Ford Focus RS8 - tako to rade Amerikanci!

POČETKOM studenog cjelokupni tunerski svijet sjatio se u Las Vegas na još jedno izdanje SEMA-e. Glavnu riječ i ovog puta su imali Fordovi među kojima je mnogima za oko zapela specijalna izvedba najprodavanijeg automobila na svijetu.

Brojne prerade i cijela lepeza tunerskih kitova glavni su mamac za napaljene Amerikance, koji i dalje njeguju duh hot-rod tradicije. Naravno, pretjerivanje je očito na svakom koraku, bilo da je riječ o dizajnu (brojni spojleri) ili pak o motoru (obujam prije svega).

Ford u najboljem maniru predstavlja Focus RS8 koji pokreće V8 motor obujma čak pet litara. Riječ je o potpuno novom motoru koji je Ford razvio specijalno za restauratore. Naime, Fordovi motori su u SAD-u (a i šire) iznimno popularni kod raznovrsnih prerada, bilo da je riječ o klasicima ili o unikatnim vozilima nastalim u nekoj privatnoj radionici.

V8 Cammer razvija maksimalnu snagu od 420 KS pri 6.500 o/min i 500 Nm okretnog momenta pri 5.000 o/min. Nastao je na osnovi 4.6-litrenog agregata poznatog iz najjače izvedbe Mustanga, tzv. Cobre. Motor karakterizira visoki stupanj pouzdanosti, a izvedbom je prilagođen većini Fordovih modela. Novi agregat se već nalazi u katalogu, a dostupan je po cijeni od 14.995 USD. 
Ford je za prezentaciju odabrao svoj najpopularniji model u top-izvedbi, Focus RS. Preinake su detaljne, a dovoljno je reći da superFocus snagu na podlogu prenosi putem stražnje osovine. Prototip je dobio novi ovjes opremljen amortizerima s mogućnosti podešavanja hoda (Multimatic), a tu su i nove kočnice. Focus RS8 kontakt s podlogom ostvaruje preko Michelin Pilot Sport guma  mjera 225/40 ZR18 sprijeda i 255/45 ZR18 straga.

Inače, prije Ford je upravo obznanio da je nakon 394 dana proizvodnje ostvario planiranu kvotu od 4.501 proizvedenog Focusa RS i obustavio proizvodnju.

I za kraj spomenimo da će početkom godine američki tuneri ponuditi istovjetnu konverziju Focusa po za sada nepoznatoj cijeni.

Pročitajte više