Kim Kardashian: Ikona morbidnog društva

Foto: GQ/Shutterstock

ONA JE slavna, bogata, lijepa, popularna i ne silazi s naslovnica poznatih svjetskih modnih i sličnih časopisa. Nikad. Naslove već znamo napamet: "Kim Kardashian u dekoltiranoj haljini", "Kim Kardashian pozira polugola na plaži", "Kim Kardashian u novim cipelama", i tako dalje, i tako bliže, mijenjaju se eventualno nazivi dijelova tijela ili imena gradova. Ovih ju je dana i magazin GQ proglasio ženom godine.
 
 
Čime je Kim Kardashian zaslužila toliku pažnju? Zašto joj javnost pridaje toliku pozornost i koje su to - zapravo - vrijednosti (ili "vrijednosti") koje Kim Kardashian predstavlja? Stvar je očita: Kim Kardashian je proizvod kapitalističke mašinerije, s dobro osmišljenom tržišnom strategijom i vrhunskom, dobro uhodanom, marketinškom pozadinom.
 
I ono najvažnije - s odlično pogođenom ciljnom skupinom. Dakle, ima sve ono što ima i svaki uspješan brend današnjice. Fokus je na spomenutoj ciljnoj skupini. Jer proizvod, nijedan pa ni ovaj, ne može opstati ako nema potražnje. 
 
Jednostavnim ekonomskim rječnikom rečeno - što je potražnja veća, veća je i cijena. A u njenom slučaju cijena stalno raste, što znači da raste i potražnja. Upravo je ta potražnja žarište problema.
Potražnja za onim što Kim Kardashian predstavlja: oportunizam, narcisoidnost, površnost, opsjednutost izgledom, nezasluženu slavu i još manje zasluženo bogatstvo.
 
No, nećemo biti okrutni. Ona ipak nešto i radi. Osim reality showa, iznimno uspješnog, Kim se bavi i drugim projektima. Primjerice, priprema knjigu u kojoj će na 352 stranice objaviti svoje "selfije". 
Knjiga se zove "Selfish" i, naravno, tvrdih je korica. To nije lak posao, kako je i sama Kim priznala u jednom od nedavnih intervjua. "Ne biste vjerovali, ali potrebni su deseci "selifija" da konačno dobijete jednog koji je dobar", požalila se.
 
 
Kim ima i aplikaciju za pametne telefone pod nazivom "Kim Kardashian: Hollywood" koja je izašla ovog ljeta, a već vrijedi 200 milijuna dolara.
 
 
Ona je uzor i model ponašanja kojoj je društvo dalo ogroman kredibilitet. Na temelju uspjeha. S tim da se u ovom slučaju uspjeh definira isključivo kroz materijalni status i broj objavljenih fotografija u medijima. Načini dolaženja do tog statusa i razlozi objavljivanja tih fotografija većini društva nisu bitni.
 
Jer društvo, ovo danas i ovo ovdje, jednostavno treba bogove koji će im odvratiti pozornost, od vlastitih nedostataka, problema i vječnog nastojanja prelaženja mostova između onoga što imamo i onoga što želimo. A Kim je samo jedan u nizu "bogova" i to što ju je GQ magazin proglasio ženom godine još je jedan dokaz tome.
 
I nisu pretjerali. Jer Kim nije samo žena godine, Kim je žena stoljeća, heroina narcisoidno-materijalističke religije čiji broj zaluđenih hodočasnika svakim danom sve više raste. A dok se oni klanjaju, ona kupuje 827.000 dolara vrijedne zlatom obložene WC školjke za svoj kućerak.
 
 
 

Pročitajte više