Breskvica je srce Srbije. Konstrakta uopće nije predstavljala Srbe

Foto: Antonio Ahel/ATAImages/PIXSELL

Ako ste božji miljenik koji nije upratio veliki rat u Srbiji koji se posljednjih dana vodi između fanova Breskvice, nekad poznate po hitu Gume troši drift (danas ikone prvosrbijanaca i predvodnice vojske koja će Kosovo vratiti u srce Srbije), i onih koji smatraju da mitomaniji nije mjesto na Eurosongu, izađite iz ovog članka i uživajte u svom životu.

Anđela Ignjatović Breskvica na srpski se izbor za pjesmu Eurovizije prijavila s pjesmom Gnezdo orlovo, a medijima je brzo servirana priča da pjesma govori o Kosovu i vječnoj želji svakog Srbina da se Kosovo vrati pod okrilje Vučićevo.

Breskvica je nošena lajkovima svojih fanova posljednjih dana izjavljivala da je njezina pjesma "prava srpska", da su Srbi "nebeski narod" te da Konstrakta (autorica i izvođačica najbolje pjesme s ovih prostora koja je ikad otišla na Euroviziju, op.a) uopće nije predstavljala Srbiju.

Preskočit ćemo u ovom tekstu fasciniranost činjenicom da u Srbiji čak ni 20-godišnja djeca više nisu operirana od mitomanije i dati sami sebi pljusku što smo uopće pomislili da mlada generacija može biti bolja od svojih roditelja.

Breskvica je u pravu

Breskvica, iako nema pojma o čemu priča, definitivno je u pravu. Konstrakta nije predstavljala Srbiju, ona je bila incident.

45.000 ljudi sinoć je u Srbiji glasalo da Srbiju na Eurosongu predstavi pjevačica skromnih vokalnih sposobnosti, koja će na scenu Eurosonga donijeti najvažniju temu ikad za svakog Europljanina - Kosovo.

45.000 ljudi odlučilo je Breskvici oprostiti skromne vokalne sposobnosti, potpuno promašen glazbeni izričaj i hit Gume troši drift, ali se upetljao stručni žiri koji je na kraju odlučio da će Srbiju predstaviti Teya Dora, talentirana i obrazovana glazbenica koja je prošle godine napisala svjetski hit.

Srbija se uznemirila, članove žirija se vrijeđa na osnovu seksualne pripadnosti, a Breskvičini obožavatelji su uvjereni da su se upetljale strane sile koje ne mogu podnijeti Breskvičinu glazbenu i patriotsku veličinu.

Breskvica i njezino Gnezdo orlovo dobili su duplo više glasova publike od pobjednice i definitivno je jasno što Srbi koji prate RTS žele – pjevačicu skromnih vokalnih sposobnosti koju su prvi put vidjeli odjevenu, koja je okićena nacionalizmom i mitomanijom obukla narodnu nošnju i povela vojsku na Kosmet.

Genijalnu Konstraktu ovog puta nisu shvatili

Konstrakta je natjecanje završila na četvrtom mjestu, što nikoga od njezinih obožavatelja nije posebno iznenadilo. Njezin sinoćnji nastup bio je previše za one koji razmišljaju o stranim silama i Vidovdanu.

Konstrakta je ove godine s pjesmom Novo, bolje nadmašila samu sebe iz 2022. godine. Incident koji se pretprošle godine dogodio pa je umjesto turbofolka Srbiju predstavila umjetnica bio je samo to – incident. Pjesma In corpore sano i pobjeda Konstrakte bila je svojevrsno kulturološko čudo u zemlji gdje je najpreče govoriti o Kosovu i stranim silama.

Konstrakta je u nastupu Novo, bolje u tri minute sklopila nešto što ni najtalentiraniji tamošnji redatelji ne mogu ubaciti u dvosatnu kazališnu predstavu. Žena je napravila pandan na vlastiti nastup iz 2022. godine i tijekom pjesme koja govori o tome da nikad neće biti bolje iako se to bolje obećava godinama – napravila skoro isti nastup.

Konstraktin nastup iz finala natjecanja ima toliko slojeva da ga je nemoguće razlučiti u jednom skromnom tekstu pa ćemo se zadržati na njih par.

Na prvu je sve isto, ali je ovaj put zaista bolje – samo kod Konstrakte

Konstraktina genijalnost i umijeće da napravi koncept više nije dohvatljiv oku i uhu prosječnog gledatelja RTS-a i lajkača Breskvice na Instagramu.

