Bentley Flying Spur: Više snage i luksuza

BENTLEY iza sebe ima najbolju sezonu koju ne može pokvariti niti nenadani opoziv. Novosti u ponudi tiču se limuzinskog modela Fying Spur koji će u novu modelsku godinu ući s još više luksuza, ali i sa sportskom Speed izvedbom.

Luksuz i tradicija tek su dvije karike u lancu o kojem ovisi uspjeh u tržišno najzahtjevnijem segmentu. S prva dva preduvjeta Bentley je doma, pa je stoga u novoj modelskoj godini glavna vijest širenje Speed linije na limuzinski Fying Spur.

Najsnažnija limuzina u povijesti tvrtke raspolaže sa 449 kW/610 KS i 750 Nm "posloženih" u 12 cilindara po prirodi vrlo uglađenog motora. Sve to dovoljno je za skraćivanje lova na 100 km/h u svega 4,8 sekundi, kao i maksimalnu brzinu od čak 322 km/h. Možda nije najbrži, ali je definitivno najudobniji način za hvatanje stotke u manje od pet sekundi.

Kao i u slučaju Continentala GT, Speed izvedbu karakterizira nešto tvrđe podešeno podvozje i 20-inčni naplatci s Pirellijevim P Zero pneumaticima. Znakovi raspoznavanja pronalaze se u još nekim detaljima, poput prednje maske, usisnika i povećanih ispušnih cijevi.

A kad je izvornik u pitanju, priča o Bentleyovom popularnom modelu, limuzini Flying Spur, započela je 2005. godine. Bio je to dan D za Bentley koji je definitivno označio povratak tvrtke na scenu i dokaz kako Continental GT nije bio slučajni uspjeh.

Odlične vozne osobine i bogatstvo luksuza upakirani u modernu interpretaciju tradicionalne britanske gradnje našli su put do kupaca. Vjerovali li ne, upravo je ovaj model najprodavanija limuzina na svijetu, ali samo kad je u pitanju top klasa pogonjena 12-cilindričnim draguljima.

Odmah valja reći kako je motor ostao isti. I dalje se radi o VW-ovom twin-turbo W12 motoru koji raspolaže s 412 kW/560 KS i 650 Nm. Više no dovoljno s obzirom na tvornički deklariranih 312 km/h i 5,2 sekundi potrebnih za hvatanje stotke.

Kao što se i očekivalo, glavne novosti vezane su uz vizualni doživljaj automobila. Sprijeda se obnovljeni model distancira blago modificiranom maskom, povećanim usisnicima i kromiranim obrubima svjetala, dok je straga jedina novost agresivniji dizajn odbojnika.

Nešto ozbiljniji zahvati tiču se akustike. Budući vlasnik i njegovi putnici mogu računati na nižu razinu buke, prvenstveno zahvaljujući tehnološkim zahvatima na podvozju, a potom i obilnijim korištenjem zvučne izolacije. Aluminijski ovjes je revidiran, a vozilo je postavljeno na 19-inčne kotače s novim Pirellijevim UHP pneumaticima.

Bentley ima rekord i kada su kočnice u pitanju. Malo je poznato kako Flying Spur ima najveće kočnice na svijetu u konkurenciji serijskih automobila. Konkretno, radi se o diskovima mjera 405 x 36 mm sprijeda i 335 x 22 mm straga. Opcijski, Bentley nudi i CCB kočnice s kompozitnim diskovima i osam-klipnim čeljustima.

Iz domene opreme dvije novosti. Prva se tiče sigurnosti, a radi se o radarski upravljanom adaptivnom tempomatu, dok je druga, praktično puno zanimljivija, Naim-ov audio sustav. Sa 1.100 W snažnim pojačalom, ovo je trenutno najmoćniji audio sustav koji se ugrađuje u serijske automobile. Karakterizira ga 15 zvučnika i digitalna obrada zvuka. Bentley naglašava kupcima i novosti na popisu dodatne opreme. Mogućnosti individualizacije su beskrajne, a sada dodatno proširene novim kombinacijama boja.

Do dolaska obnovljenog modela na hrvatsko tlo recimo kako aktualni Flying Spur u Hrvatskoj ima osnovnu cijena od 154.310 eura, odnosno preko 267.000 eura s davanjima.

Pročitajte više