješan, a Ana Gruica samo mu je odmagala. Na svu sreću, na dodjeli se pojavio Davor Gobac i odradio ono što su trebali odraditi scenaristi pa su njegova rijetka ukazanja jedino što je djelovalo iole spontano i duhovito, ali i on je, čini se, digao ruke od ove dodjele.

Najave su bile grozne (Saša Antić jedan je od rijetkih koji su shvatili da je duhovitost dar, a ne obaveza), skečevi još gori, Oliver Dragojević svoju je najavu odradio iz nekog studija, Gibonni iz Opatije, Massimo se također nije pojavio da pokupi nagradu, a oni koji su nagradu dobili, nisu djelovali kao da im to nešto znači već su pristojno zahvalili, pokupili kipić i zbrisali s pozornice.

Nastupi su bili najbolji dio večeri, ali kad pred pozornicu natrpate dvadesetak nimalo entuzijastičnih klinaca da cupkaju uz glazbu, samo smanjujete učinak izvedbe jer očito je da tu ne žele biti pa nema razloga da ih tamo trpate.

S druge strane, Sara Renar je oduševila, Jacques i Ivana Kindl odradili su odličan posao izvedbom "O jednoj mladosti" Josipe Lisac čiji je "Dnevnik jedne mladosti" također pokupio Porina, a Vatra i "Tango" očito su bili hit večeri.

Moramo se pomiriti i s tim da ovo već dugo nije predstava za mase pa nema potrebe pretvarati Porin u nešto "otkačeno" ili u pučku veselicu jer to nikako nije. U tom su smjeru krenuli i izbacivši niz kategorija, uključujući i popularnu kategoriju za hit godine, oko čega se stvorila mala galama u medijima. Međutim, ako nas je "drama" oko izbacivanja kategorije hita godine nečem naučila onda je to da nikog nije briga, osim nekolicinu izvođača koju je ta odluka malo zasmetala.

Radi se o dodjeli strukovnih nagrada na kojoj se ekipa poznanika jednom godišnje okupi da bi jedni drugima mazili ego i dodjeljivali si nagrade koje su bitne samo njima. Ukratko, nije to za TV ili barem još uvijek nisu pronašli osobu koja bi to učinila gledljivim ili u skladu s trenutnim trendovima. 

Album godine: Psihomodo Pop "Ćiribu Ćiriba"

Pjesma godine: "Tango" Vatra

Najbolja vokalna suradnja: Gretta i Geby "Malena"

Najbolji album pop glazbe: Detour "A što ak ja"

Najbolja muška vokalna izvedba: Massimo "Ispod nekog drugog neba"

Najbolja ženska vokalna izvedba: Sara Renar "Jesen"

Najbolji album rock glazbe: Psihomodo Pop "Ćiribu Ćiriba"
Porin za životno djelo: Nikša Gligo

Najbolji album klapske i tamburaške glazbe: Klapa Kampaneli Donja Kaštela "Sva ti duša u me stala"

Debitant godine: Bang Bang

Najbolja izvedba jazz glazbe: Davor Križić "DavExperiment"

Najbolji tematsko-povijesni album: Kemal Monteno "50 originalnih pjesama" (Klaudija Čular)

Najbolji album popularna duhovne glazbe: Matija Antolić i prijatelji "Adventske pjesme - Pjesme u došašću"

Najbolji album s raznim izvođačima: Hrvoje Horvat "Rock Off"

Najbolji instrumentalni album (izvan klasične i jazz glazbe): "All Stars" Jurica Pađen

Najbolja instrumentalna izvedba (izvan klasične i jazz glazbe): Livio Morosin "Autobus"

Najbolji video broj: Radislav Jovanov – Gonzo (Psihomodo Pop "Bejbi")

Najbolje likovno oblikovanje: Tomislav Torjanac (Urban & 4 "Mamut")
Klasična

Najbolja skladba klasične glazbe: Anđelko Klobučar: "Hommage a Bach" (Anđelko Klobučar)

Najbolja izvedba klasične glazbe: Anđelko Klobučar: "Hommage a Bach" (Pavao Mašić)

Najbolja snimka klasične glazbe: Anđelko Klobučar "Skladbe za orgulje" (Božidar Pandurić, Alan Šnajder)

Najbolja produkcija albuma klasične glazbe: Anđelko Klobučar - "Skladbe za orgulje" (Pavao Mašić)

Najbolji aranžman - "Ispod nekog drugog neba" (Predrag Martinjak)

Najbolja produkcija - "Tango" (Jura Ferina/ Pavle Miholjević)

Najbolja snimka - "Tango" (Jura Ferina/ Pavle Miholjević)

Najbolji album alternativne glazbe: Urban & 4 "Mamut"

Najbolji album zabavne glazbe: "Vrijeme je, draga, vrijeme je" Rade Šerbedžija & Zapadni kolodvor band

Najbolji album folklorne i etno glazbe: "Prelja" Lidija Bajuk

Pročitajte više