Ana Đurić je ovog puta umjesto vode na scenu donijela tijesto i mijesila kruh i time je njezina poruka postala čvršća i opipljivija. Ona mijesi kruh i čeka da se tijesto digne i da se dogodi nešto novo i bolje. Tijekom cijelog nastupa se ne dogodi ništa ni novo ni bolje, baš kao što se ne događa ni u domovini joj Srbiji.

"Brže, jače, bolje" u sloganu Aleksandra Vučića postalo je inspiracija ovoj nenadmašnoj umjetnici i natjeralo je da se na najsuptilniji mogući način naruga vlasti u Srbiji i obećanjima da će biti bolje, jače i brže.

"Novo, bolje, brže, veće, više, jače. Evo sa'će, evo sa'će", otpjevala je Konstrakta i to je samo prvi sloj spektakla koji je izvela na sceni.

Konstrakti nije nestalo ideja za nastup, dapače, ona je u vrhuncu svog umjetničkog izražaja dokazala gledateljima da su se, kao i svaki put kada trebaju glasati, uzalud ponadali da će ovog puta biti novo i bolje.

Ironija je u tome što nastup zaista jest bio bolji od onog iz 2022. godine, a poruke koje je kroz njega poslala bile su jače i upečatljivije nego one ranije.

Najupečatljiviji dio Konstraktinog nastupa nitko nije primijetio

Osobno, najupečatljiviji dio Konstraktinog nastupa dogodio se pri kraju. Konstrakta je mijeseći tijesto zavapila za doktorom u pozi žene koja trpi na porodu, dok su back vokali pjevali "Šta, bre, šta ti je? Nije ti ništa… Šta ti je".

Tema koja ne zanima momke koji sanjaju o Kosovu i njihove družbenice došla je na nacionalnu televiziju u genijalnom konceptu Ane Đurić i izgleda da ga nitko nije primijetio.

Ako i dalje ne znate o čemu pričam, pročitajte vijesti iz Srbije s početka ove godine kada su žene prosvjedovale protiv nasilja na porodu u Srbiji i porodiljskog nasilja općenito. Marica Mihajlović iz Šida, naime, ostala je bez novorođenčeta čiju je smrt skrivio doktor koji je odbio napraviti carski rez te je bio iznimno grub i nasilan tijekom poroda, što je u konačnici prouzročilo smrt novorođenčeta.

Uslijedilo je more sličnih nesretnica iz Srbije koje su tijekom poroda i trudnoće proživljavale pakao.

No, takve teme ne zanimaju ratnike za Kosovo i obožavatelje ratova. Zato gotovo nitko nije vidio ovaj dio Konstraktinog nastupa niti ga je shvatio na ovaj način.

Zašto se brinuti o ženama koje rađaju Srbe kada se može brinuti za Kosovo i sve izgubljene ratove, je li tako?

Konstrakta nije Srbija, ona je iznad ovog natjecanja i čitave balkanske estrade

Da se na kraju ponovno složimo s Breskvicom – Konstrakta zaista ne predstavlja Srbiju. Ona predstavlja jednu obrazovanu, hrabru i kulturnu stranu te zemlje koja iz godine u godinu biva sve manja i manja.

Natjecanje poput Eurosonga je ispod nivoa Ane Đurić Konstrakte i ona se na njemu više nikad ne treba pojavljivati. Srbija Ane Đurić Konstrakte treba dignuti ruke od kosovskih ratnika i lajkača Breskvice na Instagramu jer njima definitivno nema pomoći.

Konstrakta se treba eventualno ukazivati običnim smrtnicima ispred Skupštine, i to jednom godišnje.

Breskvica je, s druge strane, zaista trebala predstavljati Srbiju. 

Svaku zemlju zaista treba predstaviti ono što ta zemlja i jest. Srbija je u svojoj većini opsjednuta Kosovom i svim izgubljenim ratovima, izmučena sindromom žrtve velikih zapadnih sila, opterećena prošlošću i slijepa na stvarne probleme poput žena koje umiru na porodima ili gube novorođenčad zbog nasilja u bolnicama.

Svaku zemlju treba predstavljati ono što ta zemlja želi biti.

Breskvica je srce Srbije, pjevačica koja po potrebi pjeva o lošim momcima, a po potrebi oblači narodnu nošnju i kiti se patriotizmom i srpstvom. Srce Srbije, zaista, zemlje u kojoj talent i obrazovanje gube bitku s nacionalizmom i mitomanijom. Srce Srbije, zaista, u kojoj narod bira Vučića jednakim žarom i metodama kojima je sinoć birao Breskvicu.

Za kraj da čestitam gospođetini Oliveri Kovačević na organizaciji natjecanja koje je izgledalo deseterostruko bolje od hrvatske Dore. No, o tome kako RTS radi bolji posao od HRT-a ćemo nekom drugom prilikom.

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Pročitajte više