Caterham R400: Lagan i atraktivan

NITI pet desetljeća nakon što je Colin Chapman otkrio prvu (i jedinu) generaciju Sevena, mala, ali uspješna britanska tvrtka ne odustaje od ideje da je rješenje u maloj masi. Caterham predstavlja obnovljeni R400, perolaki bolid spreman da pomrsi račune i pravim teškašima.

U godini kada slavi pet desetljeća poslovanja Caterham predstavlja obnovljeni R400 iz Superlight serije. Kako će manje upućenima svi modeli ove tvrtke biti slični kao jaje jajetu, odmah na početku valja pojasniti ime modela.

Serija Superligt objašnjava krajnje radikalno poimanje ideje redukcije mase nauštrb svega "nebitnog" za adrenalinske ovisnike, kao što je recimo komfor ili sigurnost. Puno jasnije će biti kada kažemo kako R400 stoji za omjer specifični omjer mase vozila i snage motora - 400 bhp (405 KS) po toni.

Kao i u slučaju najvećeg ponosa britanske auto-industrije novijeg datuma, modela Caparo T1, motor nije nikakav monstrum. Konkretno, radi se o benzinskom agregatu temeljenom na Fordovom dvolitrašu iz Duratec serije, koji nakon kućne prerade od strane Caterham Motorsporta razvija 213 KS. Iako je snaga ostala istao kao na dosadašnjem modelu, povećanje bilježi zakretni moment. Pri 4.000 o/min vozaču je na raspolaganju 190 Nm, dok maksimum od 206 Nm motor isporučuje pri 5.750 o/min.

Pridodamo li svemu 525 kg mase jasno je da s ovom snagom Caterham kao od šale guta kilometre. Konkretno, 3.8 sekundi potrebno je za ubrzanje do 96 km/h, dok je maksimalna brzina 225 km/h. Pogon je dakako stražnji, sa LSD diferencijalom, a mjenjač ručni sa šest stupnjeva prijenosa. 

S obnovljenim modelom Caterham predstavlja novosti u proizvodnji. Lasersko rezanje elemenata i robotizirani postupci zavarivanja postaju dio svakidašnjice proizvodnje ovih legendarnih automobila. No, vlasnika će puno više zanimati podatak kako je krutost nosećeg okvira povećana za 12 %, dok se masa nije nimalo povećala.

Kao što je bilo najavljeno, ovjes je detaljno modificiran. U više od 30 promjena svoje prste ima i Bilstein, a konačni rezultat je bolje od (naj)boljeg - R400 je na cesti još uvjerljiviji, a povratne informacije za vozača realnije. Nimalo čudno pošto je razvojnom timu bio i Dave Miller, osoba odgovorna za superlative koji biju Lotus Elise.

U pogledu tehnoloških novosti ostajemo dužni reći kako je vozilo postavljeno na 15-inčne Avon CR500 pneumatike, vozač je zavaljen u kompozitna sjedala s rukama oslonjenim na Momo volan.

R400 na britanskom tržištu starta cijenom od 25.995 GBP što je oko 7 % niža cijena od prethodnika.

M.N.

Pročitajte više