Zašto kupujemo gazirana pića: Je li presudan samo okus ili postoji još nešto?

Foto: Shutterstock

SVI SE MI često nalazimo u situaciji kada pri kupnji nismo potpuno sigurni koje bi gazirano piće mogli uzeti s police, no bez obzira na to, taj se izbor uglavnom svede na "baš to" piće koje uglavnom i kupujemo.

Naravno, u taj izbor velikim dijelom ulazi i okus, no posljednja studija psihologinje Sian Beilock sa Sveučilišta u Chicagu navodi kako naš odabir gaziranog pića u trgovini uvelike ovisi i o - obliku boce u kojoj se piće nalazi.

Studija Sian Beilock nalazi se i u njenoj knjizi, "Kako tijelo poznaje svoj um" (How the Body Knows Its Mind) u kojoj se bavi teorijom kako naše tijelo utječe na naš mozak. Da bi to demonstrirala, Beilock je provela studiju u kojoj odgovara na ovo krucijalno pitanje: kada odlučujete sviđa li vam se neki objekt, dovodite li odluku baziranu na tome je li taj objekt jednostavan za uzeti?

Ispred svojih 15 studenata postavila je dva kuhinjska predmeta; grabilicu (šeflju op.a.) i žlicu, a oba su predmeta bila postavljena na različite pozicije. Studente je zatim zamolila da objekt koji im se više dopada stave u kutiju. Studija je naposljetku dokazala kako je 63% ljudi preferiralo objekt koji je bio jednostavniji za uzimanje.

U 2008. godini Coca-Cola je redizajnirala bocu od dvije litre kako bi bila više obla i "vijugava", odnosno jednostavnija za držanje i ulijevanje u čašu. Beilock kaže kako je Coca-Cola prodavana daleko više negoli najbliža konkurencija, Pepsi. Jednaku studiju provela je i za manje boce, koje su također zabilježile veću prodaju.

Stoga, zaključak je - odlučite li se za neko gazirano piće u trgovini, velika je vjerojatnost da ste ga odabrali jer je među ostalim karakteristikama, jednostavno za držanje i ulijevanje.

Pročitajte više