Luksuzna amfibija novi je hir bogataša

TRADICIONALNE opsesije bogataša su definitivno prošlost. Nakon što su se zasitili luksuznih automobila, brodova i zrakoplova, bogataši su našli novu zanimaciju. Najkraći opis bi bio - luksuz u novom pakiranju.

TerraWind je prva luksuzna amfibija na svijetu, odnosno luksuzno prijevozno sredstvo sposobno za kretanje kopnom i vodom. Amfibija je nastala na osnovi klasičnog autobusa, koji je nakon detaljnih preinaka postao možda najprohodniji pokretni statusni simbol. Naravno, ukoliko iz ovog razmatranja zanemarimo zrakoplove i helikoptere.

Aluminij i fiberglas za nepotopivost

Cijelokupna oplata amfibije izvedena je iz aluminija, dok su svjetlosni sklopovi i prozori izvedeni iz fiberglasa. Vanjski dizajn na prvi pogled ne otkriva o kakvom je vozilu riječ. Tek će iskusnije oko uočiti da je karoserija donekle hidrodinamički oblikovana, te da je donji postroj pomalo čudno oblikovan.

Najatraktivniji je svakako stražnji kraj s velikom prozirnom stijenom, te platformom, čijim izvlačenjem se dobiva prava terasa. Dok se kreće kopnom, Terrawind se ponaša kao klasični autobus. Istina, zračni ovjes pruža vrhunski komfor, a električno upravljano stepenište i ulazna vrata vlasnika lišavaju bilo kakvog napora pri ulasku.

Ispod lima krije se konstrukcija naizgled slična onoj kod motornih jahti. Zbog što boljeg stabiliteta pažljivo je osmišljen raspored masa, među kojima su i različiti tankovi. Rezervoar pitke vode kapaciteta je 500 litara, dok tank crne vode (fekalije,odvod…) ima kapacitet 250 litara.

Za pogonski agregat je odabran dizelski agregat maksimalne snage 330 KS. Maksimalna brzina na asfaltu iznosi 130 km/h, što je više nego dovoljno s obzirom na zakonske propise. Kako rezervoar goriva ima volumen od čak 680 litara, Terrawind ima više nego pristojnu autonomiju, koja prema proizvođaču iznosi 1.770 km.

Pozamašni vanjski gabariti (13.0x2.6x4.1 m) daju naslutiti da u unutrašnjosti vlada komfor iz snova, a podatak da se električna energija (240/12 V) dobiva iz generatora snage 18 kW govori da je vozilo opremljeno gomilom električnih uređaja.

Unutrašnjost po mjeri tajkuna

Krenimo redom. "Kapetan" i prvi časnik, odnosno vozač i suvozač radno vrijeme provode u kožnim foteljama podesivim u osam smjerova. Tek toliko da se zna recimo da su sve sjedeće površine, uključujući sofu u dnevnom boravku obloženi najkvalitetnijom kožom.

O kolikom luksuzu tu govorimo najbolje će pokazati slijedeći podaci. Stol i stolice u dnevnom boravku su od tikovine, a ukrašeni su zlatnim umetcima. Kuhinju karakterizira također tikovina, a radna ploča je od granita. Pod u kuhinji i veći dio kupaone izvedeni su iz mramora.

Kad je u pitanju tehnika, može se zaključiti da ništa ne nedostaje. U dnevnom boravku središnje mjesto zauzima Plasma TV dijagonale 107 cm na kojem se projicira slika s DVD, VHS playera ili pak satelitska televizija. Za udovoljavanje audiofilskih želja brine se 6-kanalni surround sustav marke Kenwood čija nominalna snaga iznosi 600 W.

Tko se još može zadovoljiti običnim tušem ili kadom? Vlasnik Terrawinda zasigurno ne, pa konstruktori projektom predviđaju hidromasažnu kadu i tuš. Ukoliko vlasnik poželi usnuti uz neki filmski hit, ne mora ostati u dnevnom boravku, jer se i u spavaćoj sobi nalazi kompletni multimedijalni sustav (DVD, VHS ,MP3, Sattelite TV) s 24-inčnim ekranom.

Naravno cjelokupni putnički prostor je klimatiziran, a ugrađen je i izlaz u slučaju opasnosti.

Idealan za jezero

Nažalost, trenutna izvedba nije predviđena za korištenje u morskoj vodi, već je njeno djelovaje ograničeno na jezera. Pri ulasku u vodu, vozač upravljanje s klasičnih upravljačkih komandi karakterističnih za automobil, prelazi na one srodne plovilima.

Za vrijeme plovidbe kotači se ne uvlače u konstrukciju, već ostaju izloženi okolnoj tekućini. Upravljanje se vrši putem kormila i prednjih kotača, koja poboljšavaju upravljivost plovila. Gaz potpuno opterećene amfibije iznosi jedan metar, a maksimalna brzina oko 13 km/h.

Zasad je nepoznato da li u Hrvatskoj ima zainteresiranih, ali svejedno ćemo navesti cijenu. Bazno opremljena izvedba stoji u SAD-u 850.000 USD.

Pročitajte više