Zašto je nastup na poluvremenu Super Bowla tako važan

Foto: EPA

SVAKOM pjevaču ostvarenje je snova nastupiti na poluvremenu Super Bowla. U tih 12 do 15 minuta stadion se pretvara u najveću pozornicu, a izvođači donose nešto dosad neviđeno pred milijunsku publiku. Međutim, nije uvijek bilo tako. U početku su nastupali uobičajeni bendovi koji na sebe ne privlače mnogo pozornosti i poluvrijeme se smatralo šaljivom pauzom u utakmici. No s vremenom se ono pretvorilo u jedan od najvećih spektakala na svijetu.

Kako je sve počelo?

Bivši povjerenik NFL-a Pete Rozelle oklijevao je učiniti bilo što za poluvrijeme Super Bowla 1967. i navodno je rekao da "tada svi idu na zahod". No na kraju je odobrio nastup triju bendova - i započeo prvu eru poluvremena Super Bowla. 

Collin Giuliani proučavao je povijest poluvremena Super Bowla. Kazao je da su u početku gledatelji tijekom poluvremena prebacivali kanale, a potom se vraćali na utakmicu kada bi počela. Jako malo ljudi je stvarno tada gledalo poluvremena i gubili su na gledanosti. Naučili su lekciju i odlučili su gledateljima pružiti show i u pauzi od utakmice.

Doveli su velika imena. Jacksonov nastup otvorio je vrata drugim zvijezdama, poput Diane Ross, Jennifer Lopez, Shakire, U2... "To je promijenilo razmišljanje pop zvijezda i velikih glazbenika koji su ozbiljno shvatili tu pozornicu", rekao je Seth Dudowsky, voditelj glazbe u NFL-u.

Onda je, naravno, došlo do kontroverzi kada je Justin Timberlake otkrio grudi Janet Jackson na otprilike pola sekunde tijekom Super Bowla 2004. godine. Nakon toga NFL je krenuo s umjetnicima koje je smatrao više obiteljski nastrojenima. 

Svi obožavaju poluvrijeme na Super Bowlu

U 2010-ima vratili su se velikim pop izvođačima, poput Black Eyed Peasa, Madonne, Beyoncé i Brune Marsa. Kako su nastupi postajali veći, tako su rasle i cijene. Koncerti vrijedni više milijuna dolara zbijeni su u samo nekoliko minuta. Sada te izvedbe privuku više gledatelja nego sama utakmica.

Scarlett Johansson za sebe kaže da nije ljubiteljica sporta, no nastupe na poluvremenu obožava. "Nekako gledate s nervozom i uzbuđenjem. Znate da u svakom trenu nešto može poći po zlu. Zabavno je gledati jer imate očekivanja, a produkcija je tako golema i toliko se ljudi okupilo da bi stvorili taj trenutak. Fantastično je", rekla je glumica.

"Kroz godine i uz tehnologiju, postaje sve bolje i bolje. Tako je uzbudljivo gledati i vidjeti što će sljedeće smisliti i tko će nastupiti. To je tako velika stvar", s njom se slaže i Kris Jenner. 

Unatoč euforiji oko događaja i višemjesečnim pripremama, zabavljači nisu plaćeni za nastup na Super Bowlu, barem ne onoliko koliko inače zarađuju. Naime, dobiju tek određenu svotu koju uvjetuje sindikat, ali ona je zanemariva prema iznosima koje inače zarade po nastupu. 

Pa zašto onda svi žele nastupati?

NFL ne štedi na spektaklu. Forbes je naveo da cijela produkcija košta oko 10 milijuna dolara, a navodno je The Weekend 2021. godine iz svog džepa platio još sedam milijuna dolara za show. No sve se to izvođačima isplati jer je u pitanju jedna od najvećih pozornica u SAD-u, ako ne i u svijetu. Gleda ih više od 100 milijuna diljem zemlje, a pregledi na njihovim pjesmama dožive ogroman skok. 

Rihanni je nakon Super Bowla prošle godine porastao broj streamova na Spotifyu za 349%, dok je Bitch Better Have My Money, uvodna pjesma na događaju, zabilježila skok od 1796%. U 2017. Lady Gaga je zabilježila porast od 1000% u prodaji pjesama i albuma nakon Super Bowla.

Pročitajte